بخش قابل توجهی از صنعتگران توانمند کشور در استان البرز فعالیت دارند

معاون اول رییس جمهور گفت: استان البرز، استانی صنعتی است که به فضل الهی بخش قابل توجهی از صنعتگران توانمند کشور در این استان در حال فعالیت هستند و این استان در بخش کشاورزی خصوصا محصولات باغی از رتبه بالایی برخوردار است.

به گزارش خبر آنلاین ،اسحاق جهانگیری که روز شنبه برای افتتاح چند پروژه عمرانی، تولید و صنعتی همراه جمعی از مسئولان عالی دولت به البرز سفر کرده است، در آیین افتتاح صنایع غذایی آبا طعم پرشین در شهرک صنعتی نظرآباد استان البرز افزود یکی از کارهایی که برای توسعه ایران باید انجام دهیم این است که بخش خصوصی به معنای واقعی میدان دار توسعه باشد.
جهانگیری خاطرنشان کرد باید فضای کشور را به فضایی تبدیل کنیم که هر ایرانی علاقه مند برای سرمایه گذاری در کشور ترغیب شود. البته نه تنها ایرانی علاقه مند بلکه هر خارجی که در منطقه بخواهد سرمایه گذاری کند انتخاب اول آن ایران باشد.
وی با بیان اینکه برخی مسائل کشور را بزرگ جلوه می دهد و اظهار می کنند که قابل حل نیست، تاکید کرد: این مسائل حل شدنی است و مسئولین کشور باید فضا را امن کنند تا سرمایه گذار بتواند سرمایه گذاری کرده و این فرهنگ باید در کشور شکل بگیرد.
معاون اول رییس جمهوری گفت: سرمایه گذار باید بتواند با دنیا کار کند و تکنولوژی و منابع مالی وارد کند و این ها یک سری سیاست گذاری ها می خواهد تا شرایط توسعه ای کشور را فراهم کند و انشالله این اتفاق خواهد افتاد و سیاست ها را باید اصلاح کنیم و متناسب با پیشرفت کشور حرکت کنیم.
جهانگیری افزود: مجلس، دولت و قوه قضاییه باید دست به دست هم دهند تا کشور را به پیشرفت برسانند.
معاون اول رییس جمهوری اظهار کرد: استان البرز، استانی صنعتی است که به فضل الهی بخش قابل توجهی از صنعتگران توانمند کشور در این استان در حال فعالیت هستند و این استان در بخش کشاورزی خصوصا محصولات باغی از رتبه بالایی برخوردار است.
جهانگیری گفت: نزدیکی استان البرز به تهران به معنای این است که منطقه جمعیتی بزرگی در این دو استان قرار دارد که جمعیتی حدود 15 میلیون نفر ساکن هستند که از جمعیت خیلی از کشورهای دنیا بیشتر است و مسائل مشترکی دارند که باید به صورت مشترک به آن ها پرداخته شود.
وی افزود: آنچه مهم است این است که باید به دنبال توسعه ایران باشیم و به ایران توسعه یافته، پیشرفته و مدرن فکر کنیم و فکر می کنیم وظیفه هر نیروی علاقه مند به نظام و کشور است که تلاش کند فرزند این کشور آینده خوبی داشته باشند.
جهانگیری با بیان اینکه واحدی که امروز به بهره برداری رسید، چه مقدار از این واحد ها با سرمایه گذاری دولت می تواند راه اندازی کرد، گفت: آیا با ایجاد 100 نمونه از این واحدها مشکل اشتغال کشور حل می شود یا اینکه باید زمینه ای فراهم کنیم تا شاهد سرمایه گذار در کشور باشیم و سرمایه گذار بداند که منابع خود را می تواند سرمایه گذاری کند.
وی ادامه داد: صنایع غذایی همواره صد در صد در اختیار بخش خصوصی بوده و بر مبنای رقابت شکل گرفته است و وقتی رقابتی شد می داند که چگونه خود را اداره کند و در تعامل با بازار بین الملل و حساسیت های داخلی خود را هدایت کند.
در پایان این مراسم پروانه این صنایع غذایی توسط معاون اول رییس جمهوری به سرمایه گذار این صنایع غذا اهدا شد.
معاون اول رییس جمهوری با اشاره قرار گرفتن در ماه بهمن ادامه داد: این ماه، ماه پیروزی و به اثبات رسیدن قدرت ملت ایران در استقرار انقلاب اسلامی است.
جهانگیری در بدو ورود به استان البرز از پروژه ملی احداث ادامه بزرگراه همت بازدید کرد و در جریان پیشرفت این پروژه قرار گرفت.
افتتاح واحد تولیدی با 10 خط مدرن تولید فرآورده های غذایی و حجیم شده در شهرک صنعتی البرز با ایجاد 1500 شغل جدید از پروژه هایی بود که با حضور جهانگیری به بهره برداری رسید.
معاون اول رییس جمهور در ادامه این سفر اکنون به شهرک صنعتی بهارستان کرج رفته تا چند پروژه تولیدی را در این شهرک صنعتی به بهره برداری برساند.
جهانگیری که ریاست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را نیز بر عهده دارد، عصر امروز همچنین در نشست شورای اداری استان البرز با رویکرد اقتصاد مقاومتی حضور می یابد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =