ایسنا نوشت: رخشان بنی‌اعتماد و مجتبی میرتهماسب ساخت مستندی از یک استاد برجسته تعلیم و تربیت کودکان ایران را به مراحل پایانی رساندند.

با نزدیک شدن به نخستین سال درگذشت زنده‌یاد توران میرهادی ـ استاد برجسته‌ تعلیم و تربیت کودکان ایران ـ تدوین فیلم مستند «توران خانم» کار مشترک رخشان بنی‌اعتماد و مجتبی میرتهماسب به پایان رسید و این فیلم وارد مراحل پایانی پس از تولید شد.

رویکرد بنی‌اعتماد و میرتهماسب در این فیلم که فیلمبرداری آن از ٢٢ مهر ١٣٩١ آغاز و تا واپسین روزهای حیات خانم میرهادی در پاییز ١٣٩٥ ادامه داشت، ثبت ویژگی‌های شخصیتی او به‌ عنوان یک معلم در واپسین سال‌های عمر پُر بارِ هشتادونه ساله‌ اوست.

از راست: مجتبی میرتهماسب، رخشان بنی‌اعتماد، توران میرهادی، نظام‌الدین‌کیایی (یکی از صدابرداران فیلم)، مجید گرجیان (یکی از فیلمبرداران)، محمد زمانی (دستیار کارگردان). 

توران میرهادی که مادر ادبیات کودک و نوجوان در ایران می‌خوانندش خالق نگرشی نو به آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت کودکان بود که پس از بازگشت به ایران به یاد و به نام برادر از دست‌رفته‌اش، کودکستان، دبستان و راهنمایی غیردولتی «فرهاد» (۱۳۵۹-۱۳۳۴) را بنیاد نهاد. بنیان‌گذاری دو نهاد ماندگار «شورای کتاب کودک» و «فرهنگ‌نامه کودکان و نوجوانان» از دیگر کارهای ارزشمند اوست.

شیرین برق‌نورد تدوین فیلم «توران خانم» را که از بهار امسال آغاز کرده بود، بیست‌ودوم  مهر و با مدت زمان نود دقیقه به پایان رساند. پیمان یزدانیان ساخت موسیقی این فیلم را آغاز کرده است و صداگذاری آن توسط امیرحسین قاسمی در حال انجام است.

پیش از فیلم «توران خانم»، رخشان بنی‌اعتماد و مجتبی میرتهماسب در یک همکاری مشترک دیگر، مجموعه فیلم‌های مستند «کارستان» را طراحی و تهیه کرده‌اند. کارستان شامل شش فیلم مستند از سرگذشت کارآفرینان و ارزش‌آفرینان ایرانی در حوزه‌های مختلف کار و تلاش است که هر فیلم توسط یک مستندساز دیگر ساخته شده و هم‌ اکنون در گروه سینماهای هنروتجربه در حال اکران عمومی است.

عکاس: رضا معطریان 

58242

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 719038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =