ایسنا نوشت: یک دیپلمات عرب در قاهره فاش کرد، پس از قطع روابط دیپلماتیک دوحه-قاهره، دولت قطر سفارت عمان را حافظ منافع خود در مصر کرد.

 این منبع که ترجیح داد نامش فاش نشود، در گفتگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه اظهار داشت: پس از قطع روابط دیپلماتیک میان دوحه و قاهره، دولت قطر برای حفظ منافع خود در مصر از سفارت عمان در شهر قاهره کمک می‌گیرد و دیپلمات‌های قطری در این کشور به ماموریت‌های کاری خود به عنوان نمایندگان کشورشان در اتحادیه عرب که مقرش در قاهره قرار دارد، ادامه می‌دهند.

این منبع افزود: سیف بن مقدم البوعینین، نماینده قطر در اتحادیه عرب عصر روز دوشنبه برای تعطیلات عید فطر قاهره را به مقصد کشورش ترک کرد، او مجددا برای انجام ماموریت کاری خود به صورتی عادی به قاهره بازخواهد گشت.

وی ادامه داد: نماینده قطر در اتحادیه عرب در طول چند روز گذشته با احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب دیداری نداشت، او تنها با ابوالغیط در روزی که در دفتر وزارت خارجه مصر برای اعلام فرصت ۴۸ ساعته جهت ترک خاک مصر احضار شده بود، دیدار کرد.

مصر روز شنبه اعلام کرد که سفارت یونان با درخواست این کشور برای حافظ منافع بودنش در قطر موافقت کرده است.

سامح شکری، وزیر خارجه مصر گفت: سفارت مصر در شهر دوحه به زودی تعطیل خواهد شد و بخش حفاظت از منافع مصر در داخل سفارت یونان جای آن را می‌گیرد.

عربستان، امارات، بحرین، مصر و دولت مستعفی یمن در تاریخ پنجم ژوئن جاری قطع روابط دیپلماتیک خود با قطر را اعلام  کرده و این کشور را به حمایت از تروریسم متهم کردند.

در این میان کشورهای کویت و عمان روابط خود را با قطر قطع نکردند.

قطر اتهامات وارده را تکذیب و اعلام کرد، با موجی از اتهام‌زنی‌ها مواجه است که به حد تبلیغاتی کامل با هدف اعمال قیمومیت بر این کشور رسیده‌اند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 678918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =