ایسنا نوشت:مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید کشور با بیان اینکه استان ایلام از مزیت‌های رقابتی بسیار خوبی برخوردار است، گفت: برای اجرای پنج طرح مطالعه شده این استان در حوزه‌های مختلف 50 میلیارد ریال مازاد بر اعتبارات استان اختصاص می‌یابد ضمن اینکه برای این طرح‌ها دستورالعمل خاصی نوشته خواهد شد.

«اصغر نورالله‌زاده» در بیست و هشتمین جشنواره امتنان و تجلیل از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای نمونه استان ایلام، اظهار کرد: با مرور مسائل اقتصادی کشور در سال‌های گدشته می‌توان دریافت که کارفرمایان و کارگران چه خدمتی به این کشور کرده و چه نقشی در رشد اقتصادی کشور دارند .

وی افزود: با افزایش نرخ ارز در سال‌های 90 تا 91 واحدهای تولیدی کشور به 3.5 برابر سرمایه در گردش و نقدینگی نیاز داشتند تا بتوانند همان سطح تولید را حفظ کنند اما در عمل نقدینگی این واحدها هیچ گونه رشدی پیدا نکرد .

نورالله‌ زاده اضافه کرد: بر اساس قانون هدفمندی یارانه‌ها که در سال 89 اجرا شد مقرر شد 30 درصد از درآمد ناشی از افزایش قیمت حامل‌های انرژی به بخش تولید تزریق شود اما در حالی که قیمت حامل‌ها 400 درصد افزایش یافت ریالی از آن به واحدهای تولیدی داده نشد .

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور گفت: در این سال‌ها سایر عوامل تولید نیز در اثر افزایش نرخ ارز و قیمت حامل‌های انرژی بشدت افزایش یافت بنابراین با افزایش هزینه تولید در سال های 91 و 92 تولید کننده ناچار به کاهش تولید خود شد .

وی ادامه داد: در اثر این تغییرات، بنگاه‌ها با رکود مواجه شدند اما آثار آن با تاخیر در سال 93 نمایان شد و در نتیجه مصرف کننده با تورم 2 رقمی و بالای 40 درصد مواجه شد .

نورالله‌زاده یادآور شد: سال 93 و 94 اوج رکود بنگاه‌های تولیدی کشور بود با این وجود کمترین تنش بین کارگران و کارفرمایان را داشتیم ضمن اینکه همه کمک کردند شرایط اقتصادی عوض شود که در نتیجه آن کشور به رشد اقتصادی 6.8 درصدی دست یافت .

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور تصریح کرد: با تلاش کارگران و کارفرمایان رشد اقتصادی کشور آغاز شده است و آثار آن در سال گذشته نمایان شد اما به طور کامل اثر آن امسال برای مردم ملموس‌تر خواهد بود .

وی با بیان اینکه استان ایلام از مزیت‌های رقابتی بسیار خوبی برخوردار است، گفت: برای اجرای پنج طرح مطالعه شده این استان در حوزه‌های مختلف 50 میلیارد ریال مازاد بر اعتبارات استان اختصاص می‌یابد ضمن اینکه برای این طرح‌ها دستورالعمل خاصی نوشته خواهد شد .

نورالله‌زاده ابراز امیدواری کرد با تکمیل زنجیره تولید، بازاریابی و فروش در این استان اجرای این پنج طرح محور توسعه استان قرار گرفته و گام مثبتی در جهت رونق تولید و اشتغال برداشته شود.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 660134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =