جرمی کلارکسون، مجری سابق برنامه تخت‌گاز که هنوز هم چهره جنجالی دنیای خودرو است در مقاله‌ای به‌خودروهای خودران تاخته است.

به گزارش خبرآنلاین، او در نشريه تايمز با اعلام اينكه هنگام رانندگي با يك خودروي خودران نزديك بوده جانش را از دست بدهد، اعلام كرد كه در فاصله ۸۰ كيلومتري سيستم رانندگي خودكار اين خودرو كه نامش فاش نشده 2بار دچار اشتباه‌هاي وحشتناك شده است. شركت‌هاي مختلف فناوري جهان ازجمله تسلاموتورز سال‌هاست در تلاش براي استفاده از خودروهاي خودران در جاده هستند. كلاركسون در مقاله خود تأكيد دارد كه با وجود پيشرفت‌هاي چشمگيري كه در زمينه فناوري خودران خودروها به‌دست آمده اما هنوز فاصله زيادي با امكان استفاده از آنها وجود دارد. براساس قوانين موجود در برخي كشورها امكان استفاده از فناوري خودران وجود دارد اما حتما بايد راننده پشت فرمان باشد.

کلارکسون در مقاله خود نوشت: اگر شما با یک  خودرو خودران بتوانید جاده مرگ در بولیوی را پشت سر بگذارید، من یکی از این اتومبیل ها را خریداری خواهم کرد! شما باید دست های خود را بر روی سینه گذاشته و اجازه دهید این اتومبیل بطور خودکار از یک کامیون در حالیکه یکی از چرخ هایش از ارتفاع 300 متری آویزان است، سبقت بگیرد!

حمله تند  کلارکسون در حالی به خودروهای خودران صورت گرفته که  فیلیپ هموند از نمایندگان ارشد حزب محافظه‌کار انگلیس و وزیر امور خارجه سابق این کشور  اعلام کرده تا چهار سال آینده اتومبیل های بدون راننده وارد خیابان های این کشور خواهند شد. هموند اعتقاد دارد که صنعت اتومبیل های خودران می تواند تا سال 2035 باعث اشتغالزایی حدود 27000 نفر در  انگلیس شود.

۵۴۵۴ 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 735052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
    18 4
    صدر در صد بامقاله جرمی کلارکسون موافقم .........................
  • هاشم IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
    0 1
    ایشان جاسوس ام آی 6 و فردی معلوم الحال است.