مهر نوشت: رمان «دختری که نبود» نوشته هادی خورشاهیان درباره یک دختر مالیخولیایی است که یک دوست خیالی دارد. این رمان را نشر افق برای نوجوانان منتشر کرده است.

«دختری که نبود»، دهمین رمان نوجوان هادی خورشاهیان است که پس از چهار سال که از نگارش آن می‌گذرد، از سوی نشر افق منتشر شده و در اختیار نوجوانان علاقه‌مند قرار گرفته است.

قالب این رمان، پست مدرن فانتزی و دارای یک شخصیت مالیخولیایی است که دوست و همزادی خیالی دارد که هم سن و سال خودش است و مشخصات خودش را دارد و بخشی از کارها را او انجام می‌دهد. همچنین دارای ارجاعات بین متنی و شخصیت‌های منحصر به فرد است.

در رمان «دختری که نبود»، ماجرای پدر و مادری مطرح می‌شود که دختری مالیخولیایی دارند. این دختر از نظر خانواده‌اش مشکل روانی دارد و بالاخره روزی خانواده‌اش تصمیم می‌گیرند او را پیش مادربزرگش ببرند که مثل او مشکل روانی دارد.

در بخشی از این رمان می‌خوانیم: «سمیرای لجباز اصرار دارد من این کار را کرده‌ام. خودم اصلا هیچی یادم نمی‌آید. مثل همیشه درست یادم نیست، ولی به نظرم می‌رسد دیشب ساعت دو خواب بوده‌ام. شاید توی یک کتاب لابه‌لای سطرها قدم می‌زده‌ام. حتی ممکن است بین دقایق هشتاد و سه تا نود و یک فیلم سینمایی گم شده باشم. اصلا مثل همیشه این ماجرا مشکوک است. بابا اصلا به هیچ ساعتی اشاره نکرد، حتی از دیشب هم اسمی نبرد. فقط در کمد را محکم به هم زد و داد زد: «اقدس، این دسته چک من کو؟ جمعه خودم گذاشتمش توی کاور قرمز بالای قفسه بالایی...»

رمان «دختری که نبود» نوشته هادی خورشاهیان را نشر افق در ۲۰۰۰ نسخه و به قیمت ۷۵۰۰ تومان منتشر کرده است.

57241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 666825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =