در سال‌جاری ۱۹ هزار و ۹۸۰ شغل در همدان ایجاد می‌شود

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان گفت: طبق بررسی های صورت گرفته، پیش بینی شده است که امسال 19 هزار و 980 شغل در همدان توسط دستگاه های مسئول ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از همدان ؛ محمود عسگریان، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان در آئین امضای تفاهم نامه ایجاد فرصت های شغلی با مدیران مربوطه، با اعلام مطلب فوق افزود: دولت دوازدهم با هدف ایجاد اشتغال و حمایت از تولید برنامه خوبی تدوین کرده که از جمله آنها ارائه برنامه فراگیر اشتغال برای روستائیان با توانمند سازی این قشر است.

وی خاطرنشان کرد: استانها با تاسی از این برنامه در قالب کمیته های کارشناسی در دبیرخانه کارگروه اشتغال، اقدام به ارائه برنامه هایی کردند که پیشنهاد دستگاه ها در کارگروه اشتعال بررسی و مصوب شد.

عسگریان تصریح کرد: یکی از اولویت ها برای ایجاد اشتغال، توانمند سازی افراد ساکن در روستاها است که در این راستا مقرر شده ایجاد اشتغال پایدار در 118 روستای همدان دنبال شود.

ظاهر پور مجاهد، مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری همدان نیز گفت: سال گذشته نیازسنجی توسط فنی و حرفه ای انجام شد که سهم همدان از توانمندی سازی پنج هزار روستای کشور توسعه حدود 600 روستا بود.

وی افزود: این نشست می تواند زمینه ای برای تحقق پیام نوروزی رهبری معظم انقلاب مبنی بر اقتصاد مقاومتی باشد.

پور مجاهد اظهار داشت: باید با تلاش و هم افزایی دستگاه ها و بهره گیری از تمامی ظرفیت های موجود، برای ایجاد اشتعال حتی با استفاده از توان سازمان های مردم نهاد تلاش کرد.

وی گفت: 100 هزار میلیارد ریال در صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی پیش بینی شده که در مرحله نخست برای همدان 500 میلیارد ریال اختصای می یابد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و عشایر استانداری همدان یادآور شد: با وجود منابع اعتباری برای حمایت از طرح های اشتغالزا، طرح های دانش بنیان و فناورانه در استان نداریم در حالیکه می توان به این طرح ها تسهیلات بدون کارمزد و سود ارائه کرد.

پورمجاهد با بیان اینکه دستمان از طرح های دارای توجیه اقتصادی خالی است، بیان کرد: 80 تا 100 میلیارد ریال در بانک سینا تسهیلات برای پرداخت آماده است اما طرحی برای پرداخت این اعتبار نیست.

این مسئول خاطرنشان کرد: از محل 500 میلیارد ریالی که به استان همدان اختصاص یافته است می توان 700 میلیون ریال بلاعوض به طرح های موجود در روستاهای واقع مرکز دهستان پرداخت کرد.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری همدان تاکید کرد: این اقدام دولت برای پرداخت وام های بلاعوض نشان می دهد که دولت دنبال کارهای مستند و علمی است و در این میان باید مسئولان استانی زمینه کار را فراهم کنند.

وی افزود: باید رشته ها متناسب با نیاز روستاها باشد تا بتوان گره ای از بیکاری در روستاها را گشود.

پورمجاهد، ادامه داد: امروزه بساری از محصولات تولیدی بر روی زمین باقی مانده است، در حالیکه چند دانش آموخته جوان با خرید دستگاه خشک کن می توانند نسبت به فراوری این محصولات اقدام کنند.


رضا قیاسی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری همدان نیز گفت: گرچه شرایط کنونی کشور مناسب و مطلوب است اما باید روند توسعه کشور را شتاب داد.

وی افزود: با مطرح شدن اقتصاد مقاومتی تمامی دستگاه ها برای عملی شدن این خواسته مقام معظم رهبری بسیج شدند و روند توسعه شتاب گرفت.

قیاسی تصریح کرد: برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی مسیر، هدف، ضرورت ها و امکانات مشخص شد و برای سرعت بخشی به کارها یکسری وظایف توسط دولت ها به استان واگذار شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری همدان گفت: درصد جمعیت ساکن در روستاهای این استان نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.

قیاسی بیان کرد: یکی از مولفه های اصلی برای معکوس کردن مهاجرت و افزایش میزان ماندگاری مردم در روستاها ایجاد اشتغال پویا است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 716221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =