۰ نفر
۱۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۴
رسوایی بزرگ برای آرتور تایمازوف افسانه‌ای!

طلای المپیک چین از آرتور تایمازوف ازبک پس گرفته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ رسوایی تست مجدد نمونه های خون ورزشکاران در المپیک های گذشته ادامه دارد و حالا مشخص شده است غول شکست ناپذیر ازبک برای قهرمانی در المپیک از مواد نیروزا استفاده کرده بود. آرتور تایمازوف ازبک را یادتان هست؟ فردین معصومی و دیگر رقبایش هر بار به او می خوردند، می افتادند و او بود که کلکسیون فنون را روی شان اجرا می کرد. فرقی نداشت علیرضا رضایی باشد یا فردین و دیگران. خالا اما یکی دیگر از طلاهای المپیک آرتور از او پس گرفته می شود. یادتان نرود یک بار هم او در اوج جوانی قربانی شد و به دلیل معامله روس ها با ازبک ها مجبور به شکست برابر حریفش شده بود. او در 2000 سیدنی قربانی معامله تلخ شد و مدالش به دیوید موسلبز رسید. در 2004 رضایی ایران را برد و حالا مدال 2008 او را پس می گیرند. طبق آنچه در سایت کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) منتشر شده، «واسیل فدوریشین» دارنده مدال نقره وزن ۶۰ کیلوگرم کشتی آزاد در المپیک ۲۰۰۸ پکن، «آرتور تایمازوف» دارنده مدال طلای وزن ۱۲۰ کیلوگرم کشتی آزاد در المپیک ۲۰۰۸ و «اسوتلانا زاروکائوا» دارنده مدال طلای وزن ۶۳ کیلوگرم وزنه‌برداری زنان در المپیک 2012 لندن، سه دوپینگی جدید هستند.

در کارنامه تایمازوف ۳۷ ساله سه طلا و یک نقره المپیک بین سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۲ دیده می‌شود.

نکته قابل توجه در اعلام اسامی این دوپینگی‌های کشتی، حضور آزادکاران کشورمان در اوزان آنها است. فدوریشین در حالی به مدال نقره دست یافت که مراد محمدی و کنیچی یوموتو از ژاپن در رده سوم قرار گرفتند و به مدال برنز رسیدند. با توجه به اینکه آزادکار ژاپنی در نیمه نهایی به فدوریشین باخته بود، بنابراین او به رده دوم صعود می‌کند و جایگاه نماینده کشورمان تغییر نخواهد کرد.

در وزن ۱۲۰ کیلوگرم نیز «بختیار احمدوف» از روسیه که در فینال به تایمازوف باخته بود، مدال طلا را از آن خود خواهد کرد و «دیوید موسلبز» از اسلواکی در رده دوم می‌ایستد. در این وزن فردین معصومی در رده پنجم قرار گرفته بود که جایگاهش با وجود این دوپینگ تغییر نمی‌کند.

 

41258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 651981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =