کاربران نظر دادند/دخالت بانک مرکزی مانع رشد قیمت ها شد

ارزپاشی در بازار؛این فصل الخطاب نظراتی است که کاربران در پاسخ به این سئوال اعلام کردند. مهم‌ترین دلایل بی‌تفاوتی بازار در برابر اتفاقات سیاسی اخیر چه بود؟

به گزارش خبرآنلاین، قیمت دلار امروز در حالی به چهار هزار و نه تومان رسیده است که انتظار می رفت پس از سخنان ترامپ بازار روندی افزایشی را تجربه کند. با این حال طی چهار روز گذشته قیمت ها در بازار ارز افزایش چندانی را تجربه نکرد و نوسانات در حدی بود که کارشناسان تاکید کردند قیمت دلار روندی با ثبات را داراست و جو روانی این بار بر بازار موثر نیفتاد.

خبرآنلاین با طرح این سئوال که :« به نظر شما مهم‌ترین دلایل بی‌تفاوتی بازار در برابر اتفاقات سیاسی اخیر چه بود؟» نظرکاربران را جویا شده است:

یکی از کاربران نیز در همین رابطه نوشته است:« دخالت حاکمیتی دولت در بازار ارز. با این حال برخی کاربران نیز نظر متفاوتی داشتند و معتقد بودند پیش از سخنرانی ترامپ بازار ارز با افزایش قیمتی مواجه شده بود و دیگر کششی برای رشد بهای دلار در بازار وجود نداشت.»

کاربری دیگر در این زمینه گفته است:« والا همچین بی اعتنا هم نیست.بلکه یه وری بی اعتنا هستش. اون موقع که برجام تصویب شد هیچ اعتنایی بازار ارز به این موضوع نداشت و این کاملا درست هست ولی از اون سمت بوی به هم خوردن برجام اومد دلار از 3800 پرید رو 4050 تومن. حالا هی توی سایت ها می نویسند بی اعتنایی و از این صحبت ها هدف چیز دیگری هست.»

برخی نیز بازه زمانی تاثیرگذاری اتفاقات بر نرخ دلار را گسترده تر از چهار روز اخیر در نظر گرفته و نوشته اند:« اقتصادی نمونده برای کشور که بخواهد تاثیر بزاره پول ملی کم ارزش ترین در دنیا.»

کاربری به نام نوری نظرداده: « دلار 7 تومن در یک بازه زمانی 40 ساله شده بالای 4000 تومن بازم می گویید بی اعتنایی بازار.»

یکی دیگر از کاربران نیز نوشته است: « دلار بالای ۴ هزار تومان خیلی رقم بالایی است و باید بانک مرکزی جلوی این افزایش قیمت را بگیرد؟»

در این زمینه کاربر دیگری تاکید کرده است: « گرچه به نظر من قیمت ارز هنوز واقعی نیست و توسط بانک مرکزی کنترل می شود، اما دوره نوسانات شدید را پشت سر گذاشته و آنطور که در زمان احمدی نژاد عده ای این بازار را به نفع خویش کنترل می کردند نیست و بانک مرکزی دست بالا را دارد.البته گاهی هم فکر می کنم که بانک مرکزی به شکلی هوشمندانه از اتفاقات سیاسی برای تعدیل تدریجی نرخ ارز استفاده می کند و در حالیکه آنرا به تدریج به نرخ واقعی نزدیک می کند اما گناهش را به گردن دلالان ارز می اندازد.»

جعفر نیز در مطلبی کنایه آمیز نوشته است: «نگران نباشید جوجه را آخر پاییز می شمارند دفعه قبل هم از همین موقع ها شروع شد تا آخر پاییز سه برابر شد.»

 

35223

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =