برای رونق تولید در استان کمر همت ببندیم/سیناژن افتخار ملی در منطقه است

نماینده عالی دولت در استان گفت: ایجاد ۴۵ هزار فرصت شغلی تعهد استان است و به این جهت نیز باید کمر همت ببندیم تا تولید رونق پیدا کند.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز،"دکترمحمدعلی نجفی"عصر دوشنبه در جلسه "کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولیدی استان" که در شرکت تحقیقاتی دارویی سیناژن که در شهرک صنعتی سیمین دشت فردیس برگزار شد،گفت: همه باید برای حمایت از تولید تلاش کنند.
وی افزود: جان خود را باید بگذاریم تا تولید احیا شود و همچنین کمر همت را برای رفع موانع تولید باید ببندیم.
دکتر نجفی گفت : سیناژن افتخار ملی و منطقه ای است که موفق به فتح برندهای جهانی شده است و تولید و تکنولوژی و دانش فنی را در این مجموعه می بینیم.
وی با اشاره به جلوگیری از هزینه واردات با تولیدات این واحد تولیدی بیان کرد: پوشش 145 هزار بیمار سرطانی با تولیدات این شرکت دارویی افتخار آفرین برای استان است.
وی افزود: ایجاد اشتغال و 526 میلیون دلار صرفه جویی ارزی ماحصل تلاش های این واحد تولیدی _ دارویی بوده است که قابل تقدیر می باشد.
استاندار البرز گفت: تلاش می کنیم موانع بسیاری که هنوز وجود دارد با همتی کلان برطرف شود.
وی اختصاص تسهیلات بانکی با نرخ سود پایین را یکی از راهکارها برای رفع بخشی از موانع تولید ذکر کرد.
استاندار البرز گفت: با شرایطی که نرخ سود بانکی تا 28 درصد هم می رسد باید قدر تولیدکنندگان را هم بدانیم.
وی تصریح کرد: توافقات برجام سبب ساز گشایش مراودات تجاری و اقتصادی با کشورهای اروپایی شده است که باید از این فرصت نهایت استفاده را برد.
استاندار البرز گفت: تمامی نیازهای تولیدکنندگان استان که در داخل امکان برطرف شدن آن وجود دارد باید برطرف شود.
دکتر نجفی بیان کرد: برنامه ایجاد 45 هزار فرصت شغلی در استان را در دستور کار داریم و باید مدیران شرایطی فراهم کنند که شاهد توسعه استان در تمامی بخش ها باشیم.
واردات اقلام داروهای مشابه، رفع موانع تامین منابع آبیاز جمله دغدغه های طرح شده در این جلسه بشمار می رفت.
البرز رتبه دوم از حیث تعداد، واحدهای دارویی را در کشور دارا می باشد.
شرکت تولیدی تحقیقاتی سیناژن
شرکت تولیدی تحقیقاتی سیناژن با تولید داروی اینترفرون بتا برای اولین بار در سال 85 وارد عرصه تولید شد و اکنون با مجموع 7 شرکت و تولید بیش از 17 قلم دارو توانسته علاوه بر صرفه جویی ارزی در کشور، به لحاظ کیفیت و مرغوبیت در ردیف داروهای مشابه خارجی قرار گرفته و با قیمت پایین تر در عرصه بازار بین المللی دارو با آنها رقابت کند.
شرکت سیناژن سال گذشته ۴۰ میلیون یورو صادرات دارو به کشورهای روسیه، قزاقستان، سوریه، مالزی، ترکیه، ارمنستان، لبنان و آذربایجان داشته است.
داروهای سینورا، سینوپار، سیناتروپین و سینال اف نسل داروهای با تکنولوژی بالا و در دسته داروهای مونوکلونال آنتی بادی از جمله تولیدات این واحد دارویی بشمار می رود که برای درمان بیماری های خود ایمنی، پوکی استخوان، هورمن رشد و نازایی مورد استفاده قرار می گیرد.
شرکت سیناژن با ایجاد شغل برای مجموعه ای از جوانان و متخصصین برتر، ضمن تأمین نیازهای دارویی داخل ، بطور میانگین سالانه بیش از 300میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور به همراه داشته است.
چندی پیش داروی "سینورا" با نمونه خارجی Adalimumab" "، توسط وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی کشور رونمایی شد، این دارو سالانه با صرف هزینه ای بالغ بر 15 میلیارد دلار در ردیف پرفروش ترین داروی دنیا قرار دارد.
تولید این دارو توسط سیناژن علاوه بر تسهیل در دسترسی مردم با قیمت پایین تر، برای کشور نیز صرفه جویی ارزی به همراه دارد.
گفتنی است در این بازدید، مشاور استاندار و سرپرست دفتر و روابط عمومی، مدیرکل امور اقتصادی، مدیرعامل شرکت دارویی سیناژن، جمعی از کارشناسان حوزه برنامه ریزی و اقتصاد استانداری البرز، مدیران سازمان صنعت و معدن و تجارت استان البرز و رئیس شهرک صنعتی سیمین دشت، استاندار البرز را همراهی کرده و از بخشهای مختلف شرکت دارویی سیناژن بازدید به عمل آوردند.
از دغدغه تولید و اشتغال در استان غافل نشویم/سیناژن برای کشور صرفه جویی ارزی داشته است/ غرور ملی را درچهره شرکت تولیدی سیناژن دیدم
استاندار البرز با بیان اینکه تولید و اشتغال باید دغدغه جدی مسئولان استان باشد، گفت: شرکت دارویی سیناژن نمونه ای از واحدهایی است که زمینه ساز تحقق این مهم شده و با تحت پوشش قرار دادن داروهای 146 هزار بیمارصعب العلاج، تجلی از غرور ملی و خودکفایی داخلی را برای این استان و کشور به ارمغان آورده است.
سیناژن برای کشور صرفه جویی ارزی داشته است
نجفی در جمع خبرنگاران با اشاره به روند نوع داروهای تولیدی این شرکت افزود: ایجاد سیناژن داروی 146 هزار بیمار سرطانی را تأمین می کند و این برای ما غروری ملی به همراه دارد.
دکترنجفی با بیان اینکه سیناژن در سطح ملی و منطقه ای نیز افتخار آفرین بوده است، گفت: تولید انواع داروهای مورد نیاز در داخل کشور موجب شده تا از واردات دارو به کشور جلوگیری شود و از سویی صادرات دارو نیز زمینه ساز ارزآوری برای کشور شده است.
استاندارالبرز در ادامه با تأکید بر اینکه موانع فرا روی خط تولید در این شرکت دارویی طی جلسات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت،افزود: نسبت به رفع کلیه مشکلاتی که در داخل استان قابل حل باشد اهتمام خواهیم داشت تا رونق هر چه بیشتر خطوط تولید این واحد را شاهد باشیم.
رئیس کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولیدی استان در ادامه با اشاره به بازدید از شرکت ایران آوندفر که محصولات بهداشتی تولید می کند،گفت: این واحد تولیدی نیزبا تکنولوژی بروزی که در خط تولید خود بکار گرفته ، زمینه ساز رقابت پذیری با سایر برندها نیز شده است، ضمن اینکه به پشتوانه نیروی انسانی زبده و متخصص بستر ایجاد فرصت های شغلی در استان هم شده که بسیار ارزشمند است.
استاندار البرز همچنین با تأکید بر لزوم مشارکت و همراهی همه مسئولان برای رونق تولید در استان تصریح کرد: مدیران بانکی به صورت ویژه باید ستاد را همراهی کنند تا بخشی از موانع فرا روی واحدهای تولیدی از میان برداشته شود.
وی با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: تمام تمرکز خود را باید صرف این مهم قراردهیم که از تولید و اشتغال غافل نشویم.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 720422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =