مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: بیش از یک هزار دستگاه خودرو با وام۱۷.۵ میلیون تومانی به بازنشستگان اعطا می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمود اسلامیان، در مراسم قرعه کشی اقساطی خودرو به بازنشستگان کشوری گفت: قرارداد خرید 1000 دستگاه خودرو بین صندوق بازنشستگی و ایران خودرو منعقد شده است و به افراد انتخاب شده در قرعه کشی، 50 درصد ارزش خودروی انتخاب شده از هر یک از محصولات ایران خودرو و تا سقف 17 میلیون و 500 تومان وام با سود 10 درصد در 36 قسط و 12 درصد در اقساط 48 ماهه تسهیلات پرداخت می‌شود.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی با تاکید بر این که این طرح که برای اولین بار است که به اجرا در می آید، گفت:شرکت‌های لیزینگ سود‌هایی معادل 18 تا 20 درصد دارند بنابراین ، این طرح با سودی حدود نصف این سود انجام می شود.از طرفی متقاضیان در انتخاب خودروی خود از میان هر یک از محصولات ایران خودرو مختار هستند.به همین دلیل این طرح با استقبال بسیار زیاد بازنشستگان مواجه شده است و در مدت زمان یک هفته 44 هزار و 482 نفر در سامانه مربوط نام نویسی کردند که متاسفانه تا روز قرعه کشی حدود 2 هزار نفر از این عزیزان فوت شده اند.

اسلامیان ادامه داد:از بین افراد ثبت نامی قرعه کشی انجام شد و این افراد به نمایندگی های در نظر گرفته شده معرفی می شوند تا در نیمه اول آبان ماه به این نمایندگی ها مراجعه کنند.

به گفته او از این افراد مدارک لازم و چک گرفته می شود و پس از تکمیل مدارک ،یک مرحله استعلام جهت اعتبار سنجی توسط ایران خودرو انجام می شود.پس از گذراندن این مراحل تحویل خوردو همانند سایر متقاضیان محصولات ایران خودرو خواهد بود.

اسلامیان با بیان اینکه بازنشستگان ما دوره 8 ساله دولت قبل با وجود افزایش تورم از افزایش حقوق خود برخوردار نشدند، تاکید کرد:خوشبختانه در این دولت تورم کنترل شد و افزایش حقوق بازنشستگان نیز دنبال شد،با پیگیری این امر توسط مسوولان و بازنشستگان تا به امروز 19.6 درصد به طور میانگین به حقوق این عزیزان اضافه شده و امیدواریم در سال 97 نیز پیگیری شود.

وی افزود :موضوع دیگری که نیاز به پیگیری داشت مساله افزایش وام های قرض الحسنه بود که با تلاش و پیگیری و مساعدت بانک صادرات این وام از 40 هزار وام دو میلیونی به 300 هزار وام 4 میلیونی افزایش یافته است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی از تلاش و پیگیری بازنشستگان در کنار مسئولان این سازمان نیز قدردانی کرد و گفت:در برخی موارد مانند افزایش تعداد خانه های امید در پارک ها با کمک شهرداری ها از طرف بازنشستگان پیگیری های بسیار خوبی انجام شده به طوری که در عرض 3 سال این خانه ها که محلی برای فعالیت های فرهنگی بازنشستگان است رشد چشمگیری داشته است.

اسلامیان با اشاره به سیاست های دولت در راستای خروج از تصدی گری خاطر نشان کرد: رئیس جمهور محترم دستور داده اند تا سهام شرکت های دولتی وابسته به صندوق فروخته شود.همچنین تا به امروز سهام بیمه ملت نیز به 125 هزار بازنشسته واگذار شده است و استقبال خوبی از این واگذاری نیز صورت گرفته است.

35225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 715361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    3 0
    "که متاسفانه تا روز قرعه کشی حدود 2 هزار نفر از این عزیزان فوت شده اند." این بنده ی خداها حتا بعد از بازنشستگی هم حسرت داشتن ماشین رو به گور بردن.
  • kiarash DE ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    1 0
    خلاصه هرجور شده این پراید مرایدا باید یه جوری به مردم شریف ایران فروخته بشه اگه راست میگید نفری 80 تومان وام بدید بهشون یه ماشین خوب بخرند