با برگزاری انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری آمریکا در ایالت ایندیانا، تا اندازه زیادی تکلیف نامزدهایی نهایی دو حزب روشن شد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از سی ان ان، با برگزاری انتخابات مقدماتی در ایالت ایندیانا برای دو حزب جمهوری خواه و دموکرات، دونالد ترامپ و برنی سندرز توانستند رقبای خود را شکست دهند.

در جبهه جمهوری خواهان با کسب ۵۴ درصد آرا موفق شد ۳۹ دلیگیت را به خود اختصاص دهد، این در حالی است که تد کروز و جان کاسیچ تنها موفق به کسب ۳۳ و ۱۰ درصد آرا شدند.

با اعلام این نتایج تد کروز رسما از ادامه رقابت ها انصراف داد تا دیگر دونالد ترامپ را نامزد نهایی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری امسال آمریکا بدانیم. این در حالیست که کمپین جان کاسیچ با صدور بیانیه ای اعلام کرد نتیجه پرایمری ایندیانا تاثیری در برنامه های این نامزد ندارد و کاسیچ همچنان قصد دارد بعنوان یکی از طرفهای دخیل در انتخاب کاندیدای حزب جمهوریخواه در مجمع ملی حزب حضور داشته باشد.

از آن طرف و در میان دموکرات ها سندرز به پیروزی غیر قابل پیش بینی دست یافت. در حالی که عموم نظرسنجی ها از کار راحت هیلاری در این ایالت حکایت می کرد، سناتور ایالت ورمانت موفق شد در رقابتی نزدیک ۵۳ به ۴۷ درصد وزیر خارجه سابق آمریکا را شکست دهد. اما در تقسیم دلیگیت ها دو طرف مساوی شدند و هر دو ۴۵ دلیگیت به خود اختصاص دادند.

با این وضعیت هیلاری اگر در تمامی انتخابات مقدماتی بعدی ببازد اما فقط 15.5 درصد دلیگیت ها را به دست آورد باز هم نامزد نهایی خواهد بود و اگر ترامپ 35 درصد دلیگیت های باقی مانده را کسب کند، هر دو از سد کنوانسیون خواهند گذشت.

۵۰۵۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 533348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • افسانه عاملی US ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
    39 10
    ایشاالله سنترز رییس جمهور آمریکا شود