ایلنا نوشت: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان برای شرکت در هفتادمین مجمع جهانی بهداشت صبح امروز وارد ژنو شد.

سید حسن هاشمی پس از ورود به ژنو در رابطه با اهداف این سفر اظهار داشت: هر سال مجمع جهانی بهداشت در این ایام برگزار می‌شود و امسال نیز هفتادمین گردهمایی سراسری وزرا و کارشناسان بهداشت دنیا در ژنو برگزار می‌شود.

وزیر بهداشت گفت: جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهای عضو سازمان بهداشت جهانی است که سابقه همکاری طولانی مدتی در سطح منطقه و بین المللی دارد. در این مجمع، دبیر کل سازمان بهداشت جهانی برای 5 سال آینده انتخاب می‌شود و خط مشی و رویکرد وی در ارتقای سطح بهداشت عمومی در جهان، موثر خواهد بود.

وزیر بهداشت عنوان کرد: در بخشی از هفتادمین مجمع بهداشت جهانی، مدیریت بخش توسعه پایدار بر عهده ایران است که فصل سوم توسعه پایدار، به سلامت اختصاص یافته و کشورهای مختلف، تجارب خود را در حوزه سلامت را به اشتراک می گذارند.ایران نیز طرح تحول سلامت را به عنوان بخشی از تجربیات موفق خود در این مجمع به اشتراک خواهد گذشت.

وزیر بهداشت کشورمان به سخنرانی خود به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان بهداشت جهانی و کشورهای غیرمتعهد، اشاره کرد و یادآور شد: در این سفر، ملاقاتهایی با وزرای بهداشت کشورهای مختلف خواهیم داشت که این دیدارها به ارتقای روابط دو جانبه و چندجانبه بین المللی ایران با سایر کشورهای دنیا و استفاده بیشتر از تجارب و دانش کمک می کند.

گفتنی است مجمع جهانی بهداشت با حضور 194 کشور عضو سازمان بهداشت جهانی از اول تا دهم خرداد به میزبانی ژنو برگزار می‌شود و وزیر بهداشت کشورمان به همراه هیاتی بلند پایه از جمهوری اسلامی ایران در این مجمع سالانه شرکت کرده اند.

47237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 668504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =