ایسنا نوشت:شهردار مشهد اعلام کرد که آرامگاه فردوسی در شأن صاحب اثر جهانی «شاهنامه» نیست.

تقی زاده خامسی در جریان بازدید از آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی و منطقه تاریخی توس گفت: اینجا در شأن صاحب اثر جهانی «شاهنامه» نیست و این مکان می‌تواند یکی از محل‌های دیدنی در سطح بین‌المللی باشد.

وی در جریان این بازدید به انعقاد تفاهم بین شهرداری مشهد و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اشاره کرد و گفت: شهرداری مشهد و سازمان گردشگری به تفاهم رسیده‌اند تا کار ویژه‌ای برای این مکان انجام شود. به‌زودی قراردادی امضا خواهد شد و کار را شروع خواهیم کرد.

احسان زهره‌وندی، مدیر پایگاه میراث فرهنگی توس نیز درباره بازدید شهردار مشهد از آرامگاه فردوسی و منطقه تاریخی توس، اظهار کرد: در حال انجام تعاملاتی با شهرداری مشهد هستیم تا بتوانیم قسمتی از مسیر دسترسی به آرامگاه فردوسی را در شهر توس بهسازی کنیم.

وی با اشاره ‌به اینکه قرار است روز سه‌شنبه جلسه‌ای با اعضای شورای شهر در این زمینه برگزار شود، بیان کرد: این تعاملات هنوز نهایی نشده است و بعد از برگزاری این جلسه نتیجه توافق مشخص و اطلاع‌رسانی لازم انجام خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 733119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
    12 1
    خدا رحم کنه.
  • خ IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
    7 0
    آیا در موارد مشابه، غیر از اضافه شدن پاساژها و مالها تخریب آثار باستانی چیز دیگری نصیب این ملت شده است؟
  • بی نام DE ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
    1 0
    مقبره زیباست اما باید پیرامونش خیلی کارها انجام شه.هر کشوری بود الان در اطرافش هفت خوان رستمو با یه معماری اعجاب انگیز و تماشایی شبیه سازی کرده بود
  • سعید A1 ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
    1 0
    شهردارمحترم مشهد هزاران بار تشکر....از محمدحسنین هیکل نویسنده معروف مصری پرسیدند چرا مصر با تمدن چندهزارساله اش عرب شد ولی ایران عرب نشد گفت چون ایرانیان فردوسی راداشتند....ولی متاسفانه فردوسی هم همانند سایر مفاخر ایران زمین چون کورش وداریوش خار چشم بعضی ها شده...