جلسه شورای پدافند غیرعامل سلطانیه در محل فرمانداری با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین؛ در این جلسه پرویز خالقی به عنوان فرماندار و رئیس جلسه، ضمن اشاره به ماهیت ذاتی پدافند غیر عامل و تعاریف مربوط به مبانی این امر خطیر، کلیت آن را عمدتاً مبتنی بر اعمال و اجرای امور غیر نظامی در برابر آفندهای نظامی برشمرده و با فرابخشی خواندن آن، لازمه دستیابی به اهداف متعارف در این حوزه را یک همکاری و تعامل همه جانبه بین دستگاهها و ارگانها برشمرد.
وی به گستردگی و وسعت مباحث و امور مربوط به پدافند غیر عامل در دو وهله تئوری و اجرا اشاره داشته و افزود: با اتصال به رویکردهای خلاق آمیز و مبتکرانه می توان به نتایج مطلوبی در چنین زمینه هایی دست یافت و در این خصوص تاکید ساخت: بایستی از امتداد امور عادی و همیشگی که توان پیشبرندگی آنچنانی را در خود ندارند پرهیز نمود.
این مسئول همچنین نقش عامه مردم را در تحقق مفاد سیاستهای حوزه پدافند غیر عامل ضروری و کارساز برخوانده و تاکید نمود: در راستای کسب دستاوردهای تاثیرگذار بایستی از ظرفیت اتاق های فکر، شرکت های دانش بنیان کمال بهره را برده و از هیچ اقدام و توجهی دریغ ننمود.
رئیس جلسه از جمله راهکارهای موثر در حوزه پدافند غیر عامل، توجه ویژه به نحوه ساخت و ایمن سازی مضاعف ابنیه و سازه های خاص نظیر مخازن سوخت، بیمارستانها، مخازن و منابع آبی، مقرّهای نظامی و انتظامی و ... خاطر نشان ساخته و همچنین نسبت به رعایت اصولی همچون اختفا، استتار، فریب و ... تاکید نمود.
وی ضمن درخواست از متولیان حوزه پدافند غیر عامل در سطح استان، مبنی بر اتخاذ تدابیر لازم درجهت اعمال نظارت های مکفی بر چگونگی ساخت و سازها و ارائه مجوزهای مقتضی که بایستی از منظر سیاستهای مربوط به پدافند غیر عامل مراعات گردد، از آنان خواست تا نسبت به برگزاری دوره های آموزشی ویژه اعضای شورای اداری، اعضای شورای پدافند غیر عامل، دهیاران، روسای شوراهای اسلامی و نیز سایر جوامع هدف در سطح شهرستان سلطانیه، توجه ویژه ای داشته باشند.
خالقی ضمن اتکا به تاریخچه وجودی پدافند غیر عامل، آن را مربوط به تنها عصر حاضر و یا صرفاً ویژه کشور جمهوری اسلامی ایران برنخوانده و گفت: وجود بناهایی نظیر قلعه، دژ، برج، دیوارهای مستحکم و ... که از اعصار قدیم برجای مانده اند، نشانگر آن است که از ادوار گذشته نیز انسانها در چالش چگونگی حفاظت از حوزه قلمرو زندگی و حکمرانی خود بوده اند.
این مسئول افزود: رخداد حوادث تاریخی در صدر اسلام نظیر نحوه ایستادگی سپاهیان اسلام در جنگ احزاب که به طریق حفر خندق ها و به منظور مهار دشمنان ثبت در تاریخ شده است، گواه بر تاکید گزاره های دینی نسبت به این مقوله مهم است.
فرماندار سلطانیه اضافه کرد: سیاست های اقتصاد مقاومتی که تماماً مورد تاکید شخص مقام معظم رهبری می باشد، عمدتاً قادرند تا نقش بسزا در حوزه عملی سازی رویکردهای پدافند غیر عامل ایفا نمایند و ضمن بخش بندی مفاهیم مربوط به پدافند غیر عامل، به زمینه هایی چون زیست محیطی، سایبری، مدارس از مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری خواست تا مدیران و مسئولان شهرستان سلطانیه را به طریق ابلاغ دستورالعمل های مربوطه آگاهی بخشند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 720407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =