برگزاری دوره آموزشی مدیران اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان سمنان

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: دومین دوره آموزشی ویژه مدیران اقامتگاههای بوم گردی استان سمنان در محل روستای فینسک مهدی‌شهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ، «مریم سلمانیان» امروز و در گفت و گويي افزود: این دوره آموزشی دو روزه با هدف توانمند سازی جوامع محلی با رویکرد ارائه آموزش به مدیران اقامتگاههای بوم گردی استان سمنان با حضور 36 نفر از مدیران این اقامتگاهها در اقامتگاه بوم گردی عمارت فینسک واقع در روستای فینسک از توابع شهرستان مهدی شهر برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه نخستین دوره آموزشی در اواخر بهمن ماه سال گذشته در روستای قلعه بالا شاهرود به مدت دو روز برگزار شد، گفت: نحوه برقراری امنیت توریست، انواع روادید، گذرنامه و توصیه‌ها و تهدیدهای ناشی از ورود توریست خارجی، آشنایی با اصول و ابزارهای بازاریابی در رابطه با اقامتگاههای بوم گردی، محیط زیست و توسعه پایدار از جمله سرفصل های آموزشی این دوره بود.

وی افزود: الگوهای رفتاری و اخلاق حرفه ای، نقش اقامتگاههای بوم گردی در جذب توریست و ... از دیگر مباحث آموزشی ارائه شده بود که توسط استادان مجرب آموزش داده شدند.

بازدید از عمارت ملاده و اقامتگاههای بوم گردی روستای کلیم و خانه گل شهمیرزاد و اقامتگاه بوم گردی لرگا از دیگر برنامه های این دوره آموزشی بود.

استان سمنان دارای 38 اقامتگاه بوم گردی در 20 روستای استان است که در مجموع ظرفیت پذیرش 650 نفر مسافر را دارند

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 670557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =