ایلنا نوشت:وزیر کشور تاکید کرد: ما در گسترش قدرت دفاعی‌مان دو اصل رعایت قوانین بین‌الملل و شرع را مورد توجه قرار می‌دهیم که بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب از سلاح هسته‌ای استفاده نمی‌کنیم و قوانین بین‌المللی را نیز رعایت می‌کنیم.

عبدالرضا رحمانی فضلی ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه استاندار سابق و جدید بوشهر طی سخنرانی گفت: زمانی که دولت یازدهم بر سر کار آمد شاهد شرایط نابسامانی طبق آمارها و ارقام بودیم به طوری که تورم به ۴۵ درصد و رشد اقتصادی به منفی ۵.۸ درصد رسیده بود و از سوی دیگر فشار بین‌المللی، تحریم‌ها، تهدیدات و انزوا و ایران‌هراسی محور فعالیت آمریکا، رژیم صهیونیستی و یاران‌شان در منطقه بود و در این زمینه به اجماع رسیده بودند.

وی افزود: با اراده رهبر معظم انقلاب نسبت به حل موضوعات در عرصه بین‌الملل و مصمم بودن دولت، مقاومت مردم و لطف خدا توانستیم در عرصه بین‌الملل به مسئله بزرگی مثل برجام برسیم.

اهم صحبت های او از این قرار است: 

*اکنون ادبیات رئیس‌جمهور به قول خودشان قدرتمندترین کشور دنیا سخیف و از موضع ضعف است.

*آنها می‌خواستند دنیا را علیه ما به اجماع برسانند اما موفق نشدند، از سوی دیگر قصد داشتند بین مردم و حکومت فاصله ایجاد کنند اما با انسجام، وحدت و یکپارچگی که بین دولت، حکومت و مردم بود این نقشه آنان هم موفق نشد.

* آنان در سخنان و اقدامات‌شان می‌خواستند قدرت دفاعی ایران را تضعیف کنند در حالی که ما قدرت دفاعی‌مان را متناسب با تهدیدات و منافع و مصالح خودمان تعین می‌کنیم.

*ما در گسترش قدرت دفاعی‌مان دو اصل رعایت قوانین بین‌الملل و شرع را مورد توجه قرار می‌دهیم که بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب از سلاح هسته‌ای استفاده نمی‌کنیم و قوانین بین‌المللی را نیز رعایت می‌کنیم.

*آنها تهدید کردند که با برجام فلان کار را می‌کنیم در حالی که دیدیم کشورهای اروپایی و قدرتمند دنیا سخنان آنها را رد کرده و بر حق ایران و استمرار برجام تاکید ورزیدند.

* آنها در سخنان‌شان اقدام به تحریف تاریخی کردند که با هجمه وسیعی از واکنش ایرانیان و جوانان ایرانی در فضای مجازی روبه‌رو شدند و در سایت وزارت امور خارجه آمریکا نیز از نام خلیج فارس استفاده کردند در واقع از موضع اولیه خود عقب‌نشینی کردند.

* دولت مصمم است توسعه استان‌ها و کشور را با محوریت اقتصاد مقاومتی پیش ببرد، و مدیران باید مشی اعتدالی داشته باشند زیرا مشی اعدال را عقل، تجربه و علم تایید می‌کند و هیچ کسی افراطی‌گری را نمی‌پذیرد.

*نتیجه اعتدال، وحدت، انسجام، همکاری و کار بیشتر، ایجاد فضای آرام و در نهایت خدمت به مردم است.

* کسانی که می‌خواهند در دولت همکاری کنند باید به برنامه‌های دولت اعتقاد داشته باشند و در این زمینه گرایش سیاسی برای ما ملاک نیست که آن شخص اصلاح‌طلب، اصولگرا یا مستقل باشد بلکه باید دارای مشی اعتدال و معتقد به برنامه‌های دولت باشد.

*سخنرانی و موضع‌گیری ترامپ پیروزی برای ملت ایران بود زیرا ۹ ماه تهدید کردند و سپس مطالبی را گفتند که بعد از آن همه دنیا به نفع ایران و بر حق کشورمان تاکید ورزیدند و این حمایت از ایران در عرصه بین‌الملل توفیق بزرگی برای ما بود.

*ایران در مسائل منطقه‌ای مورد توجه و اتکاء مردم مسلمان منطقه است و امیدشان به ماست هرچند برخی با وجود اینکه مستندات گواه بر این است که آنها به وجود آورنده گروه‌های تروریستی هستند اما این تهمت را به ایران میزنند که این مسئله در فعالیت ما موثر نیست

*جمهوری اسلامی ایران حامی مستضعفان است و در چارچوب قوانین بین الملل و درخواست خود کشورها به آنان کمک می‌کند.

 

29216

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =