خاموش کردن کارخانه تولید انرژی در خاورمیانه توسط هکرهای دولتی-غربی

هکرهای دولتی-غربی برای نخستین بار کارخانه تولید انرژی در یکی از کشورهای خاورمیانه را خاموش کردند.

 

به گزارش خبرآنلاین، رویترز به نقل از FireEye (اولین گزارش دهنده استاکس نت در سالهای دور) نوشت کارخانه‌ای در خاورمیانه به وسیله بدافزار موسوم به Triton خاموش شد.

هکرها با های-جک کردن سیستم کامپیوتری کارخانه مجهز به فناوری امنیت صنعتی Schneider Electrics's Triconex توانستند امنیت تولید انرژی را با خطر مواجه کرده و باعث شوند تا برای جلوگیری از وقوع فاجعه پیش‌بینی نشده، کل کارخانه به حالت تعلیق در بیاید.

کارشناسان در FireEye می‌گویند هک سیستم Triconex به تنهایی دلیل اصلی از کار افتادن کارخانه نبوده، بلکه یک استراتژی هک بسیار پیچیده پشت این حمله بوده که نمی‌تواند کار یک گروه هکری کوچک باشد و قطعا یک دولت و حکومت بزرگ پشت آن قرار دارد.

ظاهرا در حمله هکری جدید سیستم امنیت تولید انرژی توسط هکرها ادیت مجدد شده و به همین دلیل ادامه کار تولید با خطر روبرو شده است.

هنوز نامی از این کارخانه و کشوری که در آن مستقر است، فاش نشده اما گفته می‌شود یکی از کشورهای خاورمیانه است.

از تکنولوژی ایمنی صنعتی Triconex در کارخانه‌های تولید انرژی استفاده می‌شود و بیم آن می رود با هک شدن این سیستم، تمام کارخانه‌هایی که از این سیستم ایمنی استفاده می‌کنند؛ در معرض هک قرار گیرند.

پیش‌تر این کارشناسان حمله به تاسیسات اتمی ایران با استاکس‌نت را نیز حمله‌ای دولتی دانسته بودند که بعدا نقش امریکا و اسرائیل پشت این حمله روشن شد.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 738146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =