۰ نفر
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱
اندوه دکتر ایوبی

آقای ایوبی در نشست رسانه‌ای ستاد هنرمندان دکتر روحانی گفته‌اند: «ما از توقیف فیلم‌ها خوشحال نشدیم.» به گمانم چنین نوع اظهار نظری نوعی فرافکنی درباره موضوعی بسیار پر اهمیت است.

طبعا هیچ كس فكر نمی‌كند آقای ایوبی از توقیف فیلم‌ها در دوره مسئولیتش خوشحال شده باشد، جا داشت ایشان به جای توضیح واضحات، محافظه‌كاری را كنار گذاشته و دلایل توقیف و موانع نمایش فیلم‌ها به رغم داشتن پروانه نمایش قانونی را به افكار عمومی معرفی می‌كردند و پس از آن هم توضیح می‌دادند دولت یازدهم و شخص رییس‌جمهور برای مقابله با این معضل چه اقداماتی كرده‌اند.

بسیاری معتقدند به رغم اقدامات مثبت در زمینه‌های اقتصادی و سیاست خارجی یكی از مشكلات دولت یازدهم بی‌توجهی به حل مشكلات بخش فرهنگ و هنر بوده و حجم مشكلات در بخش‌های دیگر باعث شده دكتر روحانی توجه به امور فرهنگی را از الویت‌هایش خارج كند و زمینه دخالت تمامیت خواهان برای فشار بر این بخش را ایجاد نماید.

توقیف فیلم‌های دارای پروانه نمایش هیچ دلیلی ندارد جز تسلیم شدن مدیران سازمان سینمایی و ارشاد دولت یازدهم در برابر فشارهای فراقانونی. اندوه و ابراز تاسف دیر هنگام دكتر ایوبی گرهی از این معضل باز نمی‌كند و حل آن نیازمند عزمی جدی و اقتداری مضاعف است.

دكتر روحانی در صورت انتخاب مجدد به عنوان رییس‌جمهور باید به شكل جدی در سیاست‌های فرهنگی خود تجدید نظر کند و در جهت تحقق وعده‌های انتخاباتی و جلب اعتماد اهالی فرهنگ و هنر گام‌های محكمی بردارد.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 661018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
    1 1
    نعیمی جون حرف حق زدی