نصایح انتخاباتی رهبری به مردم، نامزدها و مجریان

از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا به امروز بیش از 30 انتخابات برگزار شده و هربار به حضور گسترده مردم در انتخابات برای تعیین سرنوشت کشور تاکید شده است.

فائزه عباسی: در تمامی سال‎های گذشته؛ امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری ضمن دعوت از مردم برای این حضور حماسی، نصایحی را خطاب به نامزدها و مجریان و ناظران انتخاباتی داشته‎اند.

مقام معظم رهبری در مهرماه سال گذشته، سیاست های کلی انتخابات را به ابلاغ کردند. حضرت آیت‎الله خامنه‎ای از همان ساعات اولیه آغاز سال جاری نیز بر برگزاری انتخاباتی پر شکوه تاکید کردند. ایشان در شش سخنرانی اخیر خود نیز، مردم، مسوولین و نامزدها را مخاطب قرار دادند و توصیه‎هایی را به آنان مطرح کردند.

رهبر انقلاب هرگاه صحبت از انتخابات به میان آوردند اولین تاکیدشان بر حضور حداکثری و پر شکوه مردم بوده است، حضوری که "می تواند بر نیت دشمن در به زانو در آوردن ملت ایران خط بطلان بکشد". «رأی مردم حق الناس است» این مهمترین توصیه ایشان به مسوولین در مورد حفظ امنیت انتخابات است.

نامزدهای انتخابات نیز در زمره مخاطبان مقام معظم رهبری قرار دارند. «خدایی کردن نیت های خود» و «تلاش برای خدمت به مردم به ویژه قشر ضعیف»، مهمترین توصیه ایشان به نامزدهای  انتخابات است. 

اهم توصیه‎های انتخاباتی مقام معظم رهبری از ابتدای سال 96 را در جدول زیر بخوانید:

زمان و مکان

توصیه به مردم و مسوولین

توصیه به نامزدها

 

1/1/96

 

در اجتماع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی علیه السلام

مردم سالاری دینی متکی برانتخابات است و ملت باید واقعاً در انتخابات بدرخشد.

همه وارد شوند و انتخابات پرشوری را رقم بزنند.

اینجانب هیچ گاه در انتخابات دخالت نمی کنم و نمی گویم مردم به چه کسی رأی بدهند یا ندهند اما اگر کسانی بخواهند در مقابل رأی ملت بایستند و با ایجاد مزاحمت رأی مردم را بشکنند، دخالت می کنم و در مقابل آنها خواهم ایستاد.

 

 

30/1/96

در دیدار فرماندهان و جمعی از یگان های نیروهای چهارگانه ارتش

همه مردم، نامزدها، دولت و دست‌اندرکاران باید قدر انتخابات را بدانند و آن را گرامی بدارند.

باید انتخاباتی گسترده، با شور و شوق و نشاط ، سالم و همراه با امنیت برگزار شود و چنین انتخابات و ذخیره‌ای، به کشور مصونیت بسیاری خواهد داد.

 

 

 

5/2/96

 

دیدار با مسوولان، سفیران کشورهای اسلامی و اقشار مردم

شرکت در انتخابات در نظام اسلامی، وظیفه مردم و تبلور «شأن و حق و قدر» آنان در شکل دهی به رأس اجرایی حکومت است.

 

 

 

قول بدهند که برای پیشرفت کشور، توسعه اقتصادی و باز کردن گره ها، به بیرون از مرزها، نگاه نخواهند کرد بلکه به توانایی های ملت و ظرفیتهای کشور چشم می دوزند.

 

10/2/96

 

 

دردیدار با هزاران نفر از کارگران

هر کس مسئول اجرایی کشور شود و همه کسانی که در دولت آینده مسئولیت بخشهای اقتصادی را بر عهده می گیرند، باید از همان روز اول، همت و تلاش خود را به حل مشکل اشتغال معطوف کنند، چرا که در این موضوع مهم، حتی یک روز تأخیر جایز نیست.

 

هرگز نمی‌گویم به چه کسی رأی بدهید یا ندهید، اما اصرار دارم که در پای صندوق رأی حاضر باشید و به هر کسی تشخیص می دهید رأی دهید.

 

هرکس براساس منطق و فکر، به نامزدی رأی دهد، حتی اگر در تشخیص اشتباه کرده باشد، نزد خداوند معذور است اما اگر سرسری و بی دقت انتخاب کند، پیش پروردگار و حتی وجدان خود عذری ندارد.

 

آرای مردم امانت است؛ در نهایت احتیاط و مراقبت این امانت سنگین را حفظ کنید و اجازه دست درازی به احدی را ندهید.

رعایت دقیق، بدون استثنا، و بدون رودربایستی قانون لازمه برگزاری انتخاباتی مطلوب و مورد رضایت پروردگار است.

 

رأی مردم حق الناس است و اگر کسی به حق الناس تعرض کند، از عهده آن بر نخواهد آمد.

نیت خود را خدایی کنید و برای خدمت تلاش کنید نه برای قدرت، چرا که هرکس برای خدمت به مردم بویژه طبقات ضعیف وارد میدان شود، هر حرف و حرکت او اجر و حسنه دارد.

به‌گونه‌ای شعارها و برنامه‌ها را مطرح کنید که همه بدانند با هدف اصلی حمایت از طبقات ضعیف وارد عرصه شده اید و حل این مشکل مهم برای شما در اولویت جدی قرار دارد.

 

بین خود و خدا عهد کنید که اگر مردم به شما رأی دادند، اولویتها را رعایت کنید و به قشرهایی بیشتر توجه کنید که نیاز به مراقبت بیشتر دارند.

 

مردم و نامزدها بدانند که برای حل مشکلات موجود باید مثل یک جهادگر، کمر بسته‌ی خدمت بود و با کار «پرحجم و با کیفیت، مجاهدانه و انقلابی»، بن بست ها را شکافت و کشور را به پیش برد.

 

17/2/96

 

دیدار هزاران نفر از معلمان سراسر کشور

اگر می خواهیم اُبهت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی حفظ شود و مصونیت آن باقی بماند، باید همه در انتخابات شرکت کنند.

چنانچه در انتخابات کوتاهی شود و عواملی زمینه ساز یأس مردم شوند، قطعاً کشور لطمه خواهد خورد و هر فردی هم که در این لطمه سهیم باشد، در پیشگاه پروردگار مسئول خواهد بود.

در انتخابات هرکس به هر نامزدی که بپسندد رأی می دهد اما موضوع اصلی و مهم، حضور همه مردم در پای صندوق های رأی است تا نشان دهند که آماده دفاع از اسلام و نظام هستند و مصونیت کشور را حفظ خواهند کرد.

 

 

20/2/96

 

مراسم دانش آموختگان افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع)

انتخابات یکی از زمینه هایی است که هم می تواند مایه اعتلا و آبروی کشور شود و هم می تواند مایه ضعف و سستی و ایجاد مشکلات، شود.

 

اگر مردم در انتخابات حضور یابند و این حضور همراه با «نظم و اخلاق و رعایت حدود اسلامی و قانون» باشد، قطعاً انتخابات مایه آبرو و عزت نظام جمهوری اسلامی خواهد شد.

 

 اگر در انتخابات، قانون شکنی و بداخلاقی شود و با حرف های خود، دشمن را امیدوار کنیم، انتخابات به ضرر ما تمام خواهد شد.

 

مسئولان امنیت و آرامش کشور بویژه قوه قضاییه، نیروی انتظامی و وزارت کشور را به مراقبت و حفظ کامل امنیت توصیه مؤکد می کنم.

 

اگر کسی بخواهد در انتخابات برخلاف امنیت کشور اقدامی انجام دهد، قطعاً با واکنش و سیلی سختی مواجه خواهد شد.

قاطعانه در برنامه ها و اظهارات خود بگویند «مسایل اقتصادی و معیشت مردم اولویت آنها است و برای حل مشکلات اقتصادی تلاش خواهند کرد»

 

در اظهارات و برنامه های نامزدها، موضوع «استقلال ملی و عظمت و سربلندی ملت ایران»، خودنمایی کند و برجسته باشد.

 

آقایان نامزدها باید صراحتاً نشان دهند که در مقابل زیاده خواهی آمریکا و خباثت صهیونیست ها ایستاده اند.

 

نامزدها مراقب حفظ امنیت ملی و آرامش کشور باشند

.

آقایان کاندیداها مراقب باشند «گسل های اعتقادی، جغرافیایی، زبانی و قومی» را در کشور تحریک نکنند.

 

کاندیداها مراقب باشند به‌خاطر خطای در تشخیص، طراحی نیمه کاره دشمن را تکمیل نکنند.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 664755

برچسب‌ها