«خبرجنوب» نوشت: میانگین عمر ساختمان ها در دنیا بیش از 100 سال است که این میزان در ایران کمتر است.

مدير كنترل و نظارت ساختمان شهرداري شيراز با بيان اين مطلب گفت: وضعيت ساختمانهاي شهر شيراز نسبت به ديگر كلانشهرها بسيار بهتر است و اين به دليل كيفيت خدمات مهندسي و نيز نظارتی بر ساخت و ساز است چرا كه مهندسين شيراز جزو بهترين مهندسين كشور هستند و شيراز به عنوان قطب مهندسي كشور مطرح است.
نجيمي افزود: البته در كنار بازرسي و نظارت گاه و بي گاه سازمان نظام مهندسي ساختمان در ساخت و سازها شهرداري شيراز از ابتدا تا انتها به صورت كامل بر روند اجراي ساختمان ها نظارت دارد و به همين دليل كيفيت ساخت و ساز در شيراز وضعيت بهتري دارد.
وي تصريح كرد: از سوي ديگر با توجه به فعاليت سازمان نظام مهندسي از سال 74 ديگر كمتر شاهد ساخت و سازهاي بي كيفيت بوديم و كيفيت ساخت و ساز از آن سال تا كنون بسيار بهتر شده است اما اصليترين نگراني ما در بروز حوادثي مانند زلزله بافت هاي تاريخي و فرسوده است.
نجيمي در خصوص عمر استاندارد ساختمان ها اظهارداشت: در دنيا عمر ساختمانهايي كه بر اساس ضوابط ساخته شده اند بيش از 100 سال می باشد كه البته اين میزان در كشور ما كمتر است اما نميتوان به طور مشخص گفت كه عمر ساختمان ها در كشور ما چند سال است.
وي تصريح كرد: البته عمر ساختمان بسته به كيفيت ساخت و ساز آن است كه در اين رابطه طي سال هاي اخير پيشرفت هاي خوبي در اين زمينه داشتيم و حتي امروز ما در خصوص مباحث سازه اي نيز كارگروهي از اساتید مجرب شهر را در شهرداري تشكيل داده ايم كه از سال 91 آن ها 10 دستورالعمل تخصصي براي اجراي ساختمان هاي فلزي و بتني ارايه كرده اند كه همين موارد شيراز را در حوزه ساخت و ساز از ديگر شهرها جدا مي كند.
مدير كنترل و نظارت ساختمان شهرداري شيراز گفت: شيراز در اجراي قوانين و مقررات ملي صنعت ساختمان هم پيشرو است اين در حالي است كه با اجرايي شدن دستورالعمل ساختمان هاي ممتاز مدت هاست به تعدادي از ساختمان هاي شهر كه با كيفيتي بسيار بهتر و حفظ تمامي دستورالعمل ها ساخته شده اند نشاني به عنوان نشان ممتاز داده مي شود كه هم اكنون نيز درخواست هاي زيادي براي دريافت اين نشان از جانب سازندگان داريم.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 735766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =