مدیر شعب بانک مسکن استان خوزستان از افزایش اطمینان سرمایه گذاری مردم نزد بانک مسکن به عنوان تنها بانک «توسعه ای - تخصصی» دولتی کشور به دنبال افزایش سرمایه 50 هزار میلیارد ریالی این بانک خبر داد.

علی اصغر نادری در گفت و گو با خبرنگار خبرآنلاین در اهواز با اشاره به مزايا و تحولات به وجود آمده در بانك مسكن ناشي از افزايش 50 هزار ميليارد ريالی سرمايه بانك، اظهار كرد: تحت تاثير حجم جديد سرمايه بانك مسكن، «نسبت كفايت سرمايه» تنها بانك توسعه اي تخصصي بخش مسكن، هم اكنون به بالاترين سطح در مقايسه با ساير بانك ها و موسسات مالي، ارتقا پيدا كرده است كه اين دستاورد، در سال جاري از سه منظر به عنوان مزيت به حساب مي آيد.

وی تصريح كرد: نسبت كفايت سرمايه، يك معيار كليدي براي سنجش سلامت مالي بانك ها محسوب مي شود به طوري كه هر چقدر، نسبت كفايت سرمايه در سطح بالايي باشد، هم شرايط بانك عامل براي جذب منابع و سپرده، مساعدتر خواهد شد و هم اينكه سپرده گذاران، با تضمين قوي تر و ريسك كمتر، در مقايسه با ساير بانك، روبرو هستند.

نادری افزود: در مقطع فعلي، تقويت چندين پله اي «نسبت كفايت سرمايه بانك مسكن» به عنوان تنها بانك تخصصی - توسعه ای دولتی در كشور، باعث شده، شرايط بانك مسكن به لحاظ نسبي، بهبود قابل ملاحظه اي از بابت ميزان سلامت و قدرت جذب منابع داخلي و خارجي پيدا كند كه اين، اولين مزيت است. مزيت دوم، افزايش قدرت تسهيلات دهي به بخش مسكن است كه ماحصل آن، تقويت نقش محوري بانك مسكن در تامين مالي دو سمت عرضه و تقاضاي مسكن است. بانك مسكن طي سال های اخير، حدود نيمي از كل تسهيلات پرداختي به بخش مسكن را بر عهده داشته است.

مدیر شعب بانك مسكن استان خوزستان، سومين مزيت افزايش سرمايه و در پي آن افزايش «نسبت كفايت سرمايه» بانك مسكن را متوجه سپرده گذاران و مشتريان بانك عنوان كرد و گفت: از آنجا كه نسبت كفايت سرمايه بانك مسكن، بالاترين سطح در مقايسه با اكثر بانك هاي تجاري، تخصصي و ساير موسسات مالي است در نتيجه، سطح امنيت و ضمانت سپرده ها در بانك مسكن نيز در بالاترين سطح قابل ارزيابي قرار دارد.

نادری با بيان اينكه سپرده گذاران بانك مسكن در شرايط فعلي از برتري قابل توجه ناشي از تضمين حداكثري سپرده ها برخوردار هستند، اعلام كرد: فرصت به وجود آمده در بانك مسكن براي سپرده گذاران كه مي تواند آينده سرمايه گذاري بلند مدت در بانك مسكن را براي متقاضي سرمايه گذاري در بازار پول، رقم بزند، يك فرصت استثنايي و قابل بهره برداري است.

لازم به ذکر است، در بازار پول آنچه در كوتاه مدت براي سپرده گذاران جذابيت دارد، نرخ سود سپرده گذاري است اما آنچه در بلند مدت، امنيت سرمايه افراد در بانك ها را تضمين مي كند، ريسك پايين محل سپرده گذاري است به اين معنا كه هر چقدر يك موسسه مالي با مطالبات معوق بالا و سرمايه ناچيز در برابر تعهداتش روبرو باشد، به همان اندازه از ريسك سپرده گذاري برخوردار است و درجه تضمين سپرده گذاري بلند مدت در آن، پايين خواهد بود.

اين در حالي است كه معيار سلامت بانكي (نسبت كفايت سرمايه) در بانك مسكن نشان مي دهد: بانك مسكن از تضمين كافي براي سپرده گذاري برخوردار است و سپرده گذاران مي توانند با اعتماد كامل، بانك مسكن را براي سرمايه گذاري خود انتخاب كنند.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 677767

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =