ایسنا نوشت: مسعود پزشکیان گفت: فتنه جایی بود که وعده‌ها و شعارهایی که در انقلاب می‌گفتیم و به مردم تاکید می‌کردیم که فراهم می‌شود کم کم رو به فراموشی گذاشته شد.

مسعود پزشکیان در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که در دانشگاه امیرکبیر و به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده پلی تکنیک برگزار شد، گفت: فتنه جایی بود که وعده‌ها و شعارهایی که در انقلاب می‌گفتیم و به مردم تاکید می‌کردیم که فراهم می‌شود کم کم رو به فراموشی گذاشته شد. چه بخواهیم چه نخواهیم شما روزی خواهید آمد و مملکت را اداره خواهید کرد. آیا شما همان گونه که امروز می‌گویید به حرفهایتان پایدار می مانید؟

نائب رئیس مجلس افزود: مملکت را درست کردن کار ساده ای نیست، اینکه بیرون گود بشینیم و بگوییم لنگش کن ساده است، اما هنر این است که در گود باشی و جا نزنی. ما در رشته پزشکی که رشته ماست دعوا سر پول است و این وحشتناک است.

پزشکیان تاکید کرد: زمان به سرعت می‌گذرد و ما به سرعت کنار می‌رویم و شما جای ما را می‌گیرید. من به عنوان آدمی که از پنجره علم و دانشگاه به موضوعات نگاه می کنیم می گویم که هیچ مشکلی نیست که از نظر علمی حل نشود، پس چرا نتوانستیم مشکلات را حل کنیم؟ چون بلد نبودیم. آن آقای بیسوادی که می‌رود پشت تریبون و اصلا نمی‌داند که چه باید بگوید و چگونه، فقط حرف می‌زند و فکر می‌کند اگر با قلدری رفتار کند می‌تواند مردم را هم جذب کند.

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: من زمانی که از دولت اصلاحات بیرون آمدم و به تبریز بازگشتم هیچ کس طالب همکاری من با خودش نبود، هرچه می‌گفتم می توانم کمکی کنم می گفتند تو را نمی‌خواهیم، از استاندار و فرماندار تا مسئولان دیگر و همین شد که من رفتم به تهران و به طبابت مشغول شدم.

پزشکیان در پایان گفت: ما امروز دعواهای الکی داریم و بیهوده به پای هم می‌پیچیم. امروز سخن گفتن از اینکه آمریکا عامل مشکلات ماست دیگر جایگاهی ندارد؛ ما باید بکوشیم که در جهت حل مشکلات گام برداریم.

سلحشوری: موسوی و کروبی اصلاح طلب نیستند

همچنین ایلنا نوشت:

پروانه سلحشوری در جمع دانشجویان دانشگاه پلی تکنیک به مناسبت روز دانشجو و در پاسخ به یک دانشجو معترض که نسبت به شعارهای سایر دانشجویان اعتراض می‌کرد گفت: شعار ما «زنده باد مخالف من» است و مخالفان ما می‌توانند به راحتی سخن بگویند.

نماینده مردم تهران ادامه داد: مخالفان ما که تریبون کم ندارند اما شما می‌توانید اعتراض خود را بیان کنید.

عضو فراکسیون امید گفت: خوشحالم در جمع دانشجویانی هستم که شور و شعور و علم را باهم آفریند و تن به آسودگی ندادند و سختی‌های دانشجویی را به جان خریدند.

وی با این که شما باید پیگیر این باشید که دوستانتان ستاره دار شده اند اظهار داشت:ما به عنوان نمایندگان مجلس باید به دنبال پیگری مطالبات شما باشیم و کسانی را نمی گذاشتند.

سلحشوری تاکید کرد: به جرم ستاره دار بودن دانشجویان را نمی گذارند به سر کلاس بروند. می‌خواهم بدانم اگر از دانشجویان خودشان ستاره دار بود باز هم نمی‌گذاشتند به دانشگاه برود؟

نماینده مردم ادامه داد: من چند روز پیش درخواستی از یک دانشجو داشتم مبنی بر این که سیاسی نبوده و ستاره‌دار شده است. این جا وظیفه شماست که باید پیگیر شوید که چرا دانشجو ستاره دار شده است.

سلحشوری با بیان اینکه دغدغه اصلی این روزهای آموزش عالی ما این است که دانشگاه از سمت کیفی به سمت کمی در حال گذار است گفت: دانشجو باید به دنبال کسب علم و طالب علم باشد و مسئولیت اجتماعی دارد اما افزایش دانشگاه به گونه‌ای است که مدرک جای علم را گرفته و دانشگاه به سمت کمیت می‌رود.

او با اشاره به امار دانشجویان اظهار کرد: ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار دانشجو داشتیم که یک میلیون و اندی به آن اضافه شده است. با این موج که در حال ورود به دانشگاه هستند دانشگاه به سمت وضعیت کمی می‌رود و از کیفیت فاصله می‌گیرد.

این نماینده مجلس با اشاره به جذب دانشجو در دانشگاه آزاد، پیام نور و غیر انتفاعی اظهارکرد: دانشگاه برای اینکه طالبان واقعی علم به سراغ آن نمی‌رود از علم خالی می‌شود. آنچه در این روزها دیدم فقط برای من مایه افسوس و ناراحتی بود. متاسفانه جو یاس، ناامیدی و بی‌تفاوتی در دانشجویان رواج دارد در حالی که دانشجو باید معترض و نقاد باشد و با این تهی سازی دانشگاه از علم، به سمت دانشگاهی می رویم که دانشجو بی‌تفاوت باشد چرا که بقای خود را در بی‌تفاوتی می بیند.

او ادامه داد: روزگاری در دانشگاه نخبگانی ظهور پیدا می‌کردند که در زندان‌های پهلوی سفیر آزادی بودند و بعد از انقلاب جان خود را فدای وطن کردند برای اینکه ایران بماند. شما ماندید و معترض بودید و آز انها دفاع کردید و معترض بودید و دوم خرداد را آفریدید. شما امروز معترض هستید و ایستاده‌اید و دوباره ندا سر می‌دهید که جای سید، شیخ و بانوی هنرمند ما در حصر نیست.

سلحشوری افزود: موسوی، رهنورد و کروبی ضد انقلاب و ضد نظام نیستند. کدام فرد ضد نظامی در حصر پیام می‌دهد که مردم در صحنه باشند و در انتخابات رای بدهند. متاسفانه گروهی همراه با اپوزیسیون خارج از کشور، محصوران را ضد نظام معرفی می‌کنند اما خود موسوی و کروبی می‌گویند اگر گناهکارند، برای بررسی اتهاماتشان دادگاه علنی برگزار شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: موسوی، رهنورد و کروبی اصلاح‌طلب نیستند بلکه اصولگرا هستند. روز گاری در کشور کار می‌کردند که اصلاح طلبی نبود. بیاید در کنار هم قرار بگیریم.

وی خطاب به دانشجویان گفت: استقلال در بین دانشجویان باید موج بزند، دانشجویان اصلاح طلب باید از دولت مطالبات خود را پیگیری کنند.دانشجویان بسیجی هم که طرفدار احمدی نژاد بودند امروز باید او را نقد کنند.

سلحشور تاکید کرد: دانشجو باید نقاد جامعه باشد، دانشجو اصلاح‌طلب و بسیجی باید نقد کند چرا که دانشجو چشم بینای جامعه است .

وی در خصوص آخرین وضعیت دانشجویان ستاره دار گفت: گفته شده ۵۴۹ دانشجو ستاره‌دار بودند که تقریبا همه آنها جذب شدند و حدودا ۲۹ دانشجو باقی مانده‌اند.

 

29216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 735723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
    1 13
    آقای پزشکیان خودتون که قلدر ترین نمیشه به شما گفت بالای چشمتون ابروست. موج سواری نکنین لطفا.
  • بی نام GB ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
    1 7
    اول که گفتند احمدی نژاد اصولگرا نیست. الان هم می گویند موسوی و کروبی اصلاح طلب نیستند. ما قاقیم یا اینها ما را قاق گیر آوردند؟
  • بی نام IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
    6 1
    کو گوش شنوا و...؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
    1 4
    کار کلا به انکار کشید