با تغییر در شهرداران مناطق، ساماندهی فضاهای بی‌دفاع شهری در شمال تهران هم در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شهرداری منطقه 3 تهران می گوید ساماندهی فضاهای بی دفاع شهری را در دستور کار خود قرار داده و توانسته با تامین روشنایی فضاهای زیادی، از آسیب خیز بودن این فضاها بکاهد.
فضاهای بی دفاع شهری به فضاهایی مانند دیوارهای نیمه مخروبه، ساختمان های متروکه قدیمی واقع در بافت های فرسوده، پل های عابر پیاده که دید کافی نداشته باشند، فضاهای ایجاد شده ناشی از عملیات ناتمام عمران شهری و ساخت و سازهای مسکونی نیمه کاره، دالان ها و معابر در زیرگذر بزرگراه ها، کانال های عبور آب و مادی ها، بوستان های فاقد نور مناسب، پارکینگ های بزرگ، زیر پل های عریض، کنج ها و عقب نشینی ها گفته می شود که امکان وقوع جرم در آنها زیاد است و با اقداماتی مانند تامین نور و دید کافی عمومی روی این فضاها، امکان آسیب خیز بودن آن کاهش پیدا می کند.
در این راستا شهرداری منطقه 3 تهران اعلام کرد به منظور افزایش امنیت تردد شهروندان و همچنین زیبایی نمای شهری فضاهای بی دفاع و پر خطر شهری از سوی شهرداری ساماندهی شد. در این اقدام، قطعات جنگلکاری، فضای سبز و فضاهایی که به دلیل نبود روشنایی کافی برای شهروندان و عابران خطر ساز بودند با نصب پروژکتور و پایه چراغ بهسازی شدند.
جنگلکاری بوستان اقاقیا، پلکان بزرگراه شهید صدر و تقاطع شهید همت - ولی عصر، جنگلکاری بوستان مطلبی و قطعات فضای سبز واقع در خیابان مطهری، خیابان رویا و درب دوم ستار کشانی و مسجد ستار کشانی از جمله اماکنی است که روشنایی آنها تامین و برای شهروندان ایمن شدند.
46231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =