ناصر ایمانی گفت: جریان فکری احمدی‌نژاد اساس نظام را قبول ندارد. کسی که قوه قضائیه کشور را به طور کلی زیر سئوال ببرد. عدالت نظام را زیر سئوال برده یعنی اساس حاکمیت را به چالش کشیده است.

امید کرمانی‌ها: احمدی نژاد بعد از ریاست جمهوری دوره ای طولانی سکوت پیشه کرد اما یک سال قبل از انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم تحرکات انتخاباتی خود را آغاز کرد شهر به شهر رفت تا آنکه در نیمه سال 95 با توصیه رهبرانقلاب مواجه شد که از ورود به عرصه انتخابات پرهیز کند. او به ظاهر پذیرفت اما با آغاز ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، شناسنامه به دست راهی وزارت کشور شد و ثبت نام کرد، این اقدام برخلاف تصور احمدی نژاد شوکی را به عرصه سیاسی کشور وارد نکرد و هر دو جناح بی اعتنا به اتفاق رخ داده طبق برنامه قبلی راه خود را ادامه دادند، کما اینکه وقتی احمدی نژاد رد صلاحیت شد حلقه اطرافش خیلی تلاش کردند موج آرای باطله راه بیاندازند اما کل آرای باطله حدود یک میلیون رأی بود.

روش احمدی نژاد برای پیشبرد اهدافش «سیاست ورزی مبتنی بر شوک» است، بازی جدید او نیز بست نشینی یارانش در حرم حضرت عبدالعظیم است تا با استفاده از این روش سنتی شوک جدید به عرصه سیاسی کشور وارد و قوه قضائیه را وادار به مختومه کردن پرونده بقایی کند اما این روش نه تنها در حوزه اجتماعی اعتنایی را برنیانگیخت بلکه به سوژه طنز نیز بدل شد.

امروزحمید بقایی، علی‌اکبر جوانفکر و حبیب‌الله خراسانی در اطلاعیه‌ای از رهبر انقلاب کمک خواستند. گویا خودشان فهمیدند چیزی از این نمایش عایدشان نشده است. ناصر ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی معتقد است: احمدی نژاد و یارانش می خواهند فرار به جلو کنند تا به اتهام های شان پاسخ ندهند. باید احمدی نژاد و حلقه اطراف او را تحمل کرد و به آنها خیلی توجه نیز نکرد و نپرداخت. این اتفاق آنها را مجبور می کند که سکوت کنند یا آنکه اقدامات تندتری انجام دهند. آن وقت اگر بخواهند اقدامات تندتری انجام دهند باید با آنها برخورد شود چون چاره دیگری نیست.

مشروح این گفتگو را در ادامه بخوانید.

****

وقتی خبر بست نشینی یاران احمدی نژاد را در حرم عبدالعظیم حسنی شنیدید احساس شما چه بود؟

این کار آنها نوعی فرار به جلوی مذهبی با سوءاستفاده از احساسات مردم است. در واقع می خواهند به اتهام های خود پاسخ ندهند برای همین منظور اساسا قوه قضائیه و رئیس آن را زیر سئوال می برند. به عبارت بهتر هدف شان این است که موضوع را مبهم و تبدیل به جنگ با لاریجانی ها کنند تا ذهن مردم از توجه به اصل اتهام های‌شان خارج شود و برداشت عمومی این باشد که «احمدی نژاد در روز یکشنبه سیاه آمد و علیه خاندان لاریجانی افشاگری کرد و حالا لاریجانی ها دارند از احمدی نژاد و یارانش انتقام بگیرند». در واقع موضوع را در حد انتقام گیری شخصی تنزل می دهند تا از خود رفع اتهام کنند.

این بست نشینی یاران احمدی نژاد چقدر نتیجه داد و تأثیرگذار بود؟

خیر، اگر دقت کرده باشید موج حمایت های مردمی پشت سر آنها راه نیفتاد، البته شاید چنین انتظاری هم نداشتند و فقط می خواستند افکار عمومی را مشوش کنند.

در همین مشوش کردن افکارعمومی نیز به توفیق رسیدند؟

خیر، موفق به این کار هم نشدند چون تیم آقای احمدی نژاد خیلی دارای پشتوانه جدی نیست که حتی بتوانند چنین کاری انجام دهند.

چرا آقای احمدی نژاد از اعتبار خود برای آقای بقایی هزینه می کند؟

موضوع فراتر از آقای بقایی و مشایی است. اینها یک حلقه دارند. اعضای حلقه این نحله فکری- سیاسی نیز همین چند نفرند یعنی آقای احمدی نژاد، بقایی، مشایی و جوانفکر هستند. آقای احمدی نژاد در زمان ریاست جمهوری اش اعلام کرد «کابینه خط قرمز من است». در واقع آقای احمدی نژاد برای خود یک خط قرمز دارد، طبعا چون امروز کابینه ای نیست خط قرمز، تیم و اطرافیان او می شود پس باید از آنها دفاع کند اگر آنها نباشند دیگر احمدی نژادی وجود ندارد.

یعنی اگر بقایی، مشایی و جوانفکر نباشند، احمدی نژاد هم نیست؟

 بله آقای احمدی نژاد کسی را ندارد که این خط فکری را قبول داشته باشد و بخواهد این نگرش ایدئولوژیک را پیگیری کند بنابراین مجبور است از آنها دفاع کند.

یعنی حواریون احمدی نژاد در 3-4 نفر خلاصه شدند؟

بله، حواریون احمدی نژاد از لحاظ ایدئولوژیک و فکری همین چندنفرند و احمدی نژاد کس دیگری را ندارد که این خط مشی فکری را دنبال کند. البته آقای احمدی نژاد یکسری طرفدار دارد اما آنها به دلایل دیگری مثلا به علت ظاهر مردمفریبی آقای احمدی نژاد در دوران ریاست جمهوری‌اش یا شخصیت ساده و بی آلایشش از او حمایت می کنند که این حمایت ربطی به جریان فکری آقای احمدی نژاد ندارد.

آقای احمدی نژاد تا آنجا که بتواند می کوشد فضاسازی های ذهنی برای جامعه ایجاد کند. نظام را یک نظام ظالم نشان دهد چون عدل هر حکومتی به قوه قضائیه اش است. در واقع قوه قضائیه را نشانه گرفته که عدالت نظام را زیر سئوال ببرد. نظامی هم که عدالت در آن نباشد نظام ظالمی است. به عبارت بهتر، اساس حکومت را نشانه گرفتند و بحث شان نیز آقایان لاریجانی نیست. بلکه طرح این موضوع یک پوشش برای هدف شان است.

شما می گویید اقدامات احمدی نژاد و یارانش اثر اجتماعی ندارد، مقلا احمدی نژاد فکر می کند اگر زندان برود عده ای جلوی در زندان تحصن می کنند؟

برداشت آنها همین است. فکر می کنند پایگاه اجتماعی بسیار قوی دارند مثلا اگر آقای احمدی نژاد کاندیدای ریاست جمهوری شود رأی می آورد. این جریان مثل جریان اصلاح طلبان در سال های دوم خرداد هستند. آن جریان هم اساس نظام را قبول نداشت. این جریان فکری هم اساس نظام را قبول ندارد.

یعنی احمدی نژاد اساس نظام را قبول ندارد؟

این حرکت ها بیانگر همین است. اینکه کسی قوه قضائیه کشور را به طور کلی زیر سئوال ببرد. عدالت نظام را زیر سئوال برده یعنی اساس حاکمیت را به چالش کشیده است. در مصاحبه های مختلف قبلی ام نیز گفته ام که معتقدم اینها به لحاظ ایدئولوژیک می رسند به اینکه نظام سیاسی مبتنی بر ولایت فقیه اساسا مشروعیت ندارد.

که الان رسیدند؟

بله. الان اینها مظهر آن دیدگاه فکری هستند. البته آن دیدگاه فکری از قدیم وجود داشت جدید نیست. دیدگاهی که جایگاهی برای روحانیت در نظام قائل نیست، قاعدتا ولایت فقیه و اساس نظام سیاسی را نیز قبول ندارد.

به نظر شما باید با آقای احمدی نژاد چه کار کرد؟

تحمل. از این نوع افراد مثل آقای مهدی خزعلی در کشور هستند. آنها تا زمانی که نخواهند آسیب جدی به نظام بزنند باید را تحمل شان کرد، ضمن آنکه به آنها خیلی توجه نیز نکرد و نپرداخت. این اتفاق آنها را مجبور می کند که سکوت کنند یا اقدامات تندتری انجام دهند. آن وقت اگر بخواهند اقدامات تندتری انجام دهند باید با آنها برخورد شود چون چاره دیگری نیست.

