در مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت بورس کالای ایران شرکت فولاد مبارکه با بیشترین رأی مأخوذه در این مجمع، موفق به کسب رأی اول و کرسی هیئت مدیره شرکت بورس کالای ایران شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت بورس کالای ایران که  با حضور  تعدادی از صاحبان سهام و نمایندگان قانونی این شرکت در تالار خلیج فارس پژوهشکده نیروی تهران برگزار شد، بار دیگر همکاری و همدلی مدیریت،کارکنان و بازنشستگان فولاد مبارکه در راستای اهداف سازمان باعث شد، تا شرکت فولاد مبارکه با بیشترین رأی مأخوذه در این مجمع، موفق به کسب رأی اول و کرسی هیئت مدیره شرکت بورس کالای ایران شود.

 در این مجمع پس از رسمیت جلسه، توسط رئیس مجمع، دستور جلسه قرائت و اعضای هیئت رئیسه انتخاب گردیدند. در ادامه اعضای هیئت رئیسه وارد دستور جلسه شدند و دکتر سلطانی نژاد مدیر عامل شرکت بورس کالای ایران گزارش هیئت مدیره را به مجمع ارائه و پس از آن نیز حسابرس و بازرس قانونی هم گزارش خود را در خصوص صورت های مالی شرکت برای دوره مالی منتهی به ۳۰/ ۱۲/۹۵ ارائه نمود که مورد تصویب سهامداران قرار گرفت.

در ادامه این مجمع مدیر عامل بورس کالای ایران در گزارش سالانه هیئت مدیره به مجمع عنوان کرد: طی سال مالی ۹۵ ارزش معاملات فیزیکی بورس کالا بالغ بر ۳۷۱ هزار میلیارد ریال بود که این رقم ۲۵ درصد رشد نسبت به دوره مشابه سال قبل را نشان می دهد. ضمن اینکه در این گزارش افزایش ۲۶ درصدی حجم و ۳۴ درصدی ارزش معاملات محصولات پتروشیمی در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ مشهود است.

وی افزود: محصولات صنعتی و معدنی با سهم ۳۶.۹ درصدی از کل معاملات کالای فیزیکی به لحاظ حجم و ۴۲ درصد به لحاظ ارزش ریالی مهمترین کالاهای مورد معامله در بورس کالای ایران میباشد که از این میان حدود ۷ میلیون تن محصولات فولادی به ارزش ۱۱۷ هزار میلیارد ریال طی سال ۹۵ مورد معامله قرار گرفت که به لحاظ ریالی ۲۷ درصد رشد داشته است.

در جریان برگزاری این مجمع مدیر برنامه ریزی جامع و سرمایه گذاری شرکت فولاد مبارکه در تشریح عملکرد شرکت بورس کالای ایران گفت: این شرکت در جایگاه یکی از اصلی ترین ارکان اقتصاد کشور و به عنوان یکی از قطب های بازار سرمایه کشور مطرح و محلی است برای رویارویی واقعی عرضه و تقاضای کالا در اقتصاد و مبادله شفاف کالا و محصولات.

محمد تقی صمدی ادامه داد: شرکت بورس کالای ایران با طراحی ابزارهای مختلف و متنوع مالی مانند ابزارهای مشتقه به عنوان ابزار پوشش ریسک و گواهی سپرده کالایی به عنوان ابزار تسهیل مبادلات کالا، صندوق کالایی به عنوان ابزار سرمایه گذاری در کالا و قراردادهای سلف و اوراق سلف موازی به عنوان ابزارهای تأمین مالی توانسته ظرفیت های رونق مبادلات کالا و گردش سرمایه های پولی در چرخه اقتصاد را در مسیر رشد اقتصادی کشور فراهم نماید.

وی در خصوص تعیین اعضای هیئت مدیره جدید یادآور شد: پس از رأی گیری از سهامداران، شرکت فولاد مبارکه با بیشترین رأی به عنوان نفر اول و در ادامه شرکت سرمایه گذاری مهر آیندگان، شرکت سهامی ذوب آهن، کارگزاری کشاورزی، سرمایه گذاری توسعه ملی، گروه مالی ملت و شرکت سرمایه گذاری تاپیکو به عنوان اعضای جدید هیئت مدیره این شرکت برای یک دوره دوساله تعیین گردیدند. ضمن اینکه مؤسسه حسابرسی بهراد مشار نیز به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی انتخاب شد و روزنامه اطلاعات و دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه های رسمی شرکت بورس کالای ایران تعیین شدند.

مدیر برنامه ریزی جامع و سرمایه گذاری فولادمبارکه با تأکید بر اینکه حضور ۴۰۰ نفر از شرکت فولاد مبارکه در بورس کالای ایران که بیش از نیمی از آنها از کارکنان بازنشسته شرکت هستند، به این مجمع غنای خاصی بخشیده است، در خصوص تصمیمات اخذ شده در این مجمع برای تقسیم سود، اظهار کرد: از کل سود خالص شرکت در سال ۹۵ که به میزان ۳۰۹ میلیارد ریال بوده است، به ازای هر سهم ۳۴۴ ریال، پس از کسر اندوخته قانونی و ذخیره احتیاطی، سود قابل تقسیم به رقم ۲۶۶ ریال محقق شد که در نهایت با پیشنهاد و پیگیری سهامداران حقیقی و نماینده شرکت فولاد مبارکه به ازای هر سهم تقسیم سود به مبلغ ۱۵۰ ریال مورد تصویب قرار گرفت.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 670139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =