تسنیم نوشت: وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه نارضایتی‌هایی که موجب بروز حوادثی در کشور می‌شود را باید علاج کرد گفت: مهار حوادث سبب افزایش اقتدار نظام جمهوری اسلامی شد.

حجت‌الاسلام سید محمود علوی در سفر به استان زنجان و در جلسه شورای اداری این استان که به منظور تودیع و معارفه مدیرکل اطلاعات استان زنجان برگزار شد، بر دامن نزدن به مسائل اختلاف‌آفرین در کشور که موجب سوءاستفاده دشمنان و ایجاد ناامنی می‌شود، تاکید کرد و تقویت وحدت را در تمامی ابعاد جامعه، ضرورتی انکارناپذیر دانست.

وی با اشاره به مسائل و رویدادهای هفته‌های گذشته در کشور افزود: نارضایتی‌ها و مسائلی که موجب بروز چنین حوادثی در کشور می‌شود را باید علاج کرد.

وزیر اطلاعات تاکید کرد: اگرچه اصل این حادثه به کشور لطمه زد اما مهار این حوادث که دشمنان به آن دل بسته بودند، موجب افزایش اقتدار نظام جمهوری اسلامی شد و با وحدت و عملکرد خوب دستگاه‌ها و همکاری مردم فهمیم، موفقیت‌های خوبی به دست آمد.

علوی، پیروزی‌های جمهوری اسلامی در منطقه را با رهبری‌های حکیمانه مقام معظم رهبری و تدابیر و همکاری همه دستگاه‌ها و نهادها موجب سرشکستگی دشمنان اعلام کرد و بروز حوادث هفته‌های گذشته را زمینه ساز شادمانی آنان خواند.

وزیر اطلاعات علت پیروزی انقلاب اسلامی در ایران را اجرای فرامین الهی، احکام اسلام و سیره ائمه معصومین برشمرد و یادآورشد: قرارگرفتن در جایگاه گره‌گشایی از کار مردم نشانگر لطف خداوند است و شکر این نعمت را باید با خدمتگزاری بیشتر و بی‌منت به جا آورد.

وی نگاه دنیوی به مقام و ریاست را عامل ایجاد خسارت عنوان کرد و گفت: امام علی(ع) برای یاری مظلومان و رسیدگی به محرومان مسئولیت اداره جامعه اسلامی را پذیرفت و این سیره باید الگوی مسئولان در نظام اسلامی باشد.

وزیر اطلاعات پذیرفتن مسئولیت در نظام اسلامی را قبول امانت دانست و افزود: در منطق اسلام، محبوب‌ترین افراد، کسانی هستند که بیشتر به مشکلات و درد مردم رسیدگی می کنند.

وی با بیان اینکه خانه خدا، نبی مکرم اسلام و قرآن کریم برای مردم هستند، خاطر نشان کرد: خداوند حضرت ابراهیم(ع) را پس از رسیدن به مقام نبوت برای هدایت مردم به مقام امامت برگزید ، چرا که خدمت به مردم حق آنان است و همه باید به آن عمل کنند.

علوی افزایش درآمد سالانه، ارائه آموزش و اجرای عدالت را از جمله حقوق مردم در نظام اسلامی خواند و ادامه داد: خدمت‌رسانی به مردم از حقوق حقه آنان است و باید حداقل با حفظ کرامت و بها دادن به شخصیت مردم ضعف‌ها و نقصان‌ها را تعدیل کرد.

وزیر اطلاعات مهربانی و عطوفت را در حکومت اسلامی و اداره جامعه ضروری خواند و گفت: باید قدرت خود را در برابر دشمنان به کار گرفت و به آحاد مردم که درون نظام هستند، خدمت‌رسانی کرد.

وی با اشاره به تاکید امام علی(ع) در حفظ حرمت و تامین امنیت برای تمامی مردم مسلمان و غیرمسلمان حتی زن یهودی، اضافه کرد: اسلام وقتی در مقام حکومت جامعه قرار می‌گیرد، باید به همه افراد جامعه حتی اگر مشی متفاوتی هم داشته باشند، خدمت رسانی کرد.

علوی بر پرهیز از ایجاد و دلزدگی و پاشیدن بذر نا امیدی در جامعه تاکید و ابراز کرد: باید با همدلی، هم‌افزایی و تقویت روحیه وحدت، مسائل و مشکلات را برای پیشبرد حکومت اسلامی برطرف ساخت.

وزیر اطلاعات وجود همدلی و وحدت میان مسئولان در استان زنجان را نعمت بزرگی دانست که باید قدردان آن بود و گفت: بر اساس سنت الهی ، اختلاف موجب هلاکت و شکست ملت‌ها و وحدت و برادری مایه عزت و پیروزی خواهد شد.

وی زنجان را پایتخت شور و شعور حسینی خواند و یادآورشد: این استان خواستگاه علما و اندیشمندان بزرگی بوده و از افتخارات بسیاری برخوردار است.

علوی با تسلیت شهادت سه تن از شهدای عرصه گمنامی در آذربایجان غربی که در جهت تضمین امنیت نظام جمهوری اسلامی سینه خود را سپر کردند، اما اجازه ایجاد ناامنی به دشمنان ندادند، یاد و خاطره کارکنان کشتی نفتکش ایرانی را که در راه خدمت به مردم جان باختند گرامیداشت.

وزیر اطلاعات: سربازان امام زمان(عج) به‌زودی‌ پاسخ کوبنده‌ای به گروهک‌ها می‌دهند

همچنین حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات در مراسم ترحیم سه شهید وزارت اطلاعات در ارومیه با تبریک و تسلیت شهادتِ شهدای امنیت به محضر رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی)، ملت شریف ایران اسلامی سربازان گمنام امام زمان (عج) و خانواده معظم سه شهید والامقام، تاکیدکرد: سربازان گمنام امام زمان (عج) به زودی پاسخ کوبنده‌ای به گروهک‌های تروریستی و ضد انقلاب منطقه خواهند داد.

وی با اشاره به اینکه شهادت آرزوی جوانان این مرز و بوم است،گفت: جوانان این مرز و بوم با رشادت خود توطئه‌های شوم دشمنان را نقش بر آب می کنند.

وزیر اطلاعات افزود: سربازان گمنان امام زمان (عج) همواره آماده شهادت هستند و شهادت را یک سعادت دنیوی و اخروی برای خود می‌دانند.

علوی ادامه داد: شهدای انقلاب اسلامی با شهادت به زندگی جاودانه دست یافته‌اند و راه پرافتخار امام حسین (ع) را ادامه می‌دهند.

وزیر اطلاعات تاکید کرد: سربازان گمنان امام زمان (عج) گلوله‌ها را می‌پذیرند اما به دشمن اجازه برهم زدن امنیت را نمی‌دهند.

وی اضافه کرد: گروهک‌های تروریستی مطمئن باشند که اراده فرزندان این مرز و بوم را نمی‌توانند، متزلزل کنند.

وزیر اطلاعات با بیان این که زندگی عزتمندانه و مرگ شرافتمندانه دو راه تاکید شده در دین مبین اسلام است، گفت: شهادت‌ها، اراده‌ها را پولادین، گام‌ها را استوار و مقاومت‌ها را پایدار می‌کنند.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =