ایسنا نوشت: وزیر امور خارجه آمریکا اظهار کرد، دولتش مسئولیت کامل اطلاعات افشا شده مربوط به تحقیقات درباره حمله تروریستی مرگبار دوشنبه گذشته در شهر منچستر انگلیس را به عهده می‌گیرد.

به گزارش شبکه سی‌ان‌ان، رکس تیلرسون، ‌وزیر امور خارجه آمریکا این اظهارات را در اولین سفر رسمی خود به انگلیس بعد از بالا گرفتن مناقشه بین دو کشور بر سر افشای اطلاعات تحقیقات حمله تروریستی منچستر و توقف تبادل اطلاعات بین دو کشور مطرح کرد.

تیلرسون در گفت‌وگو با خبرنگاران در کنار بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس بعد از امضای دفتر یادبود قربانیان حمله منچستر گفت: این حادثه تاثیری بر دوستی دیرینه دو کشور نخواهد گذاشت.

تیلرسون تاکید کرد: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بسیار قاطع این اتفاق را محکوم کرده و خواهان تحقیقات و تعقیب عاملان افشای اطلاعات شده است.

تیلرسون گفت: ما مسئولیت کامل اتفاق رخ داده را به عهده می‌گیریم و کاملا از بابت اتفاقی که افتاده متاسف هستیم.

او گفت که روابط ویژه موجود میان دو کشور مطمئنا این اتفاق تاسف برانگیز خاص را تحمل خواهد کرد.

تیلرسون اظهار کرد: اکنون که دوست و هم‌پیمان ما عزادار است دل‌های ما نیز شدیدا عدالت را می‌طلبد. ما افراط گران و تروریست‌ها را بیرون خواهیم کرد و همانطور که دونالد ترامپ چند روز پیش در عربستان گفت ما باید افراط گران را از جوامع خود و هر کشوری که به آنها پناهگاه امن داده بیرون کرده و از سطح زمین محو کنیم.

جانسون نیز این سفر تیلرسون را به عنوان اقدام غریزی برای همبستگی میان آمریکا و انگلیس توصیف کرد و گفت: دو کشور در جهان کنار یکدیگر برای دفاع از دموکراسی و حاکمیت قانون می‌ایستند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 670131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =