۰ نفر
۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷
حقیقت درگیری در معدن آق دره

برنا نوشت: درگیری‌های مربوط به ویدیو منتشر شده با عنوان اعتراض کارگران معدن «آق دره» مربوط به معدن دیگری بوده است.

روز گذشته ویدیویی در فضای مجازی توجه بسیاری از مردم را به خود جلب کرد. در این ویدیو چند ثانیه ای، گروهی از زنان درحال اعتراض بودند که ناگهان یکی از آنها به زمین خورد.

ساعتی پس از انتشار اولیه این ویدیو، شبکه های اجتماعی اقدام به باز نشر آن با عنوان ضرب و شتم معترضین مقابل معدن آق دره کردند.

اصل ماجرا چه بود؟

به گفته یکی از حاضران، اعتراض روز گذشته ارتباطی با معدن طلای آق دره نداشت بلکه مربوط به همسران برخی مردان جویای کار در مقابل معدن «طلای زرشوران» بوده است. این افراد به منظور اعتراض، اقدام به بستن جاده کردند و آنچه در ویدیو مشاهده می شود مربوط به زمانی است که نیروی انتظامی از متعرضان درخواست می کند تا جاده را نبندند که با مقاومت همسران کارگر مواجه می شوند.

این اتفاق را از نمایندگان آذربایجان غربی هم جویا شدیم. «سید هادی بهادری» نماینده ارومیه اولین کسی بود که از این اتفاق اظهار بی اطلاعی کرد. پس از آن «شهروز برزگر» نماینده سلماس دیگر نماینده مجلس بود که اطلاعی از این موضوع نداشت.

در ادامه «نادر قاضی پور» نماینده ارومیه که در مجلس شورای اسلامی پیگیر حوادث معدن «آق دره» است، پس از پیگیری های مکرر نسبت به این اتفاق اظهار بی‌اطلاعی کرد.

گزارش های حاکی از آن است که این ماجرا ارتباطی با معدن نداشته اما «جهانبخش محبی‌نیا» نماینده میاندواب خبر از طرح سوال از وزیر صنعت، معدن و تجارت داده است.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 677847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =