انتخاب نوشت: پروانه سلحشوری عضو فراکسیون امید نسبت به ماجرای افزایش ۷۰ درصدی حقوق نمایندگان مجلس واکنش نشان داد.

سلحشوری ضمن تکذیب افزایش 70 درصدی حقوق نمایندگان گفت: خبر را دیدم، اما باورم نشد که این خبر درست باشد. اگر اینطور باشد من هرگز این حقوق را نمی توانم بپذیرم، آن هم در شرایطی که مردم تحت فشار هستند. اگر این موضوع، واقعیت داشته باشد، قطعا با آن مخالفت می کنم. مطمئن باشید سایر نمایندگان نیز با آن مخالفت می ورزند. هیچ نماینده ای نمی پذیرد در شرایطی که کارگران و دیگر اقشار جامعه تحت فشار زندگی می کنند، حقوق شان افزایش 70 درصدی داشته باشد.

وی افزود: از مجلس تنها در ماه اول فیش حقوقی دریافت کردیم. اما اصل حقوق ما حدود 7 میلیون است. البته هزینه هایی زیادی از جمله کارمندان نمایندگان وجود دارد. برای مثال، نمایندگان تهران دفاتر چهارگانه در پردیس، ری، شمیرانات و اسلامشهر دارند که هزینه اجاره و حقوق کارمندان برعهده آنان است. من شخصا 4 کارمند دارم که باید شخصا پول آن ها را بپردازم.

رئیس فراکسیون زنان در پاسخ به سئوالی در مورد بودجه برخی موسسات و نهادها که اخیرا در فضای جنجالی مورد توجه قرار گرفته است، ابراز داشت: بعید می دانم بودجه موسسات و نهادها در قم حذف شود. من در کمیسیون فرهنگی در این رابطه بحث کردم و با اشاره به سخنان حضرت علی (ع) که می فرمایند، فقر از هر دری وارد شود، دین از همان در خارج می شود، گفتم که وضعیت معیشتی مردم خوب نیست و این بودجه به ملت فشار می آورد. اگر بحث اقتصاد مقاومتی است، بنابراین باید از یک جاهایی بزنیم و در مقابل نباید به مردم و طبقه فرودست فشار مضاعف وارد شود.

وی ادامه داد: اکنون 53 موسسه وجود دارد که براساس بودجه 97، پول دریافت می کنند. اما خوشبختانه دولت امر مثبتی را شکل داده که براساس آن، پول ها به طور مستقیم به موسسات و نهادها پرداخت نمی شود، بلکه تمامی این موسسات بودجه خود را باید از وزارت خانه ای که زیر مجموعه ی آن تعریف می شوند، دریافت کنند.

حقوق نمایندگان از 4 میلیون تومان به 6 میلیون تومان رسیده است

همچنین باشگاه خبرنگاران نوشت: محمدجواد جمالی نماینده مردم فسا در واکنش به ادعای برخی سایت‌ها و رسانه‌ها مبنی بر اینکه نمایندگان در ماه 32 میلیون تومان دریافتی از مجلس دارند، گفت: این موضوع را کاملا تکذیب می‌کنم.نمایندگان پیش از این حدود ۴ میلیون تومان ماهانه حقوق دریافت می‌کردند که اکنون با مقداری افزایش به بالای ۶ میلیون تومان رسیده است. این میزان حقوق نمایندگان کفاف پول دفاتر، سفر به حوزه‌های انتخابیه، کمک به مردم و هزینه تلفن را نمی‌دهد، مجلس مانند برخی اداراتی برای نمایندگان دفتری اجاره نمی‌کند و نمی‌خرد.

نماینده مردم فسا با اشاره به اینکه گاهی یک نماینده دارای چند شهرستان به عنوان حوزه انتخابیه است، افزود: به طور مثال رامسر، تنکابن، عباس آباد حوزه انتخابیه یک نماینده است یا بندرعباس، هرمزگان، ابوموسی و حاجی آباد هم یک نماینده دارد و در هر کدام از این مراکز هم دفاتری برای ملاقات‌های مردمی و کار‌های نمایندگان مجلس اجاره می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بیان کرد: پول آب، برق، گاز و سفر‌ها و پرواز‌های داخلی به حوزه‌های انتخابیه که گا‌ها به صورت هفتگی این سفر‌ها انجام می‌شود، حمل و نقل داخل شهری تهران یا هزینه تماس‌های مکرر از طریق موبایل یا حقوق افرادی که در این دفاتر مشغول به کار هستند و درخواست کمک از سوی برخی مردم وجود دارد که همگی جزء هزینه‌های یک نماینده محسوب می‌شوند که مجلس آن را تامین می‌کند که مجموع تمامی این دریافتی‌ها شاید به ۲۰ میلیون تومان برسد.

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 738045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =