کارلوس کی‌روش در مصاحبه با رسانه پرتغالی جمله‌ای گفته که می‌تواند آتش یک دعوای کهنه را دوباره شعله‌ور کند.

فرهاد عشوندی: دعواهای زمستان سال قبل را یادتان هست؟ دعوای بزرگ نیم فصل بین برانکو و کارلوس کی روش؟ آن موقع تیم ملی که اردوی تابستانی اش به ارمنستان به اصرار برانکو و حملات او از درون دفتر ایفمارک به سرمربی لغو شده بود ، به خواست مربی پرتغالی مسافر امارات شد. تیم ملی باید در یک مسابقه خوب و با کیفیت با یکی از دو تیم مدعی آفریقایی که در دبی اردو زده بودند بازی می کرد. تیم های آفریقایی خوبی در آن زمان در این کشور بودند. تیم هایی که می خواستند به بازی های جام ملتهای آفریقا بروند. کی روش هم این تیم ها را هدفی مناسب برای تدارک تیمش قبل از بازی با چین و قطر می دانست . دو مسابقه ای که سرنوشت ایران را برای صعود زودهنگام به جام جهانی رقم می زدند. او بعد از این اردو تا زمان بازی ها دیگر اردویی نداشت.

اردوی ژانویه اما به کابوسی برای فوتبال ملی ایران بدل شد. آن دو بازی احتمالی لغو شدند. دلیل لغو بازی ها هم نه کی روش بود و نه برانکو. دولت امارات دلیل لغو بازی ها بود. آنها اجازه ندادند ایران در این کشور بازی داشته باشد. ما اگرچه تمرینات مان در باشگاه ایرانیان که بخشی از خاک کشورمان محسوب می شود و مالکیتش را داریم ، را پشت سر گذاشتیم ولی برای مسابقه با چالش روبرو بودیم. دولت امارات هر رخداد ورزشی را که یکسویش فوتبال ایران باشد ممنوع کرده و برای همین حتی به عربستانی ها اجازه نداد در دبی میزبان پرسپولیس شوند چون دوست ندارد پرچم های کشورمان در این کشور به اهتزاز در بیاید.

آن موقع هم شروع این چالش های سیاسی بود و سختگیری ها بیشتر. چون حتی اجازه ندادند تیم کشورمان در زمین باشگاه ایرانیان و پشت درهای بسته بازی دوستانه اش را انجام بدهد با یکی از این تیم های آفریقایی. ایران هم توان آوردن این تیم ها به تهران را نداشت و اینگونه آن مسابقه ها به دلایل سیاسی لغو شد.

با لغو این بازی ، برانکو که منتظر فرصت بود ، از کی روش خیلی سخت انتقاد کرد. او ابتدا در تمرین پرسپولیس و سپس در 90 از کی روش برای بردن 6 بازیکنش به اردویی که هیچ حاصلی نداشته ، انتقادی جدی کرد و بعد آن جمله معروف را گفت که هر بار یارانش از تیم ملی بر می گردند ، 3 کیلویی چاق شده اند. کی روش به مرز انفجار رسید. کی روش چند ماهی بود که به ماجرای انتقادهای برانکو بدگمان بود. ابتدا سر دعوای اول فصل ، او شک داشت که دوستان برانکو در ایفمارک تحریکش کرده باشند و این دعوا را تا جایی پیش برد که ساختمان ایفمارک را برای دپارتمان تیم های ملی پس گرفت.

او همان ابتدای فصل که برانکو اردویش را لغو کرد در جمع خبرنگاران خبرآنلاین ، ری اکشنی منشوری داشت در توصیف رفتار برانکو و این رفتار را مثل یک تعرض به خود می دانست!

در نیم فصل اما دیگر این انتقاد برانکو را برنتابید ، او شاگردان پرسپولیسی اش را از اردو به تهران برگرداند. در لحظه فرستادن این گروه به تهران ، دستی به شکم بیرانوند کشید و گفت ، باز آمدی اردو و داری چاق بر می گردی ، مراقب خودت باش. این قدر خشمگین بود که حتی دستیاران ایرانی اش را هم برای همیشه از کادر کنار گذاشت. ملی پوشان پرسپولیس وحشت زده بودند که دیگر جایی در اردو نداشته باشند و خط شان بزند.

خلاصه فوتبال بلبشویی بود. هواداران پرسپولیس علنی پشت تیم شان در آمده بودند و دستیاران ایرانی کارلوس هم شهامت حمایت از او در این شرایط را نداشتند . رسانه ها در این زمان تقریبا پشت پرسپولیس بودند و کارلوس تیمش را با آنهایی که مانده بودند ، در دبی تمرین داد تا با تیم منتخب ستارگان آفریقا بازی کند. حالا او بعد از 8 ماه گفته آن تیم منتخب ، منتخب کارگران هتل های دبی بوده که ملیت های آفریقایی داشتند. آن بازی را تیم ملی با گل های زیاد برد اما همه تصاویرش محو بود و کسی چیزی درباره اش نمی گفت!

کی روش البته از همان بازی هم نهایت استفاده را انگار برد ، چون توانست هم چین را ببرد و هم قطر و حالا هم نخستین تیم آسیایی است که تیمش را به جام جهانی 2018 در مسکو رسانده است!

4141

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 680629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۵
    10 2
    لیلی زن بود یا مرد ؟
  • بی نام IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
    0 6
    ضعیف ترین مربی تاریخ فوتبال ایران خود کیروشه