مربی موفق فوتبال بانوان آذربایجان شرقی گفت: سطح فوتبال بانوان استان نسبت به قبل پیشرفت خوبی داشته است که تلاش خواهیم کرد با حمایت مسولان روز به روز سطح فوتبال بانوان استان را بالا تر ببریم.

وحید پوررضوی- خبرآنلاین آذربایجان شرقی: فوتبال یکی از پرطرفدارترین رشته‌های ورزشی کشور محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر فوتبال در بین بانوان بسیار محبوب‌تر از گذشته شده است و دختران بسیاری برای فعالیت در این رشته ورزشی از خود علاقه بسیار بالایی نشان می‌دهند.

فوتبال بانوان استان در سال‌های اخیر رشد بسیار خوبی را در داشته است که یکی از دلایل افزایش سطح فنی فوتبال را می‌توانیم به روی کار آمدن مربیان با دانش و به روز بدانیم که تأثیر بسیار بالایی در بهتر شدن وضعیت فوتبال بانوان داشته است.

الناز دواتگر یکی از مربیان موفق و با تجربه در رشته‌های فوتبال و فوتسال است که در سال‌های اخیر با مربیگری در تیم‌های مختلف ، فوتبالیست‌های خوبی را به تیم‌های مطرح کشور معرفی کرده است که بسیاری از این بازیکنان به تیم ملی هم توانسته‌اند راه پیدا کنند.

این مربی تبریزی از سال 89 به‌صورت رسمی و حرفه‌ای مربیگری را آغاز کرده است و دارای مدرک مربیگری درجه C فوتسال ،درجه D فوتبال ، سطح یک مربیگری فوتبال ساحلی و حضور در بسیاری از کلاس‌های مربیگری حرفه‌ای است.

برای آشنایی بیشتر گفت‌وگوی را این مربی موفق کشور و استان داشته‌ایم که شمارا به خواندن این مصاحبه دعوت می‌کنیم.

*کمی از بیوگرافی خودتان بگویید؟

الناز دواتگر هستم متولد 1360 در تبریز ، دارای مدرک تحصیلی کارشناسی تربیت بدنی و از سال 89 مربیگری را به صورت حرفه ای آغاز کرده ام.

 

 

*خانم دواتگر از سوابق مربیگری خودتان توضیح دهید؟

در سال‌های اخیر هدایت تیم‌های بسیاری را بر عهده داشته ام که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توانم به مربیگری در تیم فوتبال ساحلی ایرمان سمنان در لیگ دسته یک اشاره‌کنم که در کنار این سرپرست و کمک‌مربی تیم‌های شهرداری تبریز ، انصار ولایت ، سرمربی جوانان هلال‌احمر و به‌عنوان مربی کشوری پایه آموزش‌وپرورش نیز فعالیت داشته‌ام.

*در حال حاضر مربی کدام تیم هستید؟

من فعلاً مدیرمسئول یکی از مدرسه فوتبال‌ های استان هستم و تمام تمرکز و هدف من برای موفقیت این تیم است. که در حال آماده‌سازی برای حضور در رقابت‌های کشوری و استانی هستیم و تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا نتایج خوبی را کسب کنیم.

*برنامه اصلی شما برای ادامه مربیگری‌تان چیست؟

از اولین لحظه آغاز مربیگری هدف من کار کردن روی تیم‌های پایه بوده است و در ادامه راه مربیگری هم این هدف خود را باقدرت دنبال خواهم کرد چون یکی از اصلی‌ترین تخصص من افزایش سطح فنی فوتبال پایه است و در سال‌های اخیر هم در این زمینه بسیار موفق عمل کرده‌ام که این نکته را هم باید ذکر کنم که فوتبال پایه هرچقدر قوی و بهتر باشد می‌توانیم تیم‌های لیگ برتر و دسته یک خوبی داشته باشیم.

*سطح دختران فوتبالیست استان را چطور ارزیابی می‌کنید؟

سطح فوتبال بانوان استان نسبت به قبل پیشرفت خوبی داشته است که در مورد این می‌توانم به این نکته اشاره داشته باشم که در دو سال اخیر 9 بازیکن که زیر نظر من تمرین می‌کردند به اردوهای تیم ملی در رده‌های سنی مختلف دعوت‌شده‌اند و از بین این نفرات چند نفر به ترکیب اصلی تیم ملی هم توانسته‌اند راه پیدا کنند که امسال هم تلاش خواهم کرد با برنامه‌ریزی و تمرین‌های خوب چند بازیکن در تیم ملی حضورداشته باشند.

 

*استعدادیابی در برنامه‌های شما است؟

همان‌طور که اشاره کردم هدف اصلی من در مربیگری کار روی تیم‌های پایه است که استعدادیابی هم جزو آن است . من به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین استعداد یاب های فوتبال و فوتسال در کشور فعالیت می‌کنم.

*عملکرد هیات فوتبال استان در سال‌های اخیر در بخش بانوان را چطور ارزیابی می‌کنید؟

در سال‌های اخیر عملکرد هیات فوتبال در بخش بانوان نسبت به قبل بهتر شده است و با افزایش امکانات ورزشی در استان می‌توانیمشاهد بالاتر رفتن سطح فوتبال بانوان استان نیز باشیم که امیدواریم هیات فوتبال با ادامه حمایت‌های خود ما را در رساندن فوتبال بانوان استان به جایگاه اصلی خود همراهی کند.

*صحبت پایانی شما؟

من در ادامه کار مربیگری همه تلاش خود را برای بالا بردن سطح فوتبال استان خواهم کرد و به هدف اصلی خودم که کار کردن روی تیم‌های پایه است ادامه خواهم داد.
من جا دارد از رئیس هیات فوتبال استان ، مدیرکل ورزش و جوانان و به‌خصوص ازمسولین سازمان ورزش شهرداری تشکر کنم که در سال‌های اخیر حمایت‌های خوبی از فوتبال بانوان داشته‌اند.

 

48

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 677723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =