وزیر بدون مخالف روحانی/ حاتمی؛ نماد وحدت ارتش و سپاه

در سومین روز از بررسی صلاحیت و برنامه‎های وزرای پیشنهادی کابینه دوزادهم، نوبت به امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی رسید.

به گزارش خبرآنلاین، سرلشکر امیر حاتمی وزیر پیشنهادی دفاع هیچ مخالفی در میان نمایندگان مجلس نداشت؛ با انصراف نمایندگان منتقد، نمایندگان موافق، امیر حاتمی را نماد وحدت بین ارتش، سپاه و نیروهای مسلح خواندند و به تسلط او بر نیازها و اولویت‌های این حوزه اشاره کردند.

گفتنی است سرلشکر حسین دهقان وزیر دفاع نخستین دولت حسن روحانی نیز چهار سال پیش هیچ مخالفی در مجلس نداشت و بر اساس قرائت رئیس مجلس از آیین نامه داخلی مجلس، نمایندگان موافق دهقان نیز اجازه نطق نیافتند. اما امروز برخلاف گذشته نمایندگان موافق این شانس را داشتند که اظهاراتی را در دفاع از امیر حاتمی ارائه دهند.

در ادامه اهم اظهارت نمایندگان موافق و وزیر پیشنهادی دفاع را می خوانید؛

نمایندگان موافق با وزیر پیشنهادی دفاع

اهم اظهارات وزیر پیشنهادی دفاع

شهروز برزگر: امیر حاتمی فردی اخلاق مدار، خوش فکر و قانونمدار در بالاترین مشاغل ساماندهی ارتش و ستاد نیروهای مسلح برای افزایش توان رزمی ارتش، سپاه و بسیج برای مقابله با تهدیدات دشمن و توسعه روابط دوجانبه و چندجانبه خارجی نقش آفرین بود. تمام نمایندگان فراکسیون امید، مستقلین و ولایی با رأی قاطع به وزیر دفاع نشان دهند پشتیبان نیروهای مسلح هستند و خواهند بود.

بر اساس الگوی بومی و تلاش برای اجرای اقتصاد مقاومتی، امروز به بالاترین قدرت دفاعی دست یافته ایم. پشتیبانی از نیروهای مسلح به نتایج مورد نظر رسیده و قدرت دفاعی کشور افزایش چشم گیری یافته است.

در حوزه رزم ضمن حفظ توانمندی های موجود، اهداف برنامه را محقق کرده و قدرت بالستیک و کروز را ارتقا خواهیم داد. قدرت بازدارندگی دریایی، توان دفاعی نیرهای زمینی نیز با توجه به جنگ های نیابتی دشمنان ارتقا خواهد یافت. برای ایجاد ثبات و امنیت در منطقه نقش آفرینی خواهیم کرد. روابط دفاعی، حمایت از متحدین و مشارکت با شرکای بین المللی نیز ادامه خواهد یافت. با دشمنان نظام بویژه آمریکای جنایتکار که متوهمانه رویای محقق نشدنی تغییر نظام ما را دارند، برخورد خواهیم کرد. حمایت از رکن رکین نیروی قدس و برادر عزیزم سردار قاسم سلیمانی نیز در دستور کار ماست.

پیشگامی در اقتصاد مقامتی و ساماندهی فعالیت اقتصادی به خصوص صندوق های بازنشستگی، شفاف سازی و افزایش بهره وری هزینه‌کرد منابع، از اولویت های اساسی است. تسریع در تجهیز و به سازی پادگان‌ها و عملیات پاکسازی میادین مین و برقراری مناسبات سازنده با نیروهای مسلح، پشتیبانی حقوقی و تعامل با مجلس و بقیه ارکان کشور دنبال می شود.

این مسئولیت امانت گران سنگ و حاصل مجاهدت هزار شهید صنعت دفاعی و تلاش بی وقفه کارکنان و مهندسان وزارت دفاع است، انشاءالله با مشارکت فعال نیروهای مسلح به ویژه سپاه و ارتش انجام این وظیفه، به سربلندی ملت ایران منجر خواهد شد. شهید آوینی گفت «هر کس می خواهد ما را بشناسد داستان کربلا را بخواند، اگرچه در خواندن داستان سودی نیست، اگر دلمان در کربلا نباشد».

{در پاسخ به سوالات مکتوب برخی نمایندگان}: قانون ارشدیت های تحصیلی نظامی از ستاد کل به ارتش، سپاه و نیروهای انتظامی ابلاغ و طبق دستور العمل ابلاغی مقدمات اجرای آن فراهم شده است و برخی نیز اجرا را شروع کردند. در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز افتخار داشتم و در خدمت ایثارگران بودم . این موضوع در برنامه ششم نیز آمده و حکم نیروهای مسلح نیز ابلاغ شده که مشارکت موثر در آن خواهد شد.

احمد امیرآبادی‌فراهانی نماینده مردم قم: امیر حاتمی فردی ولایی است که سی سال خدمت در نیروهای مسلح دارد و الگویش صیاد شیرازی است. مسلط به امور نظامی، داشتن مسئولیت های متنوعی در سطح صف و ستاد، مسلط به امور وزارت دفاع، شناخت کامل از نیازها و اولویت های نیروهای مسلح از ویژگی های برجسته ایشان است. او می تواند تعامل بین نیروهای مسلح با دولت و دولت با مجلس را انجام دهد. تعصب صنفی ندارد. قائم مقامش در ستاد نیروهای مسلح از سرداران سپاه بود. تأکید بر استفاده از شایسته ترین ها از سپاه و ارتش و نیروهای مسلح و اهتمام به حمایت از جبهه مقاومت و سپاه قدس و سردار سلیمانی دارد.

جلیل رحیمی نماینده تربت‌جام: باید به نیروهای خود عزت و احترام بگذاریم غرب فراموش کرده است که دیپلمات های ما در مزار شریف به شهادت رسیدند و صدای آنها را در غرب کسی نشنید. عروسک های تکه پاره کودکان ما بعد از حمله به هواپیما مسافربریمان هست تا آن را به موزه های حقوق بشری بدهیم. نه اصلاح طلب و اصولگرا، شیعه و سنی هیچ تفاوتی برای دفاع از یک سرباز وطن که همه افتخارش پوشیدن لباس دفاع از ایران است، وجود ندارد. ظریف سردار دیپلماسی و حاتمی وزیر دفاع ما با همه وزرا متفاوت هستند و باید آنچنان رایی به این دو نفر بدهیم تا کسانی که به تحریم ما رای می دهند بدانند که ما یک دل و یک صدا برای دفاع از رهبری و ارزش های انقلاب ایستاده ایم.  

امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی: دوستان متعددی از پاسداران با من تماس گرفتند و از من خواستند از برادر ارتشی شان حمایت کنم. این تماس ها من را به این فکر واداشت که این دو مجموعه که ممکن است با هم در جاهایی رقابت داشته باشند اما به خاطر تفکیک دقیق وظایف، آنچنان برادرانه با هم کار می کنند که وقتی برادری از سپاه وزیر می‌شود و جانشینی از ارتش به کار می‌گمارد و همینطور وقتی برادری از ارتش به وزارت می رسد از برادران سپاه استفاده می کند. همه به جناب امیر حاتمی رای بدهیم نه فقط برای دفاع از ایشان بلکه برای حمایت از این روش حکمرانی.

عبدالرضا عزیزی نماینده زنجان: وضعیت کشور ما به نحوی است که سه وزیر ارتباطات، ظریف و امیرحاتمی باید رای بالا بگیرند.

27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 698250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =