فتح خرمشهر؛ فتح ارزشهای ناب اسلامی و اعتقادی است

شهردار کرج گفت: سوم خرداد ، یادآور دلاور مردی شهیدان و رزمندگان اسلام همچنین استقامت ملت ایران است که با حماسه آفرینی خود به جهانیان نشان دادند که فتح خرمشهر تنها فتح خاک نبود بلکه فتح ارزشهای ناب اسلامی و اعتقادی بود .

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج علی ترکاشوند عنوان کرد: بی تردید سوم خرداد و سالروز حماسه فتح خرمشهر فرصت مغتنمی است برای بازبینی و بازشناسی تاریخ بلند مقاومت ملت ایران، ملتی که با انقلاب خونین خود راه جدیدی را فرا روی بشریت گشود.
شهردار کرج اظهار داشت: سوم خرداد یک حماسه ملی است؛ عملیات پیروزمند بیت‌المقدس و آزادی خرمشهر در سوم خرداد ماه سال ۱۳۶۱، وضعیت نوینی در صحنه سیاسی- نظامی جنگ تحمیلی هشت ساله و تحولات آینده خاورمیانه رقم زد.
ترکاشوند گفت: آزاد سازی یکی از مناطق استراتژیک کشور و خارج کردن خرمشهر پس از 578 روز اسارت از چنگ دشمن همراه با کشته و اسیر شدن دهها هزار نفر از نظامیان عراق، از جمله افتخارات و دستاوردهای برزگ رزمندگان اسلام در عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر است.
این مسئول ادامه داد: آزاد سازی خرمشهر، نماد غرور ملی، اتحاد و همبستگی ملی است که شجاعانه برابر تجاوز بعثیان مزدور و حامیان مستکبرش ایستادگی کردند و چشم طمع آنان با همت مثال زدنی پاسداران، نظامیان و نیروهای مردمی کور شد.
وی اضافه کرد: بی تردید، در آن مقطع حساس تاریخی حمایت ها و رهبری بی نظیر امام راحل و درایت مقام معظم رهبری با همراهی و همدلی فرماندهان دوران دفاع مقدس برگ زرینی را در تاریخ حیات جمهوری اسلامی رقم زد.
شهردار کرج خاطر نشان کرد: امروز نیز برخی کشورهای منطقه به دلیل همان طمع ورزی و توطئه قدرت های زورگو از ناامنی، آشوب و خشونت رنج می برد، اما ایران اسلامی با رهبری هوشمندانه مقام معظم رهبری و همت نیروهای مسلح در امنیت و آرامشی مثال زدنی به سر می برد و این آسودگی حاصل همان تفکری است که در دوران دفاع مقدس توسط جوانان فداکار در کشور نهادینه شد.
ترکاشوند در پایان یادآور شد: حماسه سوم خرداد را می‌توان بزرگترین و مهمترین رویداد در میان روزهای دفاع مقدس برشمرد و اگر بخواهیم از آثار دفاع مقدس مراقبت و به نسل‌های آینده منتقل کنیم بایستی یوم الله سوم خرداد را به نحو شایسته‌ای مورد تعمیم قرار دهیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 669146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =