برخی از کاربران خبرآنلاین معتقدند «به جای این‌که پیشنهاد بدهیم چند صفر از پول ملی ایران حذف شود، باید خواهان تقویت پول ملی باشیم.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هر چند سال‌ها واحد رسمی پول ایران ریال بوده، اما مردم اعداد منقوش به اسکناس‌ها را به تومان می‌خوانند و تنها سندهای مالی در بانک‌ها و... مانند بودجه کل کشور به ریال تنظیم می‌شود.

تبدیل واحد پول از ریال به تومان که منجر به حذف یک صفر در حالی به تصویب شورای پول و اعتبار رسیده که پیش‌تر برنامه‌ای برای حذف سه صفر و حتی چهار صفر هم پیشنهاد شده بود. در شرایط کنونی نیز برخی کارشناسان پیشنهاد می‌کنند که همزمان با تغییر واحد پولی و انتشار اسکناس‌ها تازه برنامه حذف صفر هم اجرایی شود.

اما کاربران خبرآنلاین نیز پیشنهاد جالبی در این باره داشتند. یکی از کاربران خبرآنلاین که نام خود را عنوان نکرده، نوشته است: «حداقل سه صفر باید حذف شود. خسته شدیم از این همه صفر بی‌خاصیت.»

کرمانی، کاربر دیگری نیز تایید کرده است: «دقیقا باید 3 صفر از پول ایران کم بشه.»

یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین عنوان کرده است: «4 صفر کم شود و بعد به تومان باشد. اون‌وقت می‌شه با اقتدار اعلام کرد که دلار را به قیمت 45 سال پیش برگرداندیم و کلی ذوق کنیم.»

احمدرضا تصریح کرده است: «به جای اینکه پیشنهاد بدید چند صفر حذف بشه که در حقیقت خودگول زدن است، باید خواهان تقویت پول ملی باشیم. نه اینکه با ندانم‌کاری احمدی‌نژاد ظرف یک شب ارزش پول کشور سه برابر کاهش پیدا کرد و باز شعار می‌داد. نتیجه‌اش فقط یک نمونه این بود که پراید 7 میلیونی شد تقریبا 20 میلیون. اگر اون وضعیت ادامه پیدا می‌کرد، می‌شدیم شبیه زیمباوه که کلی صفر از پولش کم کرده. ولی چون پولش ارزش نداره برای یک خرید کوچک در حد ساندویچ هم باید چندین بسته اسکناس ببرن.»

فریبرز نیز نوشته است: «شخصا علاقه دارم هر هزار تومان یک تومان بشه، یعنی چهار صفر حذف بشه. البته در این صورت نیاز داریم واحدی خردتر از تومان داشته باشیم؛ چراکه هنوز واحدهای پنجاه تومانی فعلی در اقتصاد ما استفاده می‌شوند. اگر با دلار مقایسه کنیم هم هر دلار به چند سِنت تقسیم می‌شود. چهار صفر حذف شود، هر دلار می‌شود حدود چهار تومان و این منطقی هست. اگرچه این یک موضوع تخصصی هست و کارشناسان پولی و مالی و اقتصادی باید بررسی کنند و نظر بدهند.»

یکی از کاربران خبرآنلاین در پاسخ به این اظهارنظر عنوان کرده است: «دوست عزیز، چهار صفر 10 هزار ریال معادل، 1تومان، همون عددی است که سال‌ها پیش می‌گفتیم. الان یک تومان معادل یک میلیون رو تداعی می‌کند.

یکی از کاربران خبرآنلاین که نام خود را اقتصاددان مطرح کرده، نوشته است: «البته بهترین کار اینه دو صفر از حقوق مدیران حذف بشه تا حقوق مدیران با کارمندان و کارگران هم‌پایه بشه و متوجه تورم جامعه بشوند. آن‌وقت مشکل گرانی و تورم حل می‌شود، چون گرانی کالاها براشون ملموس می‌شه، نه الان که پول تو جیبی بچه‌هاشون برابر حقوقه یک کارگر معدن‌کاره.»

مرتضی نیز تصریح کرده است: «چه فرقی می‌کنه صفرا حذف بشن یا نه. وقتی که ارزش پول کشور روز به روز داره پایین میاد، با این حذف کردن‌ها کار درست نمی‌شه، اما موافقم که این صفرهای بی‌خاصیت باید حذف بشه و واحد پولم باید تومان باشه.»

کاربر دیگری نوشته است همیشه هنگام کارت به کارت کردن یا عملیات بانکی در شمارش صفرها دچار مشکل می شود.

35225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 691601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =