اقدام و عمل در منطقه ویژه اقتصادی اسلام آباد غرب

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی اسلام آباد غرب گفت: دنیای امروز را می توان به مثابه یک دهکده جهانی دانست که در آن کشورها به ناچار برای ادامه فعالیت های اقتصادی خود نیازمند مراودات تجاری هستند چرا که مراودات تجاری زمینه ساز رشد و بالندگی است. از این رو در دنیای اقتصادی که رو به سمت جهانی و صنعتی شدن پیش می رود باید بسترهایی ایجاد گردد که بتوان استعدادهای بالقوه را کشف و آنها را به سمت بالفعل شدن سوق دهیم.

به گزارش خبرآنلاین ، فرهاد تاب زر گفت : چه بسا که مناطق ویژه اقتصادی می تواند بهترین بستر برای ایجاد رویه فوق الذکر باشد از این رو در دنیای امروز وجود مناطق ویژه اقتصادی می تواند پرچم افراشته ای در سمت و سوی دنیای اقتصادی و رونق دادن به آن باشد.

در این راستا به تحلیل مختصری از منطقه ویژه اقتصادی زاگرس ( اسلام آباد غرب ) می پردازیم.

وی افزود :موقعیت های ویژه شهرستان اسلام آباد غرب که منطقه ویژه اقتصادی را خاص نموده است:
- موقعیت جغرافیایی مناسب استان و قرار گرفتن در کریدور شرق به غرب و شمال به جنوب کشور به عنوان مسیر اصلی ترانزیت به کشور عراق و سایر کشورهای خاور میانه
- فاصله مناسب با قطب های اقتصادی کشور ( تهران-تبریز-اهواز- اصفهان) با میانگین فاصله 500کیلومتر
- مرکزیت استان در منطقه غرب ایران و فاصله بسیار مناسب شهر کرمانشاه با مراکز چهار استان همجوار ( ایلام - خرم آباد-همدان- سنندج) با میانگین کمتر از 200 کیلومتر.
- تصویب نقش فراملی کرمانشاه در سند ضوابط ملی آمایش سرزمین کشور
- همجواری با دو استان سلیمانیه و دیاله جمهوری عراق و وجود گمرک بین المللی خسروی و بازارچه پرویز خان در -همسایگی استان دیاله و بازارچه های شوشمی و شیخ صله در همسایگی با استان سلیمانیه
- دسترسی مناسب به شهرهای مذهبی کشور عراق ( کربلا- نجف و ... )

تاب زر ادامه داد :حال به زودی شاهد بهره برداری از اولین واحد صنعتی تولیدی حلالهای آلی در منطقه ویژه اقتصادی اسلام آباد غرب هستیم که در ادامه گزارشی از روند عملیات اجرایی این واحد تولیدی توسط مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی ارائه گردید.

مهندس فرهاد تاب زر در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین گفت: پروژه تولید حلالهای آلی کیمیا صنعت کارینا در اسفند ماه 1394 اقدام به آغاز عملیات ساخت مخازن نمود.

وی افزود: عملیات اجرایی پروژه از شهریور ماه 1395 به صورت شبانه روزی آغاز گردید و با تلاش بی وقفه مدیران اجرایی پروژه به زودی انشالله شاهد بهره برداری از این طرح خواهیم بود.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی زاگرس بیان داشت : عمده محصولات این واحد ، حلال های آلی مشتمل بر محصولات هیدرو کربن سبک ، هیدرو کربن سنگین ،اکتان بوستر ، حلالهای 402 و ... می باشد.


تاب زر اظهار داشت : این پروژه در فاز اول با احتساب نیروهای فنی و ستادی اشتغالزایی مستقیم 30 نفر و غیر مستقیم بیش از 80 نفر مشغول فعالیت خواهند بود و پس از تکمیل هر سه فاز شرکت 300 نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم بیش از 700 نفر خواهد بود و در این زمینه مبلغ نود میلیارد ریال سرمایه گذاری گردیده است که بخشی از آن توسط بانک سپه تأمین گردیده است.

در ادامه این نشست ادامه دادند با توجه به اختصاص ساختمان و ایجاد ارتباط تحت بستر شرکت مخابرات استان کرمانشاه و همچنین تجهیز و تهیه امکانات لازم گمرک مستقل منطقه ویژه نیز به زودی به بهره برداری خواهد رسید که زحمات مدیر کل محترم اداره کل گمرکات استان کرمانشاه قابل تقدیر است.


وی در پایان بیان داشت : نماینده محترم مردم شریف اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی و فرماندار محترم در این راستا تمام تلاش و همت خود را بکار بستند تا این امر مبارک تحقق یابد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 683201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =