ایسنا نوشت: شهردار بارسلونا اقدام اخیر دولت مادرید به برکناری دولت کاتالونیا را حمله به آزادی کاتالان‌ها قلمداد کرد.

به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، آدا کولا شهردار بارسلونا در آخرین اظهارات خود به انتقاد از تصمیم ماریانو راخوی نخست‌وزیر اسپانیا به برکناری دولت کاتالونیا پرداخت و گفت: این اقدام تهدیدی علیه آزادی و حقوق کاتالان‌ها محسوب می‌شود.

وی در صفحه توییتر خود نوشت: راخوی دولت کاتالونیا را برکنار کرد؛ دولتی که افراد زیادی برای آن مبارزه کرده‌اند. این اقدام حمله‌ای جدی به حقوق و آزادی‌های همگان محسوب می‌شود.

شهردار بارسلون گفت: امروز بدترین روز در 40 سال گذشته محسوب می‌شود. امروز ما به خیابان‌ها می‌آییم تا از حقوق و آزادی‌های خود دفاع کنیم.

کولا تصریح کرد که به اعتقاد وی تدابیر دولت اسپانیا برای بازگرداندن نظم و قانون قابل قبول نیست.

شهردار بارسلون همچنین گفت که در تظاهرات گسترده مردم این شهر در اعتراض به اقدام دولت مادرید شرکت می‌کند.

در همین زمینه رئیس پارلمان کاتالونیا با تأکید بر این که کاتالان‌ها تلاش‌هایشان در راستای استقلال این منطقه را متوقف نخواهند کرد، گفت: ما نسبت به دفاع از استقلال پارلمان متعهد هستیم.

رویترز گزارش داد کارمه فورکادل، رئیس پارلمان کاتالونیا گفت،پس از آنکه مادرید اعلام کرد که دولت کاتالونیا را برکنار می‌کند، جدایی‌طلبان یک گام به عقب باز خواهند گشت.

دولت اسپانیا به تازگی تصمیم به اجرای ماده ۱۵۵ قانون اساسی گرفت و بر اساس آن مقام‌های ارشد دولت منطقه‌ای کاتالونیا را برکنار کرد.مادرید اعلام کرد: هدف از اجرای ماده ۱۵۵ قانون اساسی بازگرداندن مشروعیت، ایجاد آرامش و شرایط طبیعی، همزیستی و بهبود شرایط اقتصادی و برگزاری انتخابات است.

در همین حال، رئیس پارلمان کاتالونیا اظهار کرد: بند ۱۵۵ قانون اساسی به آنها اجازه نمی‌دهد که هر کاری را که می‌خواهند، انجام دهند و آنها این را می‌دانند.رئیس پارلمان کاتالونیا ماریانو راخوی، نخست‌وزیر اسپانیا را به تعرض آشکار علیه قانون اساسی اسپانیا متهم کرد.

 

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 719525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =