معاون ارشاد  لرستان: انقلاب اسلامی ماحصل نه گفتن به "خود باختگی فرهنگی" بود

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در جلسه ی کمیته فرهنگی هنری ستاد دهه ی فجر استان، گفت: انقلاب اسلامی ماحصل ایستادن در برابر شرایط نا مساعد اقتصادی ، اجتماعی ، سیاسی و از همه مهمتر ، حاصل نه گفتن به خود باختگی فرهنگی بود.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، شیرزاد بسطامی در آغاز این جلسه ، گفت : از هزاره اول قبل از میلاد و حکومت آرایایی ها تا زمان شکل گیری انقلاب اسلامی ، حرم قدرت در سرزمین ایران از بالا شکل می گرفت و سلسله ای و شاهی می رفت و سلسله ای و شاهی دیگر می آمد و حتی کسی مثل نادر هم که از طبقات پایین به راس هرم قدرت رسید برای مشروعیت خود دست به دامن این جمله می شود که من فرزند شمشیرم ، نزدیک به چندین سال نوع نگاه به قدرت به همین شکل بود و از سوی دیگر شکست ها و عهد نامه های ننگین زمان قاجار و آشنایی با کشور های اروپایی ، شگفتی بخش اعظمی از جامعه را نسبت به تمدن غرب در پی داشت که ماحصل آن خود باختگی فرهنگی بود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در ادامه تصریح کرد : حتی برخی قلم به دستان ما نگاهشان اینگونه بود که ایرانیان از متوحش ترین مردم عالم اند که نمونه ی آن را در کتاب شراره های استبداد نوشته ی شیخ ابراهیم زنجانی مربوط به عهد قاجار به خوبی مشهود و روشن است.

بسطامی ابراز داشت : همین نوع نگاه در زمان ملی شدن صنعت نفت با این شعار که ما ایرانیان عرضه ی ساختن یک آفتابه را هم نداریم در مقابل استقلال ما قد علم کرده بود.

وی در ادامه با اشاره به این موضوع که انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی بود ، اذعان داشت: با نگاه تحلیلی به شعار های دوران انقلاب که از رهبریت و مردم ساطع می شد به یک فرمول و یک ایده می رسیم که می گوید نه شرقی و نه غربی ، جمهوری اسلامی، فرمولی که استقلال و آزادی ما را در خود باوری فرهنگی و اجتماعی می بیند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان افزود : برونه ی این نوع نگاه فرهنگی ، شهادت ، ایثار و از خود گذشتگی برای دین و ملت بود و شاهد بودیم و بر این باورم که با انقلاب اسلامی هرم قدرت وارونه گشت و از دل مردم و طبقات پایین جامعه سر بر آورد.

بسطامی با تاکید بر اینکه صاحبان اصلی انقلاب اسلامی ، مردم هستند ، گفت: برنامه های سالگرد پیروزی انقالب باید از پشت درهای بسته ادارات بیرون بیاید و در کوچه و خیابان ها جریان پیدا کند.

وی در پایان با اشاره به همزمانی ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با ایا فاطمیه، گفت: برنامه های امسال باید به گونه ای تدوین شود که در آن هم حرمت ایام فاطمیه در نظر گرفته شود و هم حضور مردم را در برنامه های دهه ی فجرلحاظ کنیم.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =