در تذکرهای شفاهی امروز مجلس، از یک سو مازنی خواهان برخورد با عاملان تعرض به نمایندگان امضاءکننده نامه حمایتی از رئیس دولت اصلاحات شد و از سوی دیگر پروانه مافی بر ابهامات حکم شورای نگهبان در مورد عضو زرتشتی شورای‌شهر یزد تأکید کرد.

به گزارش خبرآنلاين، سكينه الماسي نماینده مردم دیر و کنگان در مجلس نسبت به مطالب و عکس‌های نامناسب در فضای مجازی و حقیقی و انتساب آنها به وی واکنش نشان داد. او درباره مخالفانش گفت: در ابتداي راه توان ديدن زن را نداشتند و تا توانستند به تخريب زن پرداختند. اما غافل بودند كه مردم جنوب بوشهر به خرد مسلح هستند و با انتخاب يك زن، به عنوان خادمشان به اين فتنه جنسيت، مهر باطل زدند.

الماسي ادامه داد: اما باز هم دست از سم پاشي متعدد دست برنداشتند و با انتشار عكس نوشته هايي تلاش كردند تا من را تخريب كنند. اما محال است كه بتوانند ذره اي اراده من را براي خدمت به مردم سست كنند.

*گله از تعرض به نمايندگان مجلس

احمد مازني نماينده اصلاح طلب مجلس هم در تذكری به موضوع نامه اخير نمايندگان در اعتراض به محدوديت هاي جديد براي سيدمحمد خاتمي رئيس دولت اصلاحات پرداخت.

او در ابتداي صحبت هايش گريزي به طرح گفتگوي ملي زد و گفت: يكسال قبل در چنين ايامي طرح گفت‎وگوي ملي در پارلمان را مطرح كردم و در يكسال گذشته با 30 تن از چهره هاي شناخته شده جناح هاي مختلف در اين رابطه صحبت كردم. از همه كساني كه در اين رابطه اعلام همكاري كردند سپاسگذارم و از رياست مجلس و فراكسيون ها تقاضا مي كنم براي تحقق این طرح، راه حل عملي بیاندیشند.

اين عضو فراكسيون اميد،‌ تأكيد كرد: در شرايطي كه رئيس جمهور تازه به دوران رسيده آمريكا عليه ايران عربده كشي مي كند و مردم ايران از همه جناح ها از ايران عزيز و خليج فارس حمايت كرده اند؛ در مورد برخي از رفتارهاي وحدت شكن از سوي عناصر مشكوك هشدار مي دهم.

او ادامه داد: اقداماتي كه جهت ايجاد محدوديت براي شخصيت هاي مورد احترام كشور انجام مي شود،‌ موجب وهن نظام است و وحدت شكن است. برخورد غلطي كه با نمايندگان مجلس از سوي برخي عناصر افراطي تنها به بهانه امضا يك نامه براي دفاع از حقوق يك شهروند محترم انجام مي شود، با هيچ توجيحي قابل دفاع نيست.

مازني با اشاره به اين موضوع كه نمايندگان مجلس براساس اصل 84 قانون اساسي در برابر همه ملت مسئول هستند و حق دارند در مورد تمام موضوعات داخلي و خارجي اظهار نظر كنند، گفت: براساس اصل 85 قانون اساسي كسي حق ندارد در مورد اظهاري نظر نمایندگان، آنها را مورد تعقيب قرار دهد. آقاي رئيس مجلس، چرا از جايگاه نمايندگان دفاع نمي كنيد؟ آقاي رئيس جمهور و وزير دفاع چرا از نمايندگاني كه به خاطر يك نامه مورد تعرض قرار مي گيرند، دفاع نمي كنيد؟ نماينده مجلسی كه براي امضاي يك نامه و يك تذكر مورد تعرض قرار مي گيرد، پس قادر به انجام چه كاري است؟ در خاتمه همچنان عقلاي قوم را به گفت و گو دعوت مي كنم.

*مافي:مشكل سپنتا نيكنام هرچه سريعتر حل شود

تذكرهاي انتقادي نمايندگان مجلس در همین جا ختم نشد، چه آنكه پروانه مافي نماينده مردم تهران هم در تذكر خود خواهان مشخص شدن وضعيت سپنتا نيكنام عضو شوراي شهر يزد شد.

او گفت: در هفته هاي اخير شاهد بوديم كه عضويت سپنتا نيكنام طي حكمي به صورت موقت تعليق شده است و مستحضريد اين حكم براساس نظر شوراي نگهبان ابلاغ شده است. اين مسئله اكنون ابعاد ملي يافته است و دلايل و استنادات آن سئوالاتي را در افكار عمومي ايجاد كرده است.

مافي در تشريح ابهامات ايجاد شده،‌ گفت: اول اينكه چگونه يك فرد در حالي كه عضو شوراي چهارم شوراي يزد بوده است و صلاحيتش براي شوراي پنجم هم تاييد شده است، اكنون فاقد صلاحيت شناخته شده است؟ چطور مي شود مرجعي كه وظيفه اعلام نظر در مورد  قانون مصوب مجلس را دارد، بعد از گذر زمان، قانوني كه خود تصويب كرده است، را غير شرعي بداند؟ چگونه مي‌شود همه طيف ها در اين مورد با هم، هم نظر باشند؟ چرا با وجود همه ابهامات نشاني از رفع ابهام توسط مسئولان ذي ربط وجود ندارد؟

اين نماينده اصلاح طلب مجلس در پايان خواستار شد: حضور يك نفر زرتشتي در محلي كه اكثريت آنها زرتشتي هستند،‌ موردي ندارد،. تقاضا دارم اين مشكل هر چه زودتر حل شود يا براي بررسي به شوراي حل اختلاف يا مجمع تشخيص مصلحت برود.

27217

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 719677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =