معاون استاندار: :اخباری که منجر به امنیت ملی و توسعه پایدار می‌شوند باید منتشر شوند

صبح امروز کارگاه آموزشی اطلاع رسانی و انتشار اخبار در شرایط بحرانی با حضور دکتر محمد سلطانی فر مدرس دانشگاه های تهران در محل سالن اجتماعات استانداری لرستان تشکیل شد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، مهندس اصلاني معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان در این نشست گفت:اخباری که منجر به امنیت ملی و توسعه پایدار می‌شوند باید منتشر شوند.
اصلانی افزود:خبرنگاری شغل سخت و سنگینی است و رسالت آن در مواقع بحرانی در ایران که چهارمین کشور بحران خیز جهان است، بیش از پیش دشوارتر بوده است.
وی با اشاره به اینکه در سی سال گذشته وقوع حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله در کشور اهمیت تخصص در انتشار اخبار را بیشتر کرده است،ابراز داشت:تصمیم گیری و اتخاذ تدابیر در شرایط بحرانی از رسالت های خبرنگاران است. وقوع جنگ،ترور، بحران اقتصادی و ... درسایه داشتن علم و تخصص لازم می تواند قابل پیش بینی باشد و این قضیه می‌طلبید که خبرنگاران برای تحلیل وقوع حوادث تخصص لازم را داشته باشند.

معاون امور عمرانی استاندار گفت:با استعمال هر واژه توسط خبرنگاران در شرایط بحرانی بار روانی بر جامعه تحمیل می‌شود بنابراین نیاز است که خبرنگاران در حرفه خود تخصص داشته باشند.
مهندس اصلانی تاکید کرد:امیدواریم خروجی این کارگاه در بین خبرنگاران باعث انتشار اخباری شود که باعث ایجاد امنیت ملی و توسعه پایدار باشد.
وی تصریح کرد:البته قرار نیست که سانسوری صورت گیرد اما بیان هر مطلبی نیز بجا و به صلاح نیست.
اصلانی اشاره کرد:در عصر انفجار اطلاعات به دلیل نبود اطلاعات جامع یا تخصص کافی در برخی موارد در شرایط بحرانی هر مطلبی بارگذاری می‌شود که بار روانی داشته و ایجاد تنش می‌کند.
معاون استاندار در خاتمه تاکید کرد:در انتشار اخبار تأمل شود و تحلیل ها بر مبنای علم و تخصص باشد. از چند ماه پیش در فضای مجازی مدیرکل و استانداران و وزیر منصوب و تودیع می‌شوند در حالیکه این اخبار صحتی ندارد و تنها انگیزه کار را از مسئولین می‌گیرد تا جایی که مقدور است در مواقع بحرانی دامنه ریسک انتشار اخبار را کاهش داده شود.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 691703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =