ایسنا نوشت:

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره خودسوزی اخیر یک صنعتگر ایلامی در مقابل بانک صنعت‌ومعدن توضیحاتی داد.

محمدرضا نعمت‌زاده در گفت‌و‌گو با «اقتصادنیوز» گفت: این فرد یکی از صنعتگران استان ایلام بود که درخواست تسهیلات سرمایه در گردش از یکی از بانک‌ها را داشت.
او ادامه داد: بانک عامل، سال قبل نیمی از تسهیلات را ارائه کرده، چرا که روش بانک‌ها این است که به یک‌باره پول را پرداخت نکنند. بسیار اتفاق افتاده است که فردی تسهیلاتی را دریافت کرده ولی در جای دیگر خرج کرده و همین موضوع باعث شده که بانک‌ها با احتیاط بشتری اقدام به پرداخت تسهیلات کنند.
نعمت‌زاده با بیان اینکه این فرد در وصیت‌نامه خود اعلام کرده است که دو نفر از کارمندان بانکی از او حق حساب خواسته‌اند، گفت: نمی‌دانم راست است یا نه ولی سریعا به مدیرعامل بانک صنعت‌و‌معدن نامه زده‌ام که به این موضوع رسیدگی کند. در حال حاضر گروه ویژه‌ای برای رسیدگی به این موضوع تشکیل شده است تا با آنها برخورد قانونی شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه من دستور موکد برای رسیدگی به این موضوع را داده‌ام، گفت: بر اساس بررسی‌های انجام‌شده پسر این شخص نیز چند سال قبل اقدام به خودکشی کرده که چرایی آن را نمی‌دانم.
او با تاکید بر اینکه این اقدام به این معنی نیست که اینقدرها وضع صنعت خراب است که کسی بخواهد به خاطر آن خودسوزی کند، گفت: بله، وضع صنعت مطلوب نیست و بسیاری از صنایع از سوی بانک‌ها توقیف و تملک شده‌اند اما صنعت در کشور در شرایطی هم به سر نمی‌برد که فردی به خاطر آن خودسوزی کند.
پنجشنبه ۱۶ مرداد مردی که مدیرعامل کارخانه پروفیل زاگراس بود در محل ساختمان مرکزی بانک صنعت و معدن واقع در منطقه پارک‌وی تهران اقدام به خودسوزی کرد. این فرد که به بیمارستان سوانح سوختگی منتقل شده بود روز دوشنبه ۱۹ مرداد بر اثر شدت جراحات ناشی از سوختگی درگذشت.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
    192 2
    آقای وزیر شک نکن که فرد متوفی راست گفته است. اکنون هرجا پول خرج نکنی کارت راه نمی افته باور ندارید یه نظرسنجی بکنید ببینید نتیجه چه میشود؟ و مردم و صنعت گران در این خصوص چه نظری دارند.
  • بی نام A1 ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
    122 9
    خدا ايشان را رحمت كند.
    • بی نام A1 ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
      5 0
      الان منفی دادین یعنی چی
  • علی IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
    140 1
    آقای نعمت زاده با تمام احترامی که برای شما قائلم باید عرض کنم نیازی به بررسی اینکه کارکنان آن بخش رشوه می خواستند، وجود ندارد زیرا رشوه در ساز و کار اداری کنونی تبدیل به روندی طبیعی شده است. حتی برای کارهای به مراتب ساده تر. پس به نظر من بهتر است به جای بررسی صحت این مطلب، موضوع دلایل افزایش سطح فساد اداری را در دستور کار قرار دهید و مصررانه خواهشمندم راهکارهای کاربردی ارائه شود. به امید خبرهای خوش
  • مهدی IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
    5 1
    یک ماه قبل در یک اداره ای کارم گیر بود که البته کاملا هم قانونی بود . خلاصه با کلی پرس و جو متوجه شدیم کارمند شیرینی می خواهد . من هم پول را دادم و در اقدامی شجاعانه از این صحنه فیلم هم گرفتم و کارمند را تهدید کردم که این فیلم را در فضای مجازی پخش خواهم کرد و به صدا و سیما خواهم داد خلاصه بعد از اینکه کارمند فوق کار من را در سریعترین زمان ممکن راه انداخت .فیلم را به مسئول حراست اداره که ز قضا از دوستانم بود دادم و خودم هم پیگیر شدم و اخیرا متوجه شدم که کارمند مورد نظر را توبیخ کتبی کرده اند و به یک رتبه پایین تر فرستاده اند . متاسفانه مردم نمی دانند که اگر رشوه بدهند و بعد بروند و شکایت کنند هیچ احدالناسی نمی تواند انها را متهم کند که شما چرا رشوه داده اید ؟
    • بی نام IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
      3 0
      رشوه دادن خودش جرمه.
  • بی نام IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
    4 6
    همکاران ما برای صنعت این مملکت کم زحمت نکشیدند که به راحتی همه رو به رشوه خواری متهمشون میکنید. شاید خودتون اینطورید که اگه روزانه میلیاردها تومن پول با مجوز شما به صنعت این مملکت تزریق بشه حتما بخشی از اون رو حق خودتون بدونید. از طرف همکارانم و خودم از حرفی که زدید نمیگذرم و حساب اون رو به قیامت موکول میکنم. ضمنا بدونید که " الراشی والمرتشی کلاهما فی النار" رشوه دهنده و رشوه گیرنده هر دو در آتشند. سعی کنید برای پیشبرد کاراتون رشوه ندید و بقیه رو هم به رشوه گیری و رشوه دادن متهم نکنید.
  • بی نام A1 ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    10 0
    اقای وزیر گزارشی که داده مثل گزارش سقوط هواپیماست که نهایتا خلبان مقصر است توجیهات ایشان یک بانکها تسهیلات را مرحله ای میدهند برادر گلم این موضوع در مورد تسهیلات مشارکت مدنی است در مورد تامین سرمایه گردش با توجه به اینکه زمان تولید کوتاه مدت است تسهیلات سریع پرداخت میشود و برای همین سررسید این تسهیلات شش ماه معمولا است خودتان میگوید بخشی از ان را سال قبل گرفته پنج ماه هم از سال گذشته وای به تولید وتولید کننده دوما فرزند ایشان قبلا خودکشی کرده یعنی چه این شده سوزه مثلا میخواهید خدای ناکرده در ذهن خوانندگان چه چیزی را تداعی کند برادر بررسی کن مدیر عاملی که گذاشتی اصلا بانکی است سابقه بانکی دارد شما هم به نظر راه قبلی ها را دارید میروید
  • بی نام IR ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    1 0
    البته پارسال هم تو شیراز یک نفر پیمانکار جلوی نوسازی مدارس استان خودسوزی کرد و بطرف داخل ساختمان راه افتاد و متاسفانه در جایی منعکس نشد و البته تا چند روز بوی سوختگی تو ساختمان پیچید