احمدی نژاد شخصیتی است که سکوت کند چون تجربه نشان می دهد که مرحله به مرحله تندتر می شود؟

تا وقتی که فکر کند می تواند بر افکارعمومی تأثیرگذار باشد رفتارش تندتر می شود اما اگر ببیند بر افکارعمومی تأثیرگذار نیست یا تأثیر منفی دارد آن وقت مجبور به سکوت می شود.

به نظر شما احمدی نژاد آن عقلانیت را دارد که سکوت کند؟

اجبار است. وقتی ببیند نمی تواند تأثیرگذاری کند مجبور به کنارگیری می شود مثل خیلی از شخصیت هایی که در 40 سال گذشته آرام آرام خودشان را از صحنه سیاسی کنار کشیدند چون دیدند نمی توانند پایگاهی داشته باشند و تأثیرگذار باشند.

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 54
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    ما خطر این مرد را سال 88 درک کردیم. حالا باز بهمون بگید فتنه گر
    • بی نام A1 ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
      طبقه شما فقط از قیافه این مرد خوشش نمیامد.وگرنه چیزی مگر عوض شده.بدتر شده که بهتر تشده
    • بی نام IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
      شما به بهونه تقلب در انتخابات به تکیه ها و مساجد حمله کردین فتنه نبود؟
    • محمد حاتمی IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
      46 13
      حالا حصر و محدودیت شامل اینا هم میشه؟ یا نه
    • بی نام IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
      19 14
      شما خیلی حرفها زدید یکش هم درست در نیومده
    • بی نام A1 ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
      26 4
      این جمله ای که تیتر زدید بر محبوبیت احمدی‌نژاد می افزاید .دلیلش هم کاملا میدونید .اگر میخواهید تیتری بزنید که احمدی نژاد رو تخریب کنه باید دنبال تیتر بهتری بگردید
  • درود بر بقایی A1 ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    چرا دروغ می گوئید کدام یک از اطرافیان دکتر احمدی نژاد دنبال راه انداختن موج آرای باطله بودند؟ چند نفر از حامیان گمنام و غیر تاثیر گذار جریان بهار این موج را راه انداختند مهندس بقایی هم در زمان پایان رای گیری رای باطله داد آن زمان هم نمی شد موج راه انداخت
  • اچ دی A1 ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    این همون کسی که تو استین خودتون پروروندین، هشت سال ملت رو گزید نوبتی هم باشه نوبت شماست...
    • بی نام IR ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
      42 18
      آره، ملت هم که تحت تاثیر شایعات 84 بین احمدی نژاد و هاشمی، احمدی نژاد رو انتخاب نکردند... به نظرم هر کسی به سهم خودش مسئوله و به نفع همگی هستش که سهم خودمون رو بپذیریم و مانع از تکرار موج سواری این گروهک بر روی شایعات و اتهامات بشیم
  • مجتبی GB ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    به این آقا توصیه میکنم کلیپ خداحافظی پسر رفسنجانی با رفسنجانی رو در هنگام بازداشت ورفتن به زندان نگاه کنند اولین کسی که قوه قضائیه رو زیر سوال بود شخص رفسنجانی بود پس ...
    • بی نام A1 ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
      41 0
      حالا جوری میفرمایید که انگار قوه قضاییه مالک اشتر نخعی تشریف دارد دیگر همه می دانند وضعیت چگونه است
  • بی نام A1 ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    77 7
    جواب سئوال آخر به نظرم منفی است ، ایشان اساسا از این نعمت بی بهره است
  • بی نام A1 ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    اقای ایمانی شما به اینها رای دادی بصیرتت کجا بود اون زمان که مردم را گوساله و بزغاله خطاب میکردند شما کجا بودی ؟
  • بی نام A1 ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    112 8
    اینی را که گفتید را خیلی ها قبول ندارند میگی نه انتخابات ازاد بگذارید
    • بی نام A1 ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
      3 12
      خداییش هی بلد نیستید یه نفر رو تخریب بکنید اینجوری که محبوبیت براش درست می کنید
  • بی نام RO ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    ببخشید چرا باید ایشان تحمل شود ولی دیگران به محض کوچکترین اعتراض مجازات شوند؟اگر دلیل خاصی هست رودرواسی نکنید بفرمایید.. آسیب هایی که احمدی نژاد به کشور زده فقط با جنگ آنهم با حجم چند برابر قابل مقایسه است
  • بی نام A1 ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    مردم اساس نظام را قبول دارند.
    • بی نام IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
      35 1
      امان از دست شما نجومی بگیر ها
  • بی نام IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    86 2
    بهر حال یک مشکلی تو مملکتمون هست... که باید بشه اعتراض کرد.
  • بی نام A1 ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    احمدی نژاد خیلی هم طرفدار داره شماها به فکر خودتون باشید حرف حق میزنه
  • عادیات A1 ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    در این مجال نگنجد تا جواب کامل بدهم اما اولا مگه شما نظامید که هر که با شما مخالف باشد ضد نظام است، دوما خواسته زیادی است میگن دادگاه ما رو علنی برگزار کنید
  • بی نام DE ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    93 8
    کار خراب بود و با تحلیل خراب تر شد. بخش عمده جریان فکری همراه احمدی نژاد در انتخابات اخیر ریاست جمهوری در اردوی انتخاباتی جمنا و بویژه نامزد برگزیده آن گرد آمده بودند و اتفاقا نامزد اصلح شان نیست پرورده دستگاه قضایی است. کاش برای این پاردوکس هم پاسخ قابل قبولی می دادند. نفی احمدی نژاد و کارهایش یعنی نفی جریانی که او را سال 84 و پس از آن در سال 88 حمایت کرد ور روی کار آورد و اتفاقا در برابر انبوه کارهای فراقانونی اش در حوزه اقتصاد و سیاست فقط تماشاچی بود و امروز که کشور در حال دست و پنجه نرم کردن با میراث آن دوران است همگی به او پشت کرده اند و نسبتی بین خود و او قائل نیستند. آنچه احمدی نژاد کرده است به پشتوانه جریان اصولگرایی و تئوریسین های آن و امثال آقای مصباح و علم الهدی بوده است
  • سید ح A1 ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    62 30
    اتفاقا ایشان به اساس انقلاب شدیدا اعتقاد دارد .
  • بی نام IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    73 55
    باید به پرونده فریدون و جهان گیر خان هم همزمان رسیدگی بشه
  • بی نام TR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    51 5
    یک سوال از ایشون دارم : چرا نگفتی صحابیون ؟؟؟ فکر نمکینی مسیح ما و شاگردانش بی احترامی کردی؟؟
  • بی نام DE ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    45 32
    راست میگید عکس از استقبال مردمی هم که از احمدی نژاد در کرمانشاه شد بگذارید
  • بی نام DE ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    27 19
    هر آنکه به بست بنشید به مهر بستایم
  • بی نام DE ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    31 39
    او بست نشسته با شجاعت بس دیده ستم از این جماعت
  • بی نام DE ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    41 21
    تعدادی از سناتورهای آمریکایی و گروهی از ایرانیان ضد انقلاب چندی پیش به صراحت گفته بودند انتخاب یک فرد میانه رو مانند حسن روحانی باعث ثبات سیاست داخلی ایران میشود و این به ضرر ماست ما باید کاری کنیم که فضای سیاسی آرام ایران را که اکنون شاهد آن هستیم به هم بزنیم و حالا که این اتفاق برای آنها افتاده چه کسی بهتر از احمدی نژاد؟؟؟
  • بی نام DE ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    59 12
    "زحمت کشید.باز هم برای جلب توجه است .8سال مملکت دستش بود چکار کرد .آن از زاغه نشین ها وحلبی نشین ها.«آن هم از خانه های مهر .آنهم از توزیع یارانه ها
  • بی نام DE ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    46 85
    احمدی نژاد عزیز است
    • میلاد A1 ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
      76 28
      برای طنزپردازان
  • بی نام DE ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    اتفاقا رازش رو افراد باهوش میدونند.احمدی نژاد برنده انتخابات شد و موسوی تقریبا ۱۰ میلیون رای کمتر اورد ولی با وقاحت اعلام پیروزی کرد و برای اثبات کردن تقلب به دلایل احمقانه روی اورد که جوابش رو امثال دکتر نقشینه دادند ولی بعضی ها هنوز از رو نرفتند
  • بی نام DE ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    3 35
    خدارحمتش کنه. فرد باهوشی بود
