ایرنا نوشت:

وزیر اطلاعات گفت: جهاد اقتصادی و دستیابی به اهداف توسعه پایدار در سایه امنیت توام با نشاط و سرمایه‌گذاری هدفمند فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی محقق می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی روز سه‌شنبه در شورای اداری استان مرکزی در اراک افزود: امنیت زنده و هوشمند لازمه جامعه اسلامی است و رشد اقتصادی و اجتماعی پویا محصول امنیت شرع محور و سازنده است.

وی توضیح داد: جامعه‌ای از مزایای توسعه پایدار و هدفمند بهره‌مند است که فرهنگ ایمانی بر آن حکمفرما باشد و تقویت فرهنگ ایمانی در تمامی لایه جامعه و تبدیل ان به باور همگانی امری ضروری است.

وزیر اطلاعات بیان کرد: فرهنگ ایمانی طیف‌های مختلف مردمی را به سوی فرهنگ ارزشی، تولید سازنده و مولد و اخلاقمداری رهنمون می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی بیان کرد: اخلاقمداری اساس کار امنیتی در کشور است و در بسیاری از موارد با استفاده از این محور ارزنده که از شرع مقدس گرفته شده با تغییر بنیان‌های غلط رفتاری، معاندان نظام به سرباز نظام تبدیل شده است.

وی عنوان کرد: سربازان گمنام امام زمان (عج) خالصانه با جانفشانی خدمت بی منت را سرلوحه کار خود دادند به طوری که مقام معظم رهبری نیز فعالیت‌های این عزیزان را مجاهدت‌های خاموش نامیده‌اند.

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: امنیت در نظام اسلامی ابزاری برای پیشبرد امور در فضای سالم و با نشاط است و رویکرد دستگاه‌های امنیتی نیز حساسیت در دفاع از حق‌الناس و حقوق مردم است.

وی با تاکید بر رعایت مسایل حیثیتی مردم گفت: مردم صاحب اصلی نظام و مسوولان خادمان مردم هستند و باید در فرصتی که برای حضور در مناصب یافته‌اند به بهترین شکل در خدمت‌رسانی بی منت به مردم بکوشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی عنوان کرد: محور کار دستگاه‌های امنیتی نظارت بر مبنای شرع مقدس، قانون و اخلاق است و باید از ظرفیت تعامل در بخش‌های مختلف برای هرچه بهتر شدن امور و تسهیل بستر توسعه و سلامت جامعه بهره برد.

استاندار استان مرکزی نیز در این نشست گفت: این استان به لحاظ مسایل امنیتی از نظم و ثبات مناسبی برخوردار است و این مهم در سایه همراهی و تعامل تنگاتنگ مسوولان اجرایی، قضایی، نمایندگان مجلس و امنیتی حاصل شده است.

محمدحسین مقیمی افزود: استان مرکزی از نظر جغرافیایی، بهره‌مندی از زیرساخت‌های قوی صنعتی، قرار گرفتن در مسیر کریدور ارتباطی شرق به غرب کشور و جمعیت ۱۰ درصدی دانشجو شرایط خاصی دارد اما همواره یکی از امن‌ترین استان‌های کشور بوده است.

وی بیان کرد: این استان یکی از قطب‌های اصلی صنایع کشور است که سهم بسزایی در درآمد ناخالص ملی دارد و با وجود اینکه طیفی از صنایع با کمبود نقدینگی و فرسودگی ماشین آلات مواجه هستند، مشکلات این واحدها با تدبیر مسوولان و نشست‌های مستمر حل و معضلات صنعت در دست پیگیری است.

وی عنوان کرد: این استان با ۱۲۰ هزار دانشجو درآستانه بازگشایی دانشگاه‌ها با نشاط و برنامه آمادگی سال تحصیلی پربار را دارد.

رییس کل دادگستری استان مرکزی نیز در این نشست گفت: یکی از خصلت‌های مهم مدیریت در جامعه اسلامی پاکدستی، اخلاق حسنه و اعتقاد به خدمت است که با مزین شدن مدیران به این صفات روند خطرپذیری و دامنه آسیب مدیریتی مهار می‌شود.

حجت‌الاسلام حکمتعلی مظفری افزود: فلسفه اصلی حضور مدیران در مناصب دولتی در نظام اسلامی اعتقاد به خدمت و جلب رضایت خدا و مردم است.

امام جمعه موقت استان مرکزی اضافه کرد: نگاه دین‌مدارانه در تمام سطوح مدیریتی باید حاکم شود و تلاش مضاعف در راه توسعه و آبادانی با محوریت قانون، اساس کار مدیران است.

هم چنین، وزیر اطلاعات در بدو ورود خود به اراک در حالی که از سوی استاندار مرکزی همراهی می‌شد، با حضور در گلزار شهدای این شهر به مقام شامخ این عزیزان ادای احترام کرد.

در نشست شورای اداری مدیرکل جدید اطلاعات استان مرکزی معرفی و از خدمات مدیرکل قبلی تقدیر شد.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =