معاون وزیر علوم: فعالیت سیاسی دانشجویان در دولت یازدهم آزاد شد

ایرنا نوشت : معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس امور دانشجویان گفت: طی چهار سال گذشته فضا برای فعالیت سیاسی دانشجویان آزاد شد و تک صدایی شکل گرفته در دولت قبل برطرف شد.

مجتبی صدیقی در جشن روز دانشجو در دانشگاه شهرکرد افزود: با وجودی که فضا برای فعالیت سیاسی دانشجویان آزاد شد، اما مشارکت دانشجویان در این حوزه کم رنگ است و افرادی که تشکل های سیاسی را همراهی می کنند، زیاد نیست.
وی با بیان اینکه کار سیاسی کردن هزینه های خاص خود را دارد، گفت: تلاش ما بر این است تا دانشجویی به واسطه فعالیت سیاسی در دانشگاه ها کمیته انضباطی نشود.
صدیقی ادامه داد: در دولت تدبیر و امید در شورای مرکزی انضباطی، پرونده سیاسی نداشتیم و دانشجویی به خاطر فعالیت سیاسی مورد تنبیه و مجازات قرار نگرفته است.
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس امور دانشجویان خاطرنشان کرد: با وجود این فضای باز همچنان اقبال زیادی از سوی دانشجویان در حوزه سیاسی دیده نمی شود.
صدیقی با بیان اینکه فعالیت های دانشجویی در حوزه فرهنگی در شرایط بهتری قرار دارد، افزود: در حوزه فعالیت های فرهنگی و صنفی، تحرکات بهتری دیده شده و امید است تا در این حوزه هم شاهد فعالیت پررنگ تر دانشجویان باشیم.
وی، فرد گرایی را از آفت های فضای دانشگاهی کشور دانست و گفت: هنوز شاهد فردگرایی و عدم توجه به کار جمعی در دانشگاه ها هستیم که این مساله باید اصلاح شود.
صدیقی با بیان اینکه کمتر از 25 درصد دانشجویان در انتخابات شوراهای صنفی مشارکت می کنند، اظهار کرد: دانشگاه بهترین مکان برای تمرین کارهای دسته جمعی است و ضروری است تا در حوزه انتخابات دانشجویی فعالیت بیشتری شکل بگیرد.
وی با بیان اینکه در سالهای گذشته کار فکری و مطالعاتی در تشکل ها بیشتر بود، تاکید کرد: فضای مجازی یکی از مهمترین معضلاتی است که سبب شده دانشجوی امروزی کمتر به سمت کار فکری و مطالعاتی هدایت شود.
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، توقف توسعه فضاهای آموزش عالی در کشور را از مهمترین اقدامات دولت تدبیر و امید دانست و گفت: در سالهای گذشته شاهد توسعه بی رویه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی بدون توجه به امکانات و تجهیزات بودیم از همین رو در دولت تدبیر و امید بنا نداریم دانشگاهی اضافه کنیم، مگر اینکه امکانات و ضروریات آن را نیز فراهم کنیم.
صدیقی تهیه و تصویب طرح آمایش آموزش عالی را از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، در این نشست نمایندگان تشکل های سیاسی، فرهنگی و صنفی مشکلات و مطالبات خود را در حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس امور دانشجویان مطرح کردند.
دانشگاه شهرکرد بیش از 8 هزار دانشجو دارد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =