دو کشور فرانسه و آلمان قصد دارند با فشار بیشتر به کمپانی های آی تی مانند گوگل، اپل، فیس بوک و آمازون مالیات بیشتری از آنها اخذ کنند.

 

به گزارش خبرآنلاین، واقعیت این است که اروپا بهشت فرار مالیاتی برای غول‌های آی تی شده است و رهبران اروپایی به خصوص فرانسه و آلمان با دریافت این نکته که سود این کمپانی‌ها به شدت بالا بوده و مالیات نیز در حد و اندازه درآمدشان پرداخت نمی کنند؛ معتقدند باید مالیات بیشتری از آنها دریافت کرد.

 Bruno Le Maireوزیر مالیه فرانسه به بلومبرگ گفت چین این موضوع را درک کرده که غول های آی تی سود فراوانی را می برند بدون اینکه مالیات بدهند و جلوی آنها ایستاده است اما اروپایی‌ها تازه متوجه چنین نکته‌ای شده‌اند.

 

از سوی دیگر کشورهایی مانند ایرلند و لوکزامبورگ با کاهش مالیات، زمینه بی نظیری برای غول‌های آی تی فراهم کرده تا پول‌های خود را در آنجا انباشته کرده و دفاتر مرکزی خود را در این کشورها راه اندازی کنند.

حالا کشورهای اروپایی که احساس ضرر می کنند دست به کار شده و قصد دارند با فشار بر کمپانی های بزرگ، مالیات متناسبی از آنها دریافت کنند.

مالیات 25 درصدی که مکرون رئیس جمهور فرانسه تعریف کرده شاید راه حلی برای سایر کشورهای اروپایی در این زمینه باشد تا غول‌های آی تی مالیات مورد نظر را بپردازند.

 

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 695233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۷
    4 0
    تازه فهمیده اند که گوگل و اپل در کشور آنها تبلیغ می کنند و مالیات نمی دهند... همین طور دارند دست پی پال را هم از اروپا قطع می کنند. ترامپ به اینها یاد داد بیشتر فکر کنند...
  • علی A1 ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۷
    1 0
    اروپا دیگر آن جایگاه تکنولوژیک سابقی که در جهان داشت را ندارد این اروپا هست که به آمریکایی ها نیاز داره توی صنعت الکترونیک و کامپیوتر اروپایی ها توانایی رقابت زیادی با آمریکایی ها و برخی از کشورهای شرق آسیا ندارند. اگر در آینده شرکت های خودروسازی اروپا نتوانند خودروهای الکتریکی تولید کنند که به لحاظ قیمت وکیفیت با تسلا رقابت کنند در آینده که ماشین های برقی متداول شود در بخش خودرو هم اروپایی ها توان رقابت با آمریکا و ژاپن و شاید کره را نخواهند داشت. در هواپیماسازی هم با اینکه ایرباس تنها رقیب بوئینگ است ولی در بخش هواپیماهای پهن پیکر فروش بوئینگ بیشتر هست و زمانی که بوئینگ 7778 و7779 وارد بازار شود سهم بیشتری از بازار هواپیماهای پهن پیکر به بوئینگ تعلق خواهد گرفت.
    • بی نام DE ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
      0 0
      تسلا دیگه چیه؟؟ تنها حسن تسلا خودران بودن اش است و خودروی ضعیفی است و فقط برای تجربه و هوس خوب است. بی ام و زودتر از تسلا تحقیقات روی خودران ها رو شروع کرده. اما بی ام و بی گدار به آب نمی زنه. دقیقا مثل اپل می مونه که می ذاره همه تکنولوژی های جدید روی گوشی های دیگه امتحان بشه و نقص هاش معلوم بشه بعد اون تکنولوژی رو به گوشی هاش اضافه می کنه که محصول اش بی نقص باشه. بی ام و ریسک نمی کنه و همین طور می دونه که وقتی خودروهای الکتریکی اش کمتر فروش می ره حتما باید مطابق میل بازار پیش بره. بنز و فولکس واگن هم همینطور... تو نمی تونی تسلا رو حتی با پژو مقایسه کنی. خیلی بازاراش محدود و کوچکه. همین طور خریداران هم ناراضی اند. در ضمن مشتریان بزرگ خودروسازی ها ماشین بازها هستند که طرف الکتریکی ها نمی روند
    • بی نام A1 ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
      0 0
      ماشین های خودران ارتباطی به الکتریکی بودن موتور ماشین نداره ماشین می تونه بنزینی باشه خودران هم باشد. خودرو سازان اروپایی هم مثل شما دچار اشتباه محاسباتی شدند و روی سواری های دیزلی سرمایه گذاری کردند اما سواری های دیزلی در آینده جایگاهی ندارند چون آینده متعلق به ماشین های برقی است و اگر کشوری هم در آینده از ماشین های برقی استفاده نکند از ماشین های بنزینی استفاده می کند و این یعنی سرمایه گذاری اروپایی ها روی سواری های دیزلی دود شده است. شرکت پورشه هم گفته تا سال 2023 وارد تولید ماشین های الکتریکی می شود فولکس هم گفته تا سال 2025 ماشین الکتریکی تولید می کند. نوکیا هم زمانی که اسمارت فون ها وارد بازار شدند همینطوری جایگاهش را از دست داد و نوکیا الان یعنی سال 2017 جایگاه سال 2007 را ندارد.