۰ نفر
۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۳:۴۰
معجزۀ میزهای اداری

میزهای اداری در ایران واقعا معجزه می‌کند و آدمی را متحول می‌سازد!

در ایران وقتی کسی پشت میز اداری خواه دولتی و یا غیردولتی قرار می‌گیرد گویی شخصیت‌اش عوض می‌شود. با غرور حرف می‌زند. به مشتری با تبختر می‌نگرد او را منتظر می‌گذارد و اول کارهای عقب‌مانده خودش را انجام می‌دهد . از او می‌خواهد که صبرکند و خویشتن‌دار باشد و اگر به او بگویید لطفا زودتر کار مرا راه بیندازید می‌گوید آقا یا خانم چه خبره! می‌بینید که من مشغول کارم و از این قبیل حرف‌ها. در شرکت‌های به‌ظاهر خصوصی مثل پیشخوان‌های دولتی و امثال آن هم گاهی اوقات از این قبیل آدم‌ها را می‌بینید. حتی وقتی پشت میز قرار می‌گیرد قیافه ظاهری‌اش هم عوض می‌شود، آرایشش هم تغییر می‌کند. اما در خارج این جور نیست.

البته کشور های پیشرفته وقتی کسی در زندگی عادی‌اش ممکن است خیلی چیزها را رعایت نکند و حتی فردی خشن باشد ولی وقتی پشت میز اداری قرار می‌گیرد بسیار مودب می‌شود. لبخند بر لبانش قرار می‌گیرد. او اول به مشتری سلام می‌کند و اگر کارش هر چقدر طول بکشد آن را انجام می‌دهد و اگر باید به کس دیگر ارجاع شود به‌خوبی ارجاع می‌دهد و به قول معروف مشتری را دنبال نخود سیاه نمی‌فرستد. و آدرس غلط نمی‌دهد و مشتری واقعا احساس رضایت می‌کند.

البته میز اداری در اینجا یک استعاره است معنای آن این است که در اینجا در بعضی جاها هر کس قدرتی در دستش باشد، مثل کسی که چوب‌دستی داشته باشد و یا در مرحله بالاتر اسلحه داشته باشد و یا بالاتر اطلاعات داشته باشد آن را در جهت تثبیت قدرت خود و سو استفاده به کار می‌برد. درحالی که باید بر عکس باشد و این متاسفانه یک فرهنگ شده است. بی‌جهت نیست که دستور دینی ما این است سواره به پیاده و پیاده به نشسته و نشسته به خوابیده سلام و تواضع کند، معنایش این است که اگر کسی امکاناتی در اختیار اوست باید آن را در خدمت مردم بگذارد و هر گز از آن به نفع شخصی سوء استفاده نکند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 664092

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جواد IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
    1 0
    اینجا ایران است... ایکاش حداقل سواد کافی برای پاسخگویی را میداشتند، ولی متأسفانه اینطور نیست و میبینیم که حتی ارباب رجوع و مشتری بیشتر از آن کارمند و مدیر اطلاعات و اخلاق و روابط عمومی دارد...
  • شاغل IR ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
    0 0
    ضمن تاييد سخنان مطرح شده،به نظر بنده ،همه اين رفتارها از شخصيت و منش هر فردي بر ميخيزد بهتراست كه همه افراد در جهت خودسازي قدم بردارند و ضمنا مشتري هم از حق و حقوق خود واقف باشد تا بيشتر مسايل حل شود و اين مسايل بيشتر جنبه فرهنگي داشته و تا افراد كاركنانخود نخواهند و بار فتارهاي شخصي كه عموما هم بداست در جامعه عمل كنند فرقي بين يك ادمي كه در اجتماع مشغول به كار است و فردي كه در خانه با رفتار شخصي خود عمل ميكند نيست واين رفتار اجتماعي نيست.