ایسنا نوشت: فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء تاکید کرد: از سه هزار و 700 نقطه پدافند هوایی، ایران قتلگاه دشمنانش خواهد بود.

امیر فرزاد اسماعیلی ظهر امروز در همایش یادواره شهدای مدافع حرم در محل مصلی تهران اظهار کرد: از طرف نیروی هوا و فضا به شما قول شرف می‌دهم که آنچه مقام معظم رهبری فرمودند که دوران بزن و در رو تمام شده در عمل ثابت خواهد شد و نشان می‌دهیم این کشور صاحب دارد. از سه هزار و 700 نقطه پدافند هوایی این کشور قتلگاه دشمنان خواهد بود.

وی ادامه داد: کسانی که فکر می‌کنند می‌توانند به این کشور چشم داشته باشند، بدانند پا گذاشتن از طریق دریا، هوا و زمین به این کشور مساوی با مرگ قطعی آنها خواهد بود. پدافند هوایی خط مقدم دفاع از حیثیت، موجودیت و آبروی کل کشور است و ما در کنار ارتش، سپاه، بسیج و ناجا به ملت غیور عرض می‌کنیم که وظیفه حراست از دستاوردهای کشور را به خوبی انجام خواهیم داد.

اسماعیلی با اشاره به شهدای مدافع حرم یادآور شد: بسیاری از این شهدا زمان انقلاب یا کودک بودند یا نبوده‌اند و حتی امام را ندیده‌اند اما ثابت کرده‌اند که در جمهوری اسلامی هر لحظه هیهات من‌الذله وجود دارد. ریشه ما ریشه خون شهدای ما است و شهدا برای یک قشر خاص نیستند. شهدا ثابت کردند که کربلایی بودن محدود به زمان و مکان نیست.

فرمانده قرارگاه پدافند خاتم الانبیا در پایان گفت: متاسفانه زلزله‌ای در کشور به وقوع پیوست که از آن تاسف خوردیم وهموطنان در سوگ و ماتم نشستند اما این غم با شهد حضور مقام معظم رهبری در آنجا شیرین شد. ما این فرموده رهبری را که دوران بزن و در رو تمام شده را ثابت کردیم و می‌کنیم و این پیروزی اخیر مقاومت هم از شهد شهادت شهدا است.

با تمام توان قدرت دفاعی‌مان را تقویت خواهیم کرد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح هم در این مراسم تاکید کرد که ایران در ادامه راه با تمام توان، قدرت دفاعی خود را تقویت و حرکت دشمنان را رصد و پایش خواهد کرد.

امیر حاتمی گفت: ما نظامی‌ها وقتی یک عملیاتی به اتمام و پیروزی می‌رسد این نگاه را داریم که این یک مرحله بوده و تا دشمن هست سایر مراحل ادامه دارد و باید به کار، تلاش و جهاد ادامه داد.

وی افزود: ما تحلیل کاری که انجام دادیم را شروع می‌کنیم تا ببینیم عبرت‌ها و آموزه‌های آن چه بوده است؛ چرا که ما در منطقه‌ای قرار داریم که به دلیل شرایط جغرافیایی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی هر روز با توطئه دشمنان مواجه است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: ایجاد داعش اولین توطئه آنها نبوده و آخرین آن هم نیست و وقتی حدود شش سال پیش گفته می‌شد که آنها کسانی هستند که با حکومت مقابله می‌کنند و آمریکا و اسرائیل تلاش می‌کردند که این گروه تکفیری را گروه مبارز جا بزنند. در آن فضای ابهام‌آلود باور آن سخت بود اما حالا این موضوع کاملا مشخص شده و ما توانستیم داعش را شکست داده و بر آن فائق آییم.

حاتمی همچنین تصریح کرد: نکته دیگر این بود که آنهایی که این توطئه بزرگ را طراحی کرده بودند باور نمی‌کردند که این توطئه کشف شود و محور مقاومت بتواند با سرعت برای مبارزه با آن آماده شده و مقابله کند. آمریکایی‌ها می‌گفتند که این جریان تا حدود 30 و 40 سال طول خواهد کشید و می‌خواستند در این سال‌ها از آن حمایت کنند اما به لطف الهی و برکت خون شهدا و تدابیر داهیانه مقام معظم رهبری، جوانان بسیج شدند و ظرف شش سال طومار این جنایتکاران در هم پیچیده شد.

وی تاکید کرد: آنها غافل بودند که ما مکلف به ادای تکلیف هستیم و نمی‌دانستند چقدر توان داریم. ما هر چه که داریم پای کار آوردیم و چون خداوند می‌تواند هر توطئه‌ و با هر پشتوانه را شکست دهد، شد آنچه امروز می‌بینیم.

حاتمی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: اکنون جمع واحده‌ای وجود دارد و برای همه ملت‌های منطقه روشن شد که راهی جز راه مقاومت شدنی نیست. ما نیز با تمام توان قدرت دفاعی‌مان را تقویت خواهیم کرد و حرکت دشمنان را رصد و پایش می‌کنیم و از توطئه دیگری که بچینند سربلند بیرون خواهیم آمد.

درباره قدرت دفاعی ایران با هیچ کس مذاکره نمی‌کنیم

همچنین بنا بر این گزارش فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیاء (ص) گفت: درباره مبانی و شاکله موجودیت و قدرت دفاعی ایران با هیچ کس مذاکره و معامله نخواهیم کرد.

سردار سرلشکر پاسدار غلامعلی رشید، در بازدید از قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) آمادگی قدرت پدافندی کشور در برابر تهدید متجاوزین را مورد ارزیابی قرار داد و با اشاره به تهدیدات و جنگ آینده اظهار کرد: حمله صدام به ایران در شهریور ماه 1359 با تمرکز بر ضعف‌ها و آسیب‌های ایران انجام گرفت و رژیم بعثی هزینه اشتباه در محاسبات را با شکست در حمله ایران پرداخت.

رشید افزود: هم اکنون شکل‌گیری ائتلاف عربی-صهیونیستی-آمریکایی علیه جمهوری اسلامی ایران به دلیل قدرت و توانمندی ما و حمایت از جبهه مقاومت است.

فرمانده قرارگاه حضرت خاتم الانبیاء (ص) تاکید کرد: نیروهای مسلح در چارچوب تدابیر و فرماندهی معظم کل قوا و دکترین نظامی برآمده از آن، همواره خطر حمله دشمن را جدی ارزیابی کرده و برای هرگونه وضعیت احتمالی، آمادگی دفاعی و قدرت بازدارندگی و تهاجمی خویش را افزایش خواهند داد.

رشید در پایان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران درباره آنچه که مبانی و شاکله موجودیت و قدرت دفاعی کشور و همچنین حمایت از مظلومین را ایجاد کرده، با هیچ کس مذاکره و معامله نخواهد کرد.

29215

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =