عضو مجمع نیروهای خط امام گفت: هرکسی وقوع جنگ تحمیلی را به تسخیر لانه جاسوسی مرتبط کند یقینا از اتفاقات آن زمان آگاه نیست.

هادی غفاری در بخشی از گفتگوی خود با خبرآنلاین {اینجا} گفت: وقتی سفارت آمریکا تسخیر شد دولت کارتر دنبال چماق کشی بود. چماق کشی هیچ گاه جواب نمی دهد مخصوصا وقتی این رویه در قبال ملت ایران به کار گرفته شود. اگر کارتر عقل داشت می نشست با سایر مقامات آمریکایی بررسی می کرد تا ببینند اشتباه شان کجا بود که چنین عکس العملی را در پی داشت. 45 هزار مستشار آمریکایی با آشپز، سگ و منشی شان در ایران چه کار می کردند آیا آمده بودند دعای کمیل و دعای ندبه به ما یاد بدهند؟ باید می آمدند یک عذرخواهی ساده می کردند و متعهد می شدند دیگر در امور ایران دخالت نمی کنند اما فکر کرده بودند می توانند عملیات عنتبه را در ایران پیاده سازی کنند.

وی در واکنش به تحلیل شبکه بی بی سی فارسی درباره اینکه اگر سفارت آمریکا سال 58 تسخیر نمی شد صدام به خودش جرأت حمله به ایران را نمی داد گفت: قطعا این طور نیست. صدام در زمان شاه هم داشت به خوزستان حمله می کرد. آمریکایی ها، انگلیسی ها و روس ها کنار آمدند که ایران با ثبات بماند تا بتوانند راحت نفتش را ببرند.

وی افزود: چهار روز از انقلاب گذشت، 26 بهمن 57 بعد از 3 شب رفتم خانه بخوابم در این 3 روز و 3 شب فقط برای آنکه وضو بگیرم پوتین هایم را در می آوردم. قبل از اذان صبح بود دیدم تلفن زنگ می زند مرحوم آیت الله مطهری پشت خط بود گفت "من مرتضی مطهری هستم الان امام امر فرمودند به شما اطلاع بدهم بروید خوزستان را تحویل بگیرید".

عضو مجمع نیروهای خط امام یادآور شد: من وقتی خوزستان رفتم، خلق عرب حاضر نبود بپذیرد در ایران انقلاب شده است. هنوز لانه جاسوسی هم گرفته نشده بود. آن زمان عراقی ها در خرمشهر مدرسه داشتند تحریک می کردند و خلق عرب دنبال تجزیه خوزستان بود. 

وی ادامه داد: همان زمان معلمان به من درباره نقش مدرسه عراقی های خرمشهر در مسائل خوزستان هشدار می دادند و می گفتند برنامه عراقی ها این است که از طریق آن مدرسه برای حمله به ایران زمینه چینی کنند. هرکس وقوع جنگ تحمیلی را به تسخیر لانه جاسوسی مرتبط می کند یقینا مثل ما در مسائل درون کشور نبود.

وی درباره فیلم هالیوودی آرگو گفت: این فیلم را ندیدم اما 90 درصد چنین فیلم هایی دروغ است. اینها گنده گویی های آمریکایی هاست که بگویند ما عوامل داشتیم حال آنکه همه اش دروغ است.

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 597085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
    9 0
    آقای غفاری تسخیر سفارت وجهه ما را در دنیا و نزد مردم آمریکا خراب کرد. گور بابای کارتر و بقیشون.
  • بی نام A1 ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
    7 1
    ایران دومین کشور غمگین جهانست هادی آقا
  • بی نام A1 ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
    2 0
    حتی بعد از گذشت چهل سال هم که مشخص شده اکثر کارهایشان غلط بوده باز هم طلبکارنه صحبت می کنند