  • بی نام DE ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    44 63
    درود بر احمدی نژاد
  • بی نام DE ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    39 10
    به قول آقای مهدی محمدی: انصافا بهتره این سری تا شفا نگرفته ن بیرون نیان...
  • بی نام DE ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    19 8
    واقعا جای تاسف داره توی این شرایط هم دست از این اخلاق کثیف بر نمیدارن چرا راجع به ریس جمهور سابقشون مطلب نمیذارن که بست نشسته، یا واقعا روشون نمیشه بذارن مردم روی آرامش ببینن از دستشون له خدا پناه میبریم
    • بی نام IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
      1 6
      توهم زدی
  • بی نام DE ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    34 47
    احمدی نژاد عزیز است
  • بی نام DE ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    29 6
    از کجا بفهمیم اینا راست میگن یا اونا؟ رای دادن ما به کسی راست گویی او را ثابت نمیکنه
  • بی نام DE ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    13 7
    کسانی برای احقاق حق خودم باید بست بشینم چون در دایره قدرت نیستم و به قدرت مذهب پناه می برم نه کسانی که خودشان در راس قدرت بوده اند.بلبشویی شده تو این مملکت.
  • بی نام DE ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    17 9
    نکنه این اقا رییس جمهور هست ما خبر نداریم؟
  • بی نام DE ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    21 3
    برای ورود به سیاست از هیچکسی اجازه بگیرم. همانقدر که یک مرجع از سیاست این کشور سهم دارد منهم دارم. حالا قدرت دست اونهاست و فکر می کنند بدون ملت قادرند با این قدرت کاری کنند اشتباه می کنند و زمان اینرا به آنها نشان خواهد داد. همه باید آماده گفتگو با یکدیگر باشیم اما مذاکره به هیچ وجه. من حقی که متعلق به خودم است را از غیر گدایی نمی کنم.
  • بی نام DE ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    18 10
    دستگاه قضا کارش را می کند اما تخلفات این آقایان را هم همه می بینند و ایشان باید پاسخگو باشند. این دوموضوع بهم ربطی ندارد. دولت نهم و دهم هم خسارات فراوانی به کشور و ملت تحمیل کرده اند.
  • بی نام DE ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    38 7
    رفته برای بست نشینان زنبیل بیاورد
    • بی نام IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
      2 4
      نجومی بگیر
  • بی نام A1 ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
    29 38
    درود بر احمدی نژاد
  • بی نام A1 ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
    43 40
    احمدی نژاد هر چی باشد، دست پخت اصلاح طلبان برای ایران بود... خدا از این جماعت افساد طلب نگذرد. اصلاح طلبان در تسخیر سفارت آمریکا نیز ایران را برای همیشه به بدبختی و عقب ماندگی کشاندند و امروز طلبکار شده اند و یقینا رسوا خواهند شد...
  • بی نام IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
    10 8
    فعلا که محبوبیت احمدی نژاد با این همه تبلیغات منفی در حال افزایش
  • بی نام IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
    17 0
    این سرنوشته همه روسای جمهور ایران هس از عرش به خاک میان.... معلوم نیس کجای کار ایراد داره که تازه بعد از اینهمه گزینش و تایید اخرش میشه این
  • بی نام IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
    14 1
    اگر واقعاً گمان می کنید که این آدم طرفدار نداره چرا رد صلاحیتش کردید؟ تایید کنید بیاد از مردم تو دهنی بخوره
  • رضا IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
    17 4
    دکتر عضو مجمع تشخیص نظام است مگر میشود نظام را قبول نداشته باشد؟
  • نگار US ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
    19 2
    تنها نکته مثبتش همین که اینارو قبول نداره
  • بی نام IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
    5 0
    بسیار گزارش ناقص وضعیفی هست تا آخر رو خوندیم نفهمیدیم ایشان چه کاره است از طرف کی اظهار نظر می‌کنه آیا مقام رسمیه یا نماینده ارگان وحزب خاصی هست ،براخبر آنلاین سیاسی متاسفم