شورای روابط بین‌الملل روسیه در تحلیلی به قلم ایگور ایستومین، نامزد علوم سیاسی، استاد کرسی تحلیل کاربردی مسائل بین‌المللی دانشگاه دولتی روابط بین‌المللی مسکو روابط میان روسیه و آمریکا را بررسی کرده است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از وب سایت شورای روابط بین الملل روسیه این کارشناس می نویسد: بنظر می‌رسد روسیه و آمریکا راهبردهای مشابهی پیشه کرده‌اند هرچند آنها از لحاظ نحوه اجرا از هم تفاوت دارند. این راهبرد بجای تلاش برای بازداشتن طرف مقابل، متوجه بیرمق کردن آمادگی وی برای ادامه رویارویی است.

اصلاح سیاست روسيه که ایستومین پیشنهاد می‌کند کاهش شدت رویارویی علنی، خودداری بیشتر در پوشش روابط با غرب و خودداری از اقدام متقارن در پاسخ به فشار مجازاتها را در بر خواهد داشت. این اصلاح نمی‌تواند غلبه بر وجهه منفی روسيه در بحث سیاست داخلی آمریکا را تضمین کند. برغم این، اصلاح مذکور حداقل احتمال ادامه شدت یافتن هیستری را پایین می‌برد که باعث مي‌شود رویارویی به حوزه‌های جدیدتری رخنه کند.

ضمناً اصلاح مذکور عقب نشستن از موضع اصولی مسکو در مورد اموری چون درگیریهای اوکراین و سوریه یا فعالیت ناتو را ایجاب نمی‌کند. هماهنگی سیاست روسيه می‌توانست به معنی انتقال از منطق نبرد در جهت بیرمق ساختن طرف مقابل به خط کم هزینه‌تر پیشه کردن انتظار راهبردی باشد.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 697645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =