نمایندگان فستیوال موسیقی معاصر در جشنواره موسیقی فجر

گروه نیلپر (نوید گوهری) و آنسامبل پرکاشن تهران، نمایندگان فستیوال موسیقی معاصر تهران هستند که امروز و فردا، 27 و 28 دی در جشنواره موسیقی فجر روی صحنه می‌روند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یکی از اهداف جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر به گفته مدیر آن حمیدرضا نوربخش، دعوت از نمایندگان و برگزیدگان سایر جشنواره‌های موسیقی ایران در طول سال است تا این رویداد هنری به جشنواره‌ جشنواره‌ها تبدیل شود.

بر همین اساس، ارکستر نیلپر (نوید گوهری) و آنسامبل پرکاشن تهران، نمایندگان فستیوال بین‌المللی موسیقی معاصر تهران هستند که به سی‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر دعوت شده‌اند.

نخستین دوره از فستیوال بین‌المللی موسیقی معاصر تهران با حضور نوید گوهری (مدیر هنری) و احسان تارخ (مدیر اجرایی) از سوم تا دهم اردیبهشت سال جاری برگزار شد و 32 گروه از ایران و شش کشور خارجی (لهستان، بلژیک، رومانی، سوئیس، اتریش و گرجستان) در آن به اجرای برنامه پرداختند.

ارکستر نیلپر (نوید گوهری) امروز دوشنبه 27 دی در تالار وحدت و آنسامبل پرکاشن تهران فردا سه‌شنبه 28 دی در سالن رودکی روی صحنه خواهند رفت.

احسان تارخ، مدیر اجرایی فستیوال بین‌المللی موسیقی معاصر تهران در مورد برنامه‌ای که آنسامبل پرکاشن تهران روی صحنه خواهد برد، گفت: «این گروه متشکل از هشت نوازنده سازهای کوبه‌ای است که قطعاتی از آهنگ‌های ایرانی و بین‌الملل را اجرا می‌کنند. قطعات ایرانی از ساخته‌های آرمین خیردان، میلاد عمرانلو و عرفان فرشی‌زاده و قطعات بین‌الملل از موسیقی لهستان است.»

مدیر اجرایی فستیوال بین‌المللی موسیقی معاصر تهران با اشاره به حضور نمایندگان این فستیوال در جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر افزود: «ممکن است فستیوال ما به دلیل ژانر موسیقایی‌اش مورد پسند مخاطب عام نباشد و رویدادی هم چون جشنواره فجر که مورد توجه مردم و رسانه‌ها است، می‌تواند امکان خوبی برای دیده شدن هنرمندان این ژانر موسیقی فراهم کند.»

آنسامبل پرکاشن تهران، فردا سه‌شنبه 28 دی ساعت 18:30 در سالن رودکی و در قالب جشنواره موسیقی فجر روی صحنه می‌رود.

سی‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر از 24 دی تا اول بهمن به ریاست حمیدرضا نوربخش در حال برگزاری است.

57242

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 624233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =