خانواده‌ی کودکان سرطانی چادر می زنند؛ مسئولان انکار می کنند!

کمبود امکانات در بیمارستان کودکان تبریز خانواده های بیماران صعب العلاج را رنج می دهد و این خانواده ها را مجبور ساخته روزگار خود را در چادر سپری کنند به امید بهبودی پاره های تن خود.

ناهیده زمانی: انتشار عکسی از چادر زدن خانواده ای با کودک سرطانی در محدوده بیمارستان کودکان تبریز حاشیه ها و انعکاس گسترده ای در شبکه های اجتماعی به همراه داشت.

بیماری سرطان نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا به عنوان یکی از بیماریهای صعب العلاج شناخته شده که دولتها و متولیان درمان کشورهای مختلف تسهیلات ویژه ای برای این بیماران در نظر می گیرند.
این بیماری علاوه بر هزینه های هنگفت درمان مشکلات و مصائب غیرقابل تحملی دارد که یکی از آنها سختی مراقبت دائمی از بیمار است.
وقتی در خانواده ای یک نفر به بیماری سرطان مبتلا باشد تمام خانواده و بستگان بیمار درگیر می شوند، تا جایی که برای نگهداری از یک بیمار همکاری ۴ یا ۵ نفر الزامی است.
بخصوص اگر فرد مبتلا به بیماری کودک باشد قطعا سختیهای بیشتری به دنبال خواهد داشت، سختیهایی که مسائل عاطفی و مالی زیادی برای والدین تحمیل می کند.
تمام این موارد چند برابر می شود وقتی بیمار مجبور است برای درمان به شهری دیگر سفر کند.
بیمارستان کودکان تبریز به عنوان تنها مرکز درمانی این بیماری در شمالغرب کشور مرکز درمان بیماران و مراجعه کنندگان تمام استانهای منطقه و حتی کشورهای همجوار است.

چادر زدن بیماران سرطانی

چادر زدن خانواده ی کودکان صعب العلاج در جوار بیمارستان کودکان تبریز


این سفر به معنی بیکاری والدین، فقر، آوارگی و درماندگی دیگر فرزندان خانواده، درد غربت و بار روانی تنهایی و بسیاری مشکلات دیگر است که هزینه هایی سرسام آور به خانواده تحمیل می کند.
همه اینها در کنار حمایت های ضعیف بیمه ای و متولیان درمان و عدم تخصیص تسهیلات بیماریهای خاص به مبتلایان سرطان امری است که تاکنون پاسخ روشنی از طرف متولیان نداشته است.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728170

